Nieuwe Lazy Potager in de 37

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe Lazy Potager in de 37




par Did67 » 12/06/18, 09:15

Diabolorent schreef: maak je hoofd vrij, analyseer problemen alleen wanneer ze zich voordoen, en anticipeer ze niet met "**** cides", voor de rest blijft de ligstoel (of de hangmat) het beste hulpmiddel : Lol:



Ik wil!

In mijn confs gebruik ik de formule: "Begin met jezelf de vraag te stellen: wat je niet moet doen om het beter te laten werken!", Dat is de levenden vertrouwen in plaats van in zijn schizofrenie te blijven " Maar als ik niet alles goed doe, zal het nooit werken! "

Zaterdag een groep bezoekers. Voor een lijn van eradis die goed wordt aangevallen door "trips" (de "gaten" in de bladeren), vraagt ​​een dame mij wat ik aan het doen ben. Mijn antwoord: "Niets, radijs is mooi!" (en ik scheur er een af ​​om ze te laten zien).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Nieuwe Lazy Potager in de 37




par Adrien (voormalig nico239) » 12/06/18, 12:22

Did67 schreef:
Diabolorent schreef: maak je hoofd vrij, analyseer problemen alleen wanneer ze zich voordoen, en anticipeer ze niet met "**** cides", voor de rest blijft de ligstoel (of de hangmat) het beste hulpmiddel : Lol:



Ik wil!

In mijn confs gebruik ik de formule: "Begin met jezelf de vraag te stellen: wat je niet moet doen om het beter te laten werken!", Dat is de levenden vertrouwen in plaats van in zijn schizofrenie te blijven " Maar als ik niet alles goed doe, zal het nooit werken! "

Zaterdag een groep bezoekers. Voor een lijn van eradis die goed wordt aangevallen door "trips" (de "gaten" in de bladeren), vraagt ​​een dame mij wat ik aan het doen ben. Mijn antwoord: "Niets, radijs is mooi!" (en ik scheur er een af ​​om ze te laten zien).


We dachten met mevrouw een beetje over hetzelfde onderwerp van de schoonheid van de bladeren van wortelgroenten ....

Ik heb echter een aanvullende vraag

Voor deze groenten: radijs, raap, bieten of zelfs kool, kortom alle groenten waarvan de bladeren niet worden gegeten, de afbraak van de bladeren in de loop van de groei kan schadelijk zijn voor de ontwikkeling van de groenten ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe Lazy Potager in de 37




par Did67 » 12/06/18, 14:15

De "schade" kan meer of minder belangrijk zijn ... Dus ja, een ernstige aanval schaadt ongetwijfeld aanzienlijk. Een minder ernstige aanval waarschijnlijk ook ...

Maar als aan het einde hebben we genoeg ????

"Commerciële" kolen (te vinden in supermarkten) worden met opzet veel te vroeg gesneden, anders zijn ze te groot en ... onverkoopbaar!

Radijzen als ze nog een paar dagen blijven ... ????
0 x
pheno37
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 25/03/18, 19:21
Plaats: Indre et Loire
x 2

Re: Nieuwe Lazy Potager in de 37




par pheno37 » 29/01/19, 10:23

@nico239:
"Ik vind het geweldig voor de PRAKTISCHE kant.
Ik deed vorig jaar maar zoals gebruikelijk in slechte omstandigheden ... (aandacht en waakzaamheid).
Handig omdat de fles weinig bescherming biedt
Je kunt je gemakkelijk bedekken met een sluier
Het is gemakkelijk te vervoeren
U hoeft zich geen zorgen te maken over watergift als u een goed gravelbed van enkele cm plaatst dat u met water vult.
Het beschermt wezens als je ze eruit haalt
Ook koud
Om een ​​schaar te planten die op de bodem van de fles slaat, draaien de kiezels en je legt ze direct op de grond, goed ingeklemd door hooi
U passeert overplanten in intermediaire emmer omdat de container groot is aan de oorsprong
Dus ik vind dat het nogal wat minder werk geeft dan seedbed meer transplantatie in 9-emmers zoals dit jaar
"

Hallo en bedankt voor je antwoord.
Ook ik heb op kleine schaal twee jaar geëxperimenteerd met tijd, ellende en vallen en opstaan ​​natuurlijk. :?
in 2017 deed ik maar een paar voetjes tomaten met succes (methode 100% Blec_G): overplanten in een plantenbak op het balkon.
Vorig jaar draaiden ze. Door nadelen correct resultaat met courgette, squash en komkommers getransplanteerd dan in het hooi (zie de context aan het begin van deze thread)
Gezien de antwoorden die op de "Fil-boulevard" zijn verkregen, merk ik op dat deze methode - in mijn ogen aantrekkelijk - buiten het a priori niet geëxperimenteerd, echter weinig wordt gebruikt. Dat was het punt van mijn vraag.
Het bevalt me ​​des te beter omdat mijn PP_37 7 km van mijn appartement verwijderd is; daarom is het gemakkelijker voor mij om mijn flessen te controleren zonder te bewegen. Dit is een groot voordeel voor mij. Vervolgens transplanteren we direct zoals u het heeft beschreven. Als laatste zoek ik meer naar plezier dan naar zelfvoorziening en efficiëntie; plotseling zijn het standpunt en de "overtuigingen" niet hetzelfde ... Vorig jaar was ik tevreden met 8 voet tomaten. Het is te zeggen...
Ik ben van plan om de ervaring dit jaar voort te zetten, vooral omdat ik van 50 naar 75m2 hooi ging.
Van harte.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe Lazy Potager in de 37




par Did67 » 29/01/19, 10:58

Deze uitwisselingen laten één ding zien dat we steeds weer vergeten: "ieder zijn eigen luie moestuin" ... Afhankelijk van zijn situatie en zijn "omstandigheden". Doelen die we onszelf ook stellen ... En onze verlangens ...

Daarom hebben "normatieve gedachten" van het type "We moeten ..." geen betekenis!

Voor mijzelf bereid ik voor ongeveer 500 m² honderden soorten planten voor. Bovendien heb ik de gewoonte om altijd teveel te doen. Zoals "wie meer kan, kan minder doen". En het moeilijkste is om te beginnen. Zodra de platen, de aarde, de zakken eruit zijn, maak je 10 planten of 25, dat is kif-kif. Dan vul ik een laag in van 1 m en een paar x 2 m en een paar. Dit is mijn "eenheid". Ik geef water met de pijp en de appel. Ik ventileer volgens de zon. Of er nu 200 planten zijn, of 500, geen verschil!

Dus ik ga industrieel, met borden. Ik koop geen gebotteld water - ik heb geluk dat ik het water van de piemonte heb, die kan worden gebotteld zodat het goed is (behalve soms voor een conf, zelfs als ik daar ook ben -Vul de flessen die ik probeer te houden!). Dus flessen, het zou voor mij een enorm probleem zijn!

Daarna, als het wordt gepresenteerd als een "geweldig systeem", zoals bij elk "geweldig systeem", lach ik! Zelfs als ik toegeef dat de draad om de boter te snijden, je er over na moest denken, het is geweldig voor het snijden van plakjes foie gras, er is niets beters!
0 x
pheno37
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 25/03/18, 19:21
Plaats: Indre et Loire
x 2

Re: Nieuwe Lazy Potager in de 37




par pheno37 » 29/01/19, 11:16

Ah relativiteit ...
Albert zei, om zijn theorie te illustreren: "de tijd zal veel langer lijken als je op een hete radiator zit in plaats van op de knieën van een mooi meisje."
Wat zeg je beter ...
Ik weet niet of deze methode "geweldig" is; Ik heb deze kwalificatie niet gebruikt. De auteur ook, lijkt mij. Maar met mijn beperkingen en mijn zwakke ambities, vind ik haar niet erg. Ik vind het zelfs best praktisch. Dus ik ga ermee doorgaan met experimenteren terwijl ik vermoed dat het waarschijnlijk niet van toepassing is op elk type zaailing.
Met vriendelijke groet,
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe Lazy Potager in de 37




par Did67 » 29/01/19, 11:54

Oh, ik zag - eindelijk zag en toen klikte ik - "systemen" met flessen die zich voordeden als revolutionair ... Dat was een heel algemene opmerking.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Nieuwe Lazy Potager in de 37




par Adrien (voormalig nico239) » 29/01/19, 13:04

Did67 schreef:Oh, ik zag - eindelijk zag en toen klikte ik - "systemen" met flessen die zich voordeden als revolutionair ... Dat was een heel algemene opmerking.


Beeld oh ja dat is alles behalve revolutionair ... gewoon een andere container, het gaat niet verder.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe Lazy Potager in de 37




par Did67 » 29/01/19, 13:17

Kom op, we nemen me voor een pisazijn (dat moet pijn doen, toch ????). Een beetje onderzoek, twee klikken, is "GEWELDIG" is niet ver weg. Kijk naar de balie: het overtreft de meeste van mijn video's !!! Dit wil zeggen dat mensen schreeuwen om iets ongelooflijks!

2019-01-29_13h15_09 Zaaien in Bottle.png
2019-01-29_13h15_09 flesje seedling.png (333.73 Kio) Toegang tot 3598 keer



Dat is waarom ik kreun!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Nieuwe Lazy Potager in de 37




par phil53 » 29/01/19, 16:30

Ik ben net Didier, nooit of bijna geen flessen water. Macaron die geld nodig heeft, moet al deze containers voor eenmalig gebruik belasten.
Maar wat nog schokkender is, is dat degenen die de flessen voor het tuinieren gebruiken ze vaak weggooien of na gebruik in het wild achterlaten. Idem voor de snaren om de tomaten te binden.
Dat is wat een deel van de ecologie kookt of tuiniert op een perceel of de stad Nantes voor het moment verlaat.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 258-gasten