De aarde in 200 miljoenen jaren?

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par sen-no-sen » 24/02/18, 22:45

izentrop schreef: Als de citaten niet worden gelezen, heeft het geen zin om je zorgen te maken :frons:


Dank je, maar ik ken uit mijn hoofd en sinds mijn vroege jeugd de K / T-uitstervingsfase ... Ik gaf de voorkeur aan een analyse van jou in plaats van een copy-paste ...

Wanneer we alle niet-hernieuwbare hulpbronnen hebben uitgeput, aangezien de recyclingfase niet of weinig wordt gerespecteerd, zullen we moeten leven met wat er overblijft, hetzelfde geldt voor het betonneren en asfalteren van oppervlakken, we zullen er over een paar jaar nog eens over praten eeuwen. .


Ervan uitgaand van een hypertechnologische fase, zal het idee van uitputting van hulpbronnen nauwelijks steek houden.
Een samenleving die thermonucleaire kernfusie onder de knie zou krijgen en de NBIC zou snel technologieën ontwikkelen die in staat zijn om conventionele piekmijnbouw te overwinnen, met name door niet-teruggewonnen afval (stortplaatsen) te exploiteren, of door steeds verder verwijderde winning van nieuwe hulpbronnen, of zelfs door de transmutatie van materie, innovatie kent geen grenzen...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par izentrop » 24/02/18, 23:30

sen-no-sen schreef:Bedankt, maar ik ken het uit mijn hoofd en sinds mijn vroege jeugd de K / T-uitstervingsfase ...
Met de steeds nauwkeurigere ontdekkingen van de wetenschap weten we vandaag veel meer dan 50 jaar geleden.
sen-no-sen schreef:Een bedrijf dat thermonucleaire fusie en NBIC's onder de knie heeft, zou snel technologieën ontwikkelen die conventionele piekmijnbouw kunnen overwinnen
Zou al moeten lukken om 150 miljoen graden langer dan een seconde vol te houden. Geen enkele huidige technologie is bestand tegen het magnetische veld dat nodig is om magma op te sluiten. Nog een project dat een nutteloze geldkuil zal blijken te zijn.

Vloeistofsplijting is al lang onder de knie en zou het mogelijk maken om de moeilijke koers van de klimaatverandering te doorstaan ​​door de CO2-uitstoot sterk te verminderen.
Geassocieerd met het "4 per duizend"-project zou een snelle terugkeer naar een stabilisatie van het klimaat mogelijk maken. http://agriculture.gouv.fr/4-pour-1000- ... les-sols-0 .
Maar gezond verstand is niet van deze wereld :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par sen-no-sen » 24/02/18, 23:51

izentrop schreef:
sen-no-sen schreef:Bedankt, maar ik ken het uit mijn hoofd en sinds mijn vroege jeugd de K / T-uitstervingsfase ...
Met de steeds nauwkeurigere ontdekkingen van de wetenschap weten we vandaag veel meer dan 50 jaar geleden.


Aardappelpuree, dus ik zou minstens 60 jaar oud zijn! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par izentrop » 25/02/18, 01:12

sen-no-sen schreef:Aardappelpuree, dus ik zou minstens 60 jaar oud zijn! : Lol:
dus je hebt minder : Wink:
Ik gaf de voorkeur aan een analyse van jouw kant in plaats van een copy-paste...
Maar dat is wat ik denk en ik geef de bronnen, iets wat jij ook zou moeten doen, om je buitengewone beweringen te staven. U zult merken dat mijn bronnen niet uit Methusalah dateren : Mrgreen:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par sicetaitsimple » 25/02/18, 12:30

izentrop schreef:Geassocieerd met het "4 per duizend"-project zou een snelle terugkeer naar een stabilisatie van het klimaat mogelijk maken. http://agriculture.gouv.fr/4-pour-1000- ... les-sols-0 .

Hallo,
zeer verrast door dit initiatief en vooral de fysieke haalbaarheid ervan, ben ik zo vrij geweest om ernaar te vragen in het draadje "luie moestuin".
1 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par sen-no-sen » 25/02/18, 12:59

izentrop schreef:
Ik gaf de voorkeur aan een analyse van jouw kant in plaats van een copy-paste...
Maar dat is wat ik denk en ik geef de bronnen, iets wat jij ook zou moeten doen, om je buitengewone beweringen te staven. U zult merken dat mijn bronnen niet uit Methusalah dateren : Mrgreen:


Ik zou graag willen weten waar mijn buitengewone beweringen uit Methusalah verborgen zijn? : Roll:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par Ahmed » 25/02/18, 18:12

Ik vind dat 200 miljoen jaar veel is op de schaal van de huidige referenties in deze kwestie: als mijn herinneringen correct zijn, zouden mensachtigen 2 miljoen jaar geleden zijn verschenen; een van de laatste vertegenwoordigers van deze lange lijn, de Neanderthaler, leefde 300.000 jaar (wat niet zo erg is!) en zijn opvolger, homo Sapiens, heeft slechts 200.000 jaar geleefd. Ik concludeer dat deze duur van 200 miljoen jaar veel meer dan genoeg is voor het optreden (uiteindelijk) van opmerkelijke veranderingen die in staat zijn om de romantische ader van een sciencefictionauteur te bevredigen.
Ik ben geen kenner op dit gebied, maar het lijkt mij dat SF wordt afgewezen op twee heel verschillende assen: de ene, die ik beter ken, is een soort kunstgreep om beter te beschrijven wat er in de kiem leeft in de samenleving door de evolutie ervan te projecteren naar een buitenlands tijdsbestek om de gevaren beter naar voren te brengen die gewoonlijk onzichtbaar zijn, omdat ze verborgen liggen onder de schijn van het banale dagelijkse leven (Met zijn verhalen over Turken, Voltaire een ruimtelijk kader kiest, maar de insteek blijft dezelfde), de andere zou zijn om de auteur de mogelijkheid te bieden zijn fantasie onbeperkt te ontplooien. In het laatste geval vindt hij het heel vaak erg moeilijk om zich echt los te maken van zijn culturele omgeving, als we de vreemdheid van de details negeren.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par sen-no-sen » 25/02/18, 18:55

Ahmed schreef:Ik vind dat 200 miljoen jaar veel is op de schaal van de huidige referenties in deze materie (...)


Het is veel ... te veel, zoals het gezegde luidt. Roger BONET et Lodewijk WOLTJER in hun werk:Kan de mensheid 1000 eeuwen overleven? dat wil zeggen ongeveer de duur die al door Homo Sapiens is uitgevoerd.
De conferentie is te zien op Canal U:
https://www.canal-u.tv/video/cerimes/l_humanite_peut_elle_survivre_1000_siecles.9242

Ik zou nog minder willen zeggen: kan de mensheid nog een eeuw overleven? :|


Ps: heb je mijn post over economie/technologie verder stroomopwaarts gelezen?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par izentrop » 25/02/18, 19:33

Ahmed schreef:mensachtigen zouden 2 miljoen jaar geleden zijn verschenen; een van de laatste vertegenwoordigers van deze lange lijn, de Neanderthaler, leefde 300.000 jaar (wat niet zo erg is!) en zijn opvolger, homo Sapiens, heeft slechts 200.000 jaar geleefd.
Niet zijn opvolger, het waren 2 verschillende soorten die elkaar kruisten in Europa. Trouwens, ze hebben het er tegenwoordig over https://www.francetvinfo.fr/sante/decou ... 26898.html
sen-no-sen schreef:Ik zou graag willen weten waar mijn buitengewone beweringen uit Methusalah verborgen zijn? : Roll:
Het was niet tegen jou gericht. Ik wilde zeggen dat onderzoek snel evolueert, ik ben liever geïnteresseerd in de meest recente informatie. :?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par Ahmed » 25/02/18, 19:57

Ja, de term opvolger is een kortere weg, de twee soorten hebben een tijdje naast elkaar bestaan ​​en waarschijnlijk zijn sommige Neanderthalergenen erin geslaagd zichzelf te bestendigen door middel van homo sapiens...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten