Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Phil532140 » 04/03/18, 08:49

Bedankt Sicétésimple en hallo Dirk Pitt,
Dirk, dat is precies wat er aan de hand is! Dus voor jou moet je in dit geval de snelheid verlagen? (Als het echt te langzaam is, hoe weet ik dat?) Wat ik ga doen.
Ik heb echter geen klep op de retour om de stroom te verminderen ...
In feite was er geen probleem zolang de gevraagde temperatuur niet hoger was dan 50 °.
Ik heb deze ketel 2 maanden ontdekt, ik probeer te begrijpen hoe het werkt ...
Dus plotseling onnodig om de lancering van de circulator aan te passen van 65 °?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par sicetaitsimple » 04/03/18, 17:03

Phil532140 schreef:Bedankt Sicétésimple en hallo Dirk Pitt,


Graag gedaan.

Persoonlijk begreep ik bij deze drempel van 55 ° C niets dat start (en stopt?) De circulator terwijl de driewegklep wordt geschakeld?
Ik begrijp het goed als we starten vanuit een koude toestand van de ketel, we beginnen met het verwarmen, maar hoe werkt het bij normaal bedrijf als het instelpunt van de watertemperatuur volgens de verwarmingswet minder dan 55 ° C is?
0 x
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Phil532140 » 04/03/18, 17:08

Wanneer de gevraagde temperatuur lager is, mengt de v3v zich met de retourtemperatuur.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par sicetaitsimple » 04/03/18, 17:25

Phil532140 schreef:Wanneer de gevraagde temperatuur lager is, mengt de v3v zich met de retourtemperatuur.


Wel, ik zou zeker een diagram nodig hebben om te begrijpen ... Geen probleem!
Het belangrijkste is dat je het begrijpt!
Werkt het beter met warmte?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Dirk Pitt » 04/03/18, 17:38

nee, u verwarren keteltemperatuur en radiatortemperatuur.
de aanvoertemperatuur van de radiator is die welke wordt geregeld door de waterwet en varieert volgens de verwarmingsbehoefte. de aanpassing wordt gedaan door de V3V die een deel van het retourwater mengt met het startwater om de ingestelde temperatuur te verkrijgen.
aan de andere kant wordt de keteltemperatuur geregeld rond een enkel setpoint rond ongeveer 70 °.
alleen de variatie in de vraag van de V3V beïnvloedt de keteltemperatuur.
typisch, wanneer de V3V opent om water naar het radiatorcircuit te sturen, verlaagt het de keteltemperatuur die probeert zijn temperatuur tot zijn instelpunt met 70 ° te verhogen, maar als het niet aankomt en onder d daalt 'een beschermingslimiet, wordt de circulator uitgeschakeld om de ketel te beschermen. deze tijdelijke regimes belemmeren de werking van pelletketels.
het verlagen van de snelheid van de circulator maakt het mogelijk om de temperatuurvariaties te vertragen zodat de ketel tijd heeft om de variaties in belasting te absorberen en in stabiele toestand te functioneren.
de meeste radiatornetwerken vereisen geen grote stroom. in theorie, als de stroom wordt verlaagd, moet de radiatortemperatuur worden verhoogd om hetzelfde uitgestraalde vermogen te hebben. het hangt ook af van het type radiator. maar ik raad echt aan om een ​​redelijk lage snelheid te hebben.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Phil532140 » 04/03/18, 17:49

Bedankt voor deze uitleg. Dus de temperatuur die daalt is die van de ketel, niet die van het water dat naar de radiatoren gaat. Je bedoelt dat ik misschien de waarden van de stooklijn moet verhogen?
Philippe.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Dirk Pitt » 04/03/18, 18:17

ja maar niet zo zeker. de instellingen van de stookcurve is langdurig. je moet een heel seizoen sorteren.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par sicetaitsimple » 04/03/18, 18:50

Dirk Pitt schreef:nee, je verwart keteltemperatuur en radiatortemperatuur .....


OK, ik begrijp het beter, bedankt.
Betekent dit dat het, om het aantal van deze transiënten te beperken, beter zou zijn om de ingestelde temperatuur te verlagen tot 45 ° C bijvoorbeeld als het mogelijk was in plaats van het te verhogen tot 65 ° C zoals onze vriend deed ? De vraag is alleen geldig om te controleren of ik het goed heb begrepen, ik heb het niet gezegd!
0 x
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Phil532140 » 04/03/18, 19:13

sicetaitsimple schreef:OK, ik begrijp het beter, bedankt.
Betekent dit dat het, om het aantal van deze transiënten te beperken, beter zou zijn om de ingestelde temperatuur te verlagen tot 45 ° C bijvoorbeeld als het mogelijk was in plaats van het te verhogen tot 65 ° C zoals onze vriend deed ? De vraag is alleen geldig om te controleren of ik het goed heb begrepen, ik heb het niet gezegd!


Inderdaad zou het in dezelfde richting gaan ... De basiswaarde is 55 ° C op deze ketel.
Wat denkt Dirck?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Dirk Pitt » 05/03/18, 07:07

het verlagen van de temperatuur van de ketelbescherming zou voorkomen dat de pomp uitschakelt en helpt om minder thermische storingen te hebben, maar het is absoluut niet wenselijk voor de levensduur van het ketellichaam.
in ieder geval, als de keteltemperatuur onder 55 ° daalt terwijl het instelpunt rond de 70 ° is (zou moeten zijn), betekent dit dat er een storing is die zo enorm is dat deze moet worden gezocht en geëlimineerd .
het andere wat je kunt doen is erachter te komen wat de ingestelde keteltemperatuur is.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 256-gasten