Generator voor vloeibare stikstof

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Christophe » 03/02/20, 00:20

Eric Dupont schreef:Ik zal proberen de ontwikkeling van het systeem te versnellen. Ik doe wat ik kan met de middelen die voorhanden zijn. NTERK is een SASU met een kapitaal van 50000 euro, het is geen multinational die belastingkredieten afhandelt.


Met 50000 eigen middelen kunt u verschillende verzoeken om hulp en fondsenwerving indienen om een ​​grote invloed te verkrijgen!

En u heeft net als ieder ander bedrijf recht op de onderzoekskorting!

Laat je niet ontmoedigen... het moeilijkste is het vormen van een goed team!

Neem contact op met de broedmachines of kwekerijen in uw regio...zij zullen u adviseren...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Christophe » 03/02/20, 00:27

moinsdewatt schreef:In hetzelfde genre bestond er persluchtopslag en het werd een flop.


In dit geval zeggen we liever dat het pffffffuuuuuuusssh ging.... : Cheesy:
1 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 01/04/20, 10:06

Hoewel de overheid het voortouw neemt bij de productie van maskers en ademhalingstoestellen, is de tijd nog niet gekomen voor de opwarming van de aarde, maar met corona zal de tendens zijn om individueel vervoer te bevoordelen boven openbaar vervoer. en nu ik opgesloten zit, heb ik meer tijd om de vloeibare stikstofmotor te ontwikkelen. in dit alles tenminste iets positiefs.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Forhorse » 01/04/20, 11:53

je hebt het al 15 jaar "ontwikkeld" en gezien de tijd die je hebt besteed aan het opwekken van wind op de forums, het zijn niet nog een paar weken opsluiting die veel zullen veranderen.
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 01/04/20, 17:00

Het maakt mij blij om te zien dat je erin gelooft!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par GuyGadebois » 01/04/20, 17:07

Eric Dupont schreef:Het maakt mij blij om te zien dat je erin gelooft!

Het punt is dat blijkbaar niemand het gelooft.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16176
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Remundo » 01/04/20, 18:21

Nou, we hebben Eric de belangrijke dingen al verteld,

Misschien maakt de opsluiting hem tijd vrij om aan zijn prototypes te sleutelen...

maar ik vrees dat alleen al de resultaten bescheiden zullen zijn.
0 x
Beeld
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par ENERC » 01/04/20, 19:39

Het punt is dat blijkbaar niemand het gelooft.

Ik geloof erin, niet voor mobiliteit, maar voor stationaire opslag waarbij het gewicht ons niets uitmaakt.
Een totaalrendement van 60% is geen verrassing voor een installatie die een vrijwel oneindig aantal cycli kan uitvoeren en die zeer lang kan draaien als de bewegende delen goed zijn ontworpen.
Een Li-ion batterij gaat nooit 25 jaar of langer mee. het heeft ook het voordeel dat het ‘low tech’ is en geen zeldzame grondstoffen verbruikt.

Het is het water/stikstofmengsel dat bij mij geen vertrouwen wekt: de oplosbaarheid van stikstof in water zal in de compressormodus al een probleem vormen, net zoals het feit dat de stikstof tegelijkertijd verzadigd zal zijn met vocht. houder en er bestaat gevaar voor ijsvorming.

Aan de uitvinder: ik zou intuïtief voor compressie gaan op een olieschroefcompressor die het voordeel heeft dat hij veel contactoppervlak heeft, of dat ik de stikstof in de vorm van microbelletjes in de olie injecteer en dat naar een centrifugaalcompressor stuur.
Ter ontspanning denk ik aan de goede oude zuiger, of aan een Laval-mondstuk met een Pelton-turbine aan de mondstukuitlaat. (met een stikstof/oliemengsel).
(Alleen mijn bescheiden bijdrage om de schmilblic vooruit te helpen)
2 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16176
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Remundo » 01/04/20, 21:06

door pragmatischer te zijn,

zou met zuivere stikstof moeten werken, in een gesloten circuit. Het is zeker dat als u een "zondags"-regelaar gebruikt die vochtige lucht circuleert (O2,N2), u op ernstige problemen afstevent, vooral vanwege waterijs.

Eventuele warmtewisselaars moeten ook in droge lucht staan, omdat waterijs naar mijn mening de warmte niet goed geleidt en de "conducto-convectieve" blokkeert.

Reeds bij zuivere N2 moeten gas-vloeistoffaseovergangen worden beheerd. Zuivere stikstof is echter niet wat Air Liquide mist. :P

Ik zeg nogmaals: ik betwijfel of het idee van opslag van vloeibare stikstof echt nieuw is, en dat er serieuze industriëlen nodig zijn om het project te ondersteunen.

Ik ben net als Enerc, dit lijkt een weg die het ontdekken waard is.
0 x
Beeld
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 02/04/20, 09:41

U hebt 3 of 4 essentiële punten naar voren gebracht. Of het nu gaat om het genereren van stikstof of het produceren van mechanische energie met stikstof, het is noodzakelijk om het te koelen of te verwarmen door water in de cilinder te verspreiden om goede prestaties te verkrijgen. en we eindigen met lucht of vochtige stikstof in de uitlaatgassen die in beide gevallen door een wisselaar moeten gaan om te worden gekoeld, wat onvermijdelijk tot ijsvorming zou leiden.

U moet weten dat industriële drogers precies op dit principe zijn gebaseerd: het koelen van vochtige lucht om de vochtigheid beter te onttrekken. Koude lucht dichtbij 0°C kan slechts een zeer kleine massa water bevatten, namelijk enkele grammen per kubieke meter. Water dat nog moet worden afgezogen voordat het in de wisselaar terechtkomt.

een ander punt dat we naar voren moeten brengen is dat we voor mobiliteit een relatief imposante, gecompliceerde machine hebben, aangezien we een roterende machine hebben die wordt gekoeld met water. Ik moet je zeggen dat ik vertrouwen heb in mijn vermogen om een ​​elektrische generator te creëren, aangedreven door vloeibare stikstof, die in een voertuig kan worden geïntegreerd.

Een laatste punt is dat ik alleen ben... nou ja, ik heb het patent aangevraagd. door de logica der dingen behoort het patent alleen mij toe. dit is het principe van een patent.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten