Paddestoelen

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
kosten
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/04/18, 18:04
Plaats: Zwitserland

Paddestoelen




par kosten » 24/04/18, 18:36

Paddestoelen
Bonjour à tous,

Nieuw hierin forum, Ik volg ijverig uw waardevolle opmerkingen en advies. Ik maak me zorgen over mijn moestuin, een vervloekte plek waar ik een paar jaar geleden twee meter aalbessen heb geplant die in korte tijd zijn gestorven. Ik heb de grond veranderd, ik heb brandnetelmest geplant en ik heb drie voet frambozen geplant die langzaam stierven ... beschimmeld.
Momenteel ligt dit kleine gebied onder een laag BRF en hooi. Slechts één frambozenboom heeft het overleefd en ik geef om hem!

Ik voeg eraan toe dat ik in Zwitserland woon, aan de oever van het Meer van Genève en op 415 m boven zeeniveau ben.
Bij voorbaat dank voor uw bijdragen, ik zou graag willen weten of ik iets kan doen. Ik durf niets als product te zetten, zoals jij, het is noodzakelijk dat deze kleine wereld te maken heeft met chemie.

Ik moet Didier hier ook bedanken voor zijn boek, video's en advies, het is geweldig! Ik heb veel geleerd en leer het elke dag. Dank ook aan jou.
Costa
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Paddestoelen?




par Did67 » 25/04/18, 07:46

Moeilijk om een ​​diagnose te stellen. Een van de volgende twee dingen:

a) Of er is inderdaad een parasitaire schimmel, die de doodsoorzaak is. Omdat het bestaat, ook al mogen we aannemen dat een levende bodem 'zichzelf reinigt'. Het kan even duren ...

Is in dit geval de locatie absoluut noodzakelijk? (geen plaats elders ????) Omdat ik anders van plaats zou veranderen, een paar meter of tien meter verder.

b) Of is de ontwikkeling van de schimmel alleen de volkomen normale ontbinding van een houtachtige plant (gemaakt van hout), die onder invloed van schimmels ontleedt. En we moeten weten waarom de struiken zo sterven!

Kunnen we de aanwezigheid van molratten uitsluiten die de wortels van onderaf hebben geknaagd ??? Omdat ze een boom van 3 of 4 jaar 'doden' - hebben ze er meerdere in mijn huis gedood; alle wortels worden weggevreten. We zien "molshopen", we denken aan mollen, maar dit zijn de molratten, gebruikelijk aan de randen van het bos.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Paddestoelen?




par Did67 » 25/04/18, 07:55

costa schrijft:.... het is geweldig! ...
Costa


Oh, het is gewoon wat kennis en een kleine volgorde van ideeën ... ["Zet je ideeën op orde en de rotzooi in de moestuin - en niet andersom!"]

[Helaas, de tijdgeest is meer wat ik noem "religieuze gedachten", waaraan we "vasthouden" omdat we "geloven" ... Alsof het nodig was om een ​​leegte te vullen die is achtergelaten door de ineenstorting van andere religieuze gedachten: christendom, marxisme, maoïsme ... ik doe het stom in ... wetenschap! Ongeveer 3 jaar lang heb ik me verborgen gehouden dat ik agronoom was - uit angst dat mijn ideeën juist daarom zouden worden gekeerd!]
0 x
kosten
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/04/18, 18:04
Plaats: Zwitserland

Re: Paddestoelen?




par kosten » 25/04/18, 08:53

Bedankt Didier voor het zo snel reageren op mij.

In feite is het ook moeilijk voor mij om te begrijpen waardoor mijn drie frambozenpoten gaan klapperen en niet degene die ik nog heb. Voor deze denk ik dat het een oude variëteit moet zijn die mij is gegeven door een tuinmanvriend, een resistente frambozenstruik, nooit ziek.
Mijn tuin is klein, ik heb geen ruimte voor andere frambozen. Misschien maak ik een of twee stekken en plant ik ze in dit gebied, gewoon om te zien.

Aan de andere kant, vier jaar geleden, moest ik een oude door mieren geknaagde appelboom omhakken, misschien rotten er nog wortels onder de grond. Interessant is dat amper twee meter van dit vervloekte gebied mijn nieuwe appelboom het heel goed doet, hij staat nu in bloei.

De woelmuizen zwermen thuis, heb ik ondanks de vallen nog niet gevangen.

Gezien je laatste video, verscheen er een vraag over knoflook. Zeggen we niet dat ze van lichte aarde houden? Hoe plant je ze, zoals sjalotten en uien in een klein gaatje?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Paddestoelen?




par Did67 » 25/04/18, 14:05

costa schrijft:
Misschien maak ik een of twee stekken en plant ik ze in dit gebied, gewoon om te zien.




Normaal gesproken zal het, zodra het goed is geïnstalleerd, zuigen: zijwortels uitstoten, waarop nieuwe planten zullen verschijnen, die je gewoon moet losmaken en elders opnieuw moet planten ... De frambozenboom is van nature invasief. Elk jaar zijn honderden en honderden voeten het slachtoffer van mijn maaier om de circulatie tussen de rijen in stand te houden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Paddestoelen?




par Did67 » 25/04/18, 14:07

costa schrijft:... over knoflook. Zeggen we niet dat ze van lichte aarde houden? Hoe plant je ze, zoals sjalotten en uien in een klein gaatje?


Het is lang geleden dat ik heb geluisterd naar de "we zeggen dat ...".

Door nauwelijks te overdrijven, integendeel, als "we zeggen dat ...", doe ik het tegenovergestelde. Aangezien de mens eerst alles afslacht en vervolgens repareert, is het normaal dat hij in omgekeerde richting werkt!

Dat gezegd hebbende, in feite kunnen zware en zeer vochtige bodems, waar water stagneert, problemen veroorzaken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Paddestoelen?




par Did67 » 25/04/18, 14:10

costa schrijft:
Aan de andere kant, vier jaar geleden, moest ik een oude door mieren geknaagde appelboom omhakken, misschien rotten er nog wortels onder de grond. Interessant is dat amper twee meter van dit vervloekte gebied mijn nieuwe appelboom het heel goed doet, hij staat nu in bloei.



Nogmaals, ik betwijfel of de mieren een appelboom zullen "kappen" ... Ze kwamen daarna?

Maar waarom zou je deze plek een vervloekte plek noemen terwijl hij leeft ???? In een natuurlijk bos gebeurt dit: de oudste boom, de grootste, stort vroeg of laat in; het hout valt uiteen; anderen, jonger, nemen hun plaats in ... Het is "natuurlijk" !!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Paddestoelen?




par Did67 » 25/04/18, 14:14

costa schrijft:
De woelmuizen zwermen thuis, heb ik ondanks de vallen nog niet gevangen.



Zijn dit "aardse woelmuizen" ("molratten" genoemd)? Ze vormen overal molshopen en ondergrondse galerijen.

Wat een valstrik ???

Met guillotinevallen van het type Topcat of Supercat is het essentieel om ze, nadat ze over de galerij zijn opgesteld, overal goed aan te sluiten. Anders probeert de molrat bij de minste lichtstraal het gat te dichten door de aarde ervoor te duwen. Het veroorzaakt een valse trigger: het is de aarde die triggert. We vinden de val vol aarde ...
0 x
kosten
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/04/18, 18:04
Plaats: Zwitserland

Re: Paddestoelen?




par kosten » 25/04/18, 16:23

Hallo,

Mol ratten.
Ja, dit zijn inderdaad molratten, ze hebben al geknaagd aan mijn echinacea, mijn bezem. Ze maken terpen en galerijen. Ik vind het moeilijk om ze weg te spoelen omdat ze heel slim zijn, ik zie ze niet onder het hooi, dode bladeren etc. Ergens hierin forum je schreef dat ze peterselie lekker vonden en ik heb ze net naast de tegels geplant die langs mijn moestuin lopen ... (ik heb woelmuizen onder de tegels ... ouch). Ik denk dat ze van onder de platen de moestuin oversteken en langs de helling van mijn helling naar beneden tuimelen. De helling is erg steil, ik grijp zo min mogelijk in. De helling is slecht onderhouden, grassen, forsythias van de vorige eigenaar, euphorbias, papavers, wilde bloemen, madeliefjes, salie, tanaisies.
Ik heb geen kat, de plaats waar ik woon is te gevaarlijk voor dieren, mijn huis wordt begrensd door twee wegen, waarvan er één erg druk is.

Topcat, zeer effectief als val, te hanteren met handschoenen tijdens de installatie en langzaam de plaats te naderen waar we gaan graven. Ik markeer het met een breinaald met de gekleurde punt. Ja, er moet voor worden gezorgd dat de omgeving van de val wordt afgedekt.

De oude appelboom.
Hij maakte zijn leven als appelboom. Zijn stam klonk hol en gaf alleen appels aan een tak.

De framboos.
Voorlopig grenst het aan de sjalotten, ik zal wachten op het juiste seizoen voor de stekken. Geduld en tijd ...

Knoflook.
Mijn grond is klei, de vorig jaar geplante knoflook heeft niets opgeleverd. Vandaar mijn vraag.

Nogmaals bedankt voor de follow-up. En het is eindelijk, ik ga niet klagen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Paddestoelen?




par Did67 » 25/04/18, 18:36

costa schrijft:
Ik heb geen kat, de plaats waar ik woon is te gevaarlijk voor dieren, mijn huis wordt begrensd door twee wegen, waarvan er één erg druk is.



Helaas zijn katten, honden en roofvogels erg ineffectief. De molratten circuleren onder de dekking, komen niet uit de neus ... Ik had katten, een hond ... Hij bracht zijn tijd door met graven, had peesontsteking en slap, en ving het alleen op 'een of twee!

Het lijkt erop dat ze 's nachts uit kunnen gaan om gevallen fruit te verzamelen en terug te brengen naar hun galerij. Daar kan een nachtelijke roofvogel een kans krijgen ... ???

Dus ik val.

Ik ben bezig met een proef om te verifiëren dat de castermaaltijd, zoals op verschillende sites wordt gezegd, effectief is.

Anders, daarom peterselie of artisjokken of selderij als martelaarplanten, om ze aan te trekken; een beetje verliezen; als je aanvalt, vervang dan door een Topcat-val en ze zullen als een gek naar binnen tuimelen!
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten