Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Phil532140 » 05/03/18, 08:31

Hallo Dirk,
Ik zie overal waarden op de doc ... Niet gemakkelijk voor een Boeotian ...
Dirk als je tijd hebt om naar de dokter te kijken. RV vanaf de 20-pagina. (Instellingen tussen 20-pagina en 24)

https://drive.google.com/open?id=0Bx11- ... NYOFJZZ0Ew

Bij voorbaat dank.
Philippe.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par sicetaitsimple » 05/03/18, 13:19

Hallo,

Ik keek naar de dokter, inderdaad, hij is erg bossig en ik zal mezelf niet toestaan ​​advies te geven.

Maar ik heb een vraag een beetje meer basic: we zien p13 / 43 heeft u de keuze voor een radiator circuit tussen de zeer lage temperatuur 55 / 45 en 75 / 55 regime is die set op uw boiler.

Het potentieel probleem is dat als uw radiatoren zijn oud (met inbegrip van het oorspronkelijke huis), is het waarschijnlijk dat ze werden formaat voor 90 / 70 regime. Met andere woorden, zorgen voor maximale vermogen voor een temperatuurinvoer 90 70 ° C en een uitlaattemperatuur ° C, zodat 60 ° C delta-het werkstuk (90 70 +) / = 2 80 t stuk 20 ° C =-80 20 60.

Als ze worden gevoed met 75 / 55, is de deltaT alleen 45 ° C (65-20), zodat ze veel minder warmte verbruiken.

Weet je wat de installatiedatum van radiatoren is?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Dirk Pitt » 05/03/18, 14:12

Ik wierp een snelle blik.
Ik vermoed dat de temperatuur die je probeerde te verplaatsen (55 naar 65) de 12-parameter was op de 27-pagina.
Ik zou graag de waarden van de volgende parameters willen weten:
27-pagina:
14
15
16
17
controleer dan de hardware config: heb je minstens één van de kleine optiekaarten onder het moederbord:
chaudiere1.jpg
hottie1.jpg (88.02 KIO) 7014-tijden bekeken

en gaan de X3- en X6-connectoren op het kleine bord naar het 3-kanaal en de circulator.
en heeft u een andere circulator (ketelcircuit) aangesloten in X7 van het moederbord?
laatste vraag, heb je een buitentemperatuursensor?
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Did67 » 05/03/18, 18:33

Dirk Pitt schreef:het verlagen van de temperatuur van de ketelbescherming zou voorkomen dat de pomp uitschakelt en helpt om minder thermische storingen te hebben, maar het is absoluut niet wenselijk voor de levensduur van het ketellichaam.
in elk geval, als de keteltemperatuur onder 55 ° daalt, terwijl het instelpunt rond de 70 ° ligt (zou moeten zijn), is er een zo grote storing dat deze moet worden gezocht en geëlimineerd .


Ik denk al dat 55 ° een beetje spel met vuur is, als ik deze uitdrukking kan gebruiken ...

In het algemeen, deze waarde (ik bevestigen wat was Dirk Pitt geschreven: een waarde van het water in de boiler de verwarming tegen condensatie, die beginnen om ° 55 bij de verbranding van pellets is te beschermen geoptimaliseerde - minimum verbrandingslucht niet te gooien van de calorieën door de rookgasleiding) plaats 60 ° C in de Oostenrijkse top ...

Ik nam niet de tijd om de documenten te pellen: de nominale temperatuur van de ketel is het paramétrable ??? (voor mij is dit het geval).

Dit is de temperatuur die de stuurautomaat wil bereiken: hieronder heeft de ketel de neiging om naar boven toe te moduleren; hierboven moduleert het naar beneden; zodat bij evenwicht het stabiliseert naar 70 ° ...

Wanneer de ketel de jojo maakt, kan het aangewezen zijn om een ​​beetje terug te gaan naar deze parameter (wees voorzichtig, het is heel erg gevoelig: tot 1 ° of 2 maxi) ...
0 x
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Phil532140 » 08/03/18, 16:28

Dirk, Did37,
Merci pour vos réponses.

Dirk, ja het is de 12-parameter die ik heb aangepast.
Voor de andere parameters van de 27-pagina heb ik:
14 = 74 °
15 = 83 °
16 = 1.0
17 = 100.0

Ja, ik heb een sonde van T ° ext, ik heb ook de thermostaat erin.

Zodra ik tijd heb om het beest te openen, beantwoord ik je op het elektronische gedeelte.

Dus, is de nominale temperatuur van de ketel 74 °? Moeten we het veranderen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Did67 » 08/03/18, 18:23

Phil532140 schreef:
Dirk, ja het is de 12-parameter die ik heb aangepast.
Voor de andere parameters van de 27-pagina heb ik:
14 = 74 °
15 = 83 °
16 = 1.0
17 = 100.0

Ja, ik heb een sonde van T ° ext, ik heb ook de thermostaat erin.

Zodra ik tijd heb om het beest te openen, beantwoord ik je op het elektronische gedeelte.

Dus, is de nominale temperatuur van de ketel 74 °? Moeten we het veranderen?


De vertaling voor parameter 14 zegt "ingestelde keteltemperatuur". Wat in feite lijkt overeen te komen met wat vaak "nominale temperatuur" wordt genoemd - wat de ketel probeert te bereiken.

74 ° lijkt mij hoog. Ik ben meer gewend aan pelletketels die "navigeren" (moduleren) tussen 65 en 75 of 78 °. Met nominale telperaturen rond 68 tot 70 ° ...

Met een max temp van 78 ° C (wat overeenkomt met uw 15-parameter).

Ik ken het algoritme dat de modulatie beheert niet. Maar in het algemeen geldt: hoe hoger de nominale temperatuur, hoe meer de ketel zijn modulatie naar boven zal "duwen". En meer, net als deze nerveuze chauffeurs, stopt het niet met accelereren en de muur in gaan, dat wil zeggen, te laat remmen en tot stilstand komen ...

Voor parameter 12 ga ik niet onder de 60 °, wetende dat als de pomp stopt bij 60 °, dat niet betekent dat er geen ‘koude plekken’ zijn (bijv. In de buurt van het punt retour inlaat), waar de temperatuur lager kan zijn. Het risico is dat er corrosiepunten ontstaan ​​... Deze parameter 12 beschermt uw ketel! Normaal gesproken, wanneer de binnentemperatuur daalt en 60 ° bereikt, stopt enerzijds de warmwateronttrekkingen en anderzijds is de ketel normaal gesproken "full blast" ...

Maar eerst:

1) noteer alle wijzigingen die u aanbrengt, om terug te kunnen gaan.

2) Maak slechts één verandering tegelijk en laat uzelf twee of drie dagen de tijd om de effecten te observeren.

De ene of de andere instelling lijkt mij verdacht: bijvoorbeeld 16 = 1.00 (het heeft geen zin om een ​​ketel te willen reduceren tot een minimumvermogen gelijk aan 1% van zijn nominaal vermogen. In het algemeen is dat 25 of 30. Hieronder is het beter voor de ketel om te stoppen en later opnieuw te starten - eerder dan om te functioneren als een "rokerij"!
0 x
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Phil532140 » 08/03/18, 18:38

dank u

Wat beveel je me als eerste aanpassing aan?
Verlaagt u de nominale temperatuur naar 70 °?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Did67 » 08/03/18, 18:49

Ik zag net op pagina 16 een hele reeks parameters met betrekking tot de regeling en de stooklijn.

Je zou je moed in beide handen moeten nemen en deze elementen moeten doornemen - datum en klok; comforttemperatuur ingesteld, verlaagde temperatuur ingesteld; onder deze is er een "lastige" parameter: "de uittredetemperatuur limiet" (controleer of deze niet te laag is begrensd) ...
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Dirk Pitt » 08/03/18, 19:06

Voordat u de instellingen van de ketel aanraakt, raad ik u aan de circulatorsnelheid te verlagen en vervolgens te observeren wat er gebeurt tijdens een volledige cyclus bij het openen van de V3V. Ik denk dat het probleem komt door een koude burst die de keteltemperatuur en / of een faseverschil tussen de boilertemperatuur en de opening V3V te snel verlaagt.
dus voorlopig zal ik de temperatuur instellen zoals de DID67 zei de 12 ° temp60 en dat is alles.
de tekst op de parameter 14 doet mij vermoeden dat een modulatie van de ketel temperatuur afhankelijk van de buitentemperatuur dat mogelijk is op een olie- of gasketel, maar werkt zeer slecht op een pelletketel waarvan reacties zijn traag.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Phil532140 » 08/03/18, 21:51

Dirk Pitt, ik heb de circulator al naar de mini verlaagd en ben best tevreden met het resultaat ... Ik heb de 12-parameter nu op 60 ° gezet.

Deed 67, de minimumtemperatuur is 34 ° Is het goed? Wat is volgens jou de "lastige" parameter die niet te laag mag zijn? (HT? Ik heb het ingesteld op 80 °) Welke waarde zou je gebruiken?

Net onder deze parameter is er een parameter die ik niet begrijp (AP), die een vermenigvuldiger / waarde is van de temperatuur die nodig is voor een toename van 1 ° van de omgeving ... Ik heb de parameter getest, plus het wordt verlaagd naarmate de gevraagde temperatuur (IP 71) hoger wordt: Weet u hoe het principe moet worden uitgelegd?
Nogmaals bedankt voor uw betrokkenheid en uw feedback.
Philippe.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 370-gasten