Volledige valuta-initiatief

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Volledige valuta-initiatief




par dede2002 » 31/03/18, 07:08

Bonjour à tous,

We zullen in Zwitserland stemmen om de macht van commerciële banken om kredieten uit het niets toe te kennen te verwijderen! : Mrgreen:

http://www.initiative-monnaie-pleine.ch/

De mening van de bankiers ... :P

http://www.swissbanking.org/fr/themes/a ... aie-pleine

A+
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Full Currency Initiative




par dede2002 » 31/03/18, 11:11

Wat mij amuseert, maar ik lach geel, is de tweede zin van het betoog van de bankiers: "Het is onbegrijpelijk, want dit systeem werkt goed".

Er is geen ergere dove persoon dan iemand die niet wil horen, uiteraard werkt het goed voor hen, omdat ze de voordelen van de accumulatie van abstracte waarden kunnen accumuleren ...

In geval van aanvaarding van het initiatief zouden de winsten via de staat naar ons terugkomen, en uiteraard zouden de belastingbetalers deze winsten niet langer hoeven te financieren, maar dat zeggen ze niet!

Niet te ontkennen: we zouden 2x minder kunnen werken om hetzelfde te leven, niet hetzelfde om de dubbele te winnen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Full Currency Initiative




par Ahmed » 31/03/18, 12:35

Het is inderdaad begrijpelijk dat de banken in opstand komen tegen een maatregel waardoor ze zich niet langer als vertrouwde derde kunnen vestigen bij de vestiging van schulden, omdat het hen een belangrijke commerciële bron ontneemt. Het uitstel van de openbare macht zal echter de meeste economische problemen niet oplossen; de verdienste van deze politieke keuze (als deze wordt aangenomen) zal zijn om deze aan te tonen, wat verre van verwaarloosbaar is in termen van bewustzijn.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Full Currency Initiative




par dede2002 » 01/04/18, 10:56

Hallo,

Is niet een van de essentiële problemen van de economie de onmogelijkheid van oneindige groei? Wie probeerde te worden omzeild door het systeem van oneindige credits?
Wat zou er veranderen bij acceptatie? Afgezien van het feit dat de staat geen rente meer zou betalen, kan hij nog steeds kredieten aan oneindig maken ...?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Full Currency Initiative




par Ahmed » 01/04/18, 12:49

De cake is de eer of de schuld (het is duidelijk hetzelfde) en de kers is de interesse: veel focus op de kers en vragen zich niet af over de cake ... De hoe dan ook, conceptueel, is al het geld schuld.
We kunnen het probleem van de economie effectief samenvatten als dat van de onmogelijkheid van oneindige groei; van mijn kant zou ik de details beschrijven van wat deze pittige uitdrukking suggereert. de finaliteit van de economie is de oneindige accumulatie van abstracte waarde, die door de groei van de productie van goederen gaat, wat enerzijds een voortdurende productiviteitsverhoging inhoudt, die zelf de andere ondermijnt basis van de valorisatie (wat de consumptie-vernietiging van de goederen is) en aan de andere kant de vernietiging van de natuurlijke rijkdom en dus de levensomstandigheden op aarde.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Full Currency Initiative




par dede2002 » 01/04/18, 13:52

Oké, maar concreet, zou dit initiatief geen begin van verandering zijn? of bewustheden ontwaken? Ik begreep dat het veiliger was om pessimistisch te zijn, maar gezien het doel dat je beschrijft, is het heel interessant om een ​​andere te zoeken ...

ps: voor de kers, met de negatieve belangen, weten we niet wie wat eet ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Full Currency Initiative




par Ahmed » 01/04/18, 16:11

... of een begin van valse verandering? ... of ontkenning van de werkelijkheid?

De negatieve rente wijst op het "kersen" -aspect en het nut van de taart om het systeem in stand te houden ... Het omgekeerde hefboomeffect van de schuld op de gegenereerde "klassieke" activiteit is 4/1 of 5/1, niets om mee te pronken! Dit is in ieder geval de prijs die moet worden betaald om de illusie in stand te houden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Full Currency Initiative




par dede2002 » 01/04/18, 21:36

Maar waarom is dit initiatief zo ​​eng voor banken, inclusief de nationale bank en de overheid?

Blijkbaar, omdat de kers niemand meer interesseert, zullen we de kersenboom omhakken om ruimte te maken voor een grotere cake.
En als we de hele tuin beton hebben, is er niets meer om de cake te maken ... tenzij de cake ontvetten of minder eten? Er zijn veel mensen die nooit eten ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Full Currency Initiative




par Ahmed » 01/04/18, 21:56

Ieder heeft zijn eigen kleine gewoonten en werkingsgebied en elke verandering zal waarschijnlijk de verworven situaties verstoren, zonder noodzakelijkerwijs te resulteren in een wereldwijde verandering. Kortom, het gaat alleen om verliezers en winnaars, maar het is waarschijnlijk een zero-sum game.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Full Currency Initiative




par dede2002 » 10/05/18, 20:19

In feite wordt hier weinig gepraat, als ik de krant BAS niet had gelezen, weet ik misschien niet dat dit initiatief bestaat.

Wat mij interesseert is dat het een rem kan zijn op 'groei', een middel om deze versnelling in te dammen die, zoals we weten, een vernietiging (te snelle transformatie) teweegbrengt van de voorwaarden die nodig zijn om het leven op aarde in stand te houden, vooral de onze.

Een aanpassingsmaatregel om mooier door te gaan?

Het lijkt mij dringend om te vertragen, zodat we tijd hebben om ons aan te passen!

We zullen zien, op 10 juni, wat "we" zullen beslissen ... :P

* "wij", in dit geval, omvat ook niet-menselijke levende wezens ...
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten