Gezondheid, de grote vergeten over constructie en renovatie vooral duurzaam

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Gezondheid, de grote vergeten over constructie en renovatie vooral duurzaam




par izentrop » 13/02/18, 09:10

Hallo,
Alleen al door naar de curven van de spectrograaf te kijken, zien we een groot verschil in onregelmatigheid. De meest reguliere is halogeen, gloei verbeterd, maar de compacte fluorescentielamp is slechter, met een punt bij 435 nm en één bij 490 nm, terwijl leds het 450 nm is, idem voor led-verlichtingsschermen.

Aan de andere kant bieden brilfabrikanten filterlenzen (nieuwe sappige markt). Als hij een echte efficiëntie had, kon hij deze rechtstreeks op het glas bollen toepassen ??

Ik geef de link van het bestand van "digitaal"
Bulbmetingen bij 2 700 K
We wilden absoluut de hoeveelheid licht in huisverlichting controleren die meer rond 2 700 K ligt dan 6 500 K. Nogmaals, het uiterlijk is misleidend. We zien dat de hoeveelheid blauw licht tussen 415 en 465 nm duidelijk groter is bij halogeen dan bij leds en compact fluorescentielampen. Inderdaad, de geoogste waarden zijn verrassend: als de leds 7,3% en 6,4% van blauw licht diffunderen, stoot het fluco-compacter 7,9% uit. Dit wordt natuurlijk in een zakdoek gespeeld, maar het is interessant om het te specificeren. Uiteindelijk wordt het halogeen beter, waarbij 3,4% blauw licht evenredig over het hele spectrum wordt verzonden.
Tegenstrijdig zou het moeten zijn om te vergelijken met equivalente verlichting in lumen. :? :|
Ik controleerde: led 8.5 W = 806 lm fluo 12 W = 741 lm, halogeen 28 w 290 lm
toebehoren
spectrographe.gif
spectrographe.gif (88.18 Kio) Toegang tot 4527-tijden
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Gezondheid, de grote vergeten over constructie en renovatie vooral duurzaam




par BaudouinLabrique » 13/02/18, 11:08

izentrop schreef:Aan de andere kant bieden brilfabrikanten filterlenzen (nieuwe sappige markt). Als hij een echte efficiëntie had, kon hij deze rechtstreeks op het glas bollen toepassen ??


Aan de ene kant, bedankt voor het doorgeven van deze studie.
Toch kan iedereen zich realiseren dat het kijken naar de LED-koplampen die ons kruisen pijnlijk is voor de ogen, en bijvoorbeeld, het is erg vermoeiend voor hen (of zelfs triggerende migraine) om zijn tablet een tijdje te gebruiken. Naast andere aanwijzingen dat het oog helemaal niet van dit LED-licht houdt (°) en dat het een langdurige en frequente stress veroorzaakt (zoals elke vorm van stress van deze aard), zal dit onvermijdelijk somatisatie en uiteindelijk ziektes veroorzaken, Wil je het of niet! Hallo het volgende sanitaire schandaal (over een paar jaar), gezien het grote aantal mensen dat de oogartsen moet raadplegen en vervolgens de chirurgen om de macula te (proberen te) repareren etc. :schok:
Sir Bernard Shaw zei zeer pertinent:
« Slimme mensen passen zich aan aan de natuur, imb ... proberen de natuur aan te passen ...
Dat is de reden waarom wat vooruitgang wordt genoemd het werk is van de imb ...
»

Aan de andere kant, de bril in kwestie (ik heb er een die ik niet gebruik en om een ​​goede reden: zie na): blijkbaar heb je het nog nooit gezien omdat ze erg oranje van tint zijn; als gevolg hiervan zijn alle kleuren vervormd en is het zeer onaangenaam om dit te dragen. Stel je voor dat zulke gemodificeerde bollen een oranje licht zouden diffunderen (alleen mogelijke plaats, enkele balken, als je begrijpt wat ik bedoel : Cheesy: )
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Gezondheid, de grote vergeten over constructie en renovatie vooral duurzaam




par izentrop » 13/02/18, 12:40

BaudouinLabrique schreef: ze zijn erg oranje van kleur; als gevolg hiervan zijn alle kleuren vervormd en is het zeer onaangenaam om dit te dragen. Stel je voor dat zulke gemodificeerde bollen een oranje licht zouden diffunderen (alleen mogelijke plaats, enkele balken, als je begrijpt wat ik bedoel : Cheesy: )
Je moet weten wat je wilt en het filter moet worden berekend om bijvoorbeeld de 450 nm te verminderen. Ik veronderstel dat dit in de toekomst zal worden opgelost, waarschijnlijk ten koste van een opbrengstverlies, maar niet noodzakelijkerwijs met een denaturatie van de kleuren.

Philips heeft de Hue uitgebracht https://www.philips.fr/c-p/871829124175 ... nectee-hue Een gadget voor de meest gelukkigen.
Anders koop je RGB-lampen en moet je vrijwel hetzelfde kunnen doen.
Naast andere aanwijzingen dat het oog helemaal niet van dit LED-licht houdt (°) en dat het een langdurige en frequente stress veroorzaakt (zoals elke vorm van stress van deze aard), zal dit onvermijdelijk somatisatie en uiteindelijk ziektes veroorzaken, Wil je het of niet!
Als een autoriteitsargument zouden dezelfde symptomen waarschijnlijk worden waargenomen bij een ander soort verlichting met dezelfde lichtkracht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Gezondheid, de grote vergeten over constructie en renovatie vooral duurzaam




par BaudouinLabrique » 13/02/18, 12:54

izentrop schreef:
BaudouinLabrique schreef:] Naast ander bewijs dat het oog helemaal niet van dit LED-licht houdt (°) en dat het een stress veroorzaakt die langdurig en frequent is (zoals elke vorm van stress van deze aard), zal dit onvermijdelijk somatisatie en uiteindelijk ziektes veroorzaken, je wilt het of niet!
Als een autoriteitsargument zouden dezelfde symptomen waarschijnlijk worden waargenomen bij een ander soort verlichting met dezelfde lichtkracht.

Dit is geen argument van autoriteit omdat iedereen kan het realiseren :
1 ° Ik verzamelde getuigenissen van verschillende mensen die regelmatig lezen onder traditionele verlichting en die zijn overgestapt op een tablet
2 ° op de weg vergelijken we auto's met niet-LED-koplampen automatisch met auto's met LED-koplampen.

NB Dit is hetempirische observaties en heb niets te maken met een argument van autoriteit! :(
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Gezondheid, de grote vergeten over constructie en renovatie vooral duurzaam




par izentrop » 13/02/18, 14:46

In het midden van de 90-jaren beweerden veel mensen, sommigen in de politie, dat Satanisten kinderen op grote schaal hebben gekidnapt en misbruikt. De anekdotes bevatten levendige beschrijvingen van het gruwelijke seksueel misbruik en zelfs de moord op een onschuldig kind. De anekdotes waren behoorlijk overtuigend, vooral wanneer ze werden uitgezonden op nationale televisieprogramma's met populaire presentatoren zoals Geraldo Rivera.

In de vroege 90-jaren onthulde een studie over 4-jaren dat de beschuldigingen van geritualiseerd en satanisch seksueel misbruik ongegrond waren. De onderzoekers onderzochten meer dan alleen 12.000-kosten en interviewden meer dan 11.000-psychiaters, sociale dienstmedewerkers en politie-afdelingen. De onderzoekers konden geen eenduidig ​​bewijs vinden voor een enkel geval van satanisch ritueel. https://associationslibres.wordpress.co ... moignages/
Met andere woorden: persoonlijke ervaringen, als ze niet worden omlijst door een strikt wetenschappelijk protocol, hebben geen waarde van bewijs.
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Gezondheid, de grote vergeten over constructie en renovatie vooral duurzaam




par BaudouinLabrique » 13/02/18, 15:10

izentrop schreef:[Met andere woorden: persoonlijke ervaringen, als ze niet worden omlijst door een wetenschappelijk protocol, hebben geen bewijskracht.


Je ontwikkelt een standpunt (afgezaagd) WETENSCHAPPER en dat zou ik accepteren:

Zie " Scientisme is een geloof dat bestaat uit het verwijzen naar de wetenschap van de belangrijkste eigenschappen van religie. »
Inderdaad, een wetenschapper (of zelfs een zeteticus) neemt voor echt, als toelaatbaar, alleen datgene wat strikt wetenschappelijk bewezen is, wat duidelijk een dogmatische houding is en dus onthoudt wat het fundament van religie is.

Alsjeblieft reflecties van wijlen professor Paul Feyerabend (Philosophy of Science, University of Berkeley):
"Wetenschap is veel dichter bij de mythe dan een wetenschappelijke filosofie bereid is toe te geven. Dit is een van de vele denkvormen die door mensen zijn ontwikkeld, maar niet noodzakelijk de beste (...) "
" Wetenschap is de nieuwste, de meest agressieve en de meest dogmatische van religieuze instellingen."

NB 1 "wetenschap is een "gelovige" en geen "kennis" ""
"Deze schijnbaar provocerende uitspraak is een van de conclusies, uitgesproken door een wetenschapper. '' Zijn conclusies moeten dan altijd in perspectief worden geplaatst. En als er meerdere logica's zijn, dan kan “de waarheid” niet langer “uniek” zijn. Het is een soort uitnodiging tot bescheidenheid die zo wordt aangeboden aan wetenschappers. Aan wetenschappers, maar ook aan al die individuen, instellingen, verschillende collectieven (vooral journalisten ...), die beweren een 'kennis' of een 'gedachte' te communiceren "" (bron)

NB 2.`` We definiëren empirisme vaak door het te verzetten tegen rationalisme of idealisme, maar we moeten ons kwalificeren, omdat de oppositie niet alleen bestaat tussen aanhangers van de rede en aanhangers van ervaring, aangezien empirici niet ontkennen niet die reden kan een rol spelen in het proces van weten . "(] Wikipedia)
en denk daarom niet dat ik wetenschap weiger, ook al 'Wetenschap bewijst alleen in het huidige moment, wat in de toekomst misschien niet waar is. "(Isabelle Burnier)

NB3. Tot slot, bedankt voor het lezen van het volgende, dat de verdienste heeft de vurige gelovigen in de almachtige Wetenschap (in zijn rationalistische en materialistische deel) aan te sporen: "[I]Waarom de meeste bevindingen van gepubliceerd wetenschappelijk onderzoek niet kloppen[/ i] "(op Plos-medicijn")

Spreek (nog) niet met mij over autoritaire argumenten, want het bovenstaande is gebaseerd op objectieve observaties!
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Gezondheid, de grote vergeten over constructie en renovatie vooral duurzaam




par izentrop » 14/02/18, 08:30

Het probleem in het geval van gezondheid is niet weten hoe onderscheid te maken tussen normaal gebruik en overmatig gebruik. De pathologie verschijnt wanneer
de dosis wordt vergif. Het is eenvoudig als een principe, maar jij en Janic lijken het niet te begrijpen.

Voor alcohol bijvoorbeeld, wordt de gevaarlijke dosis snel bereikt en toch maken sommigen een onmatig gebruik.

Zelfs als we het prettiger vinden om het schermlicht grondig te zetten, 1 / 4 van uur gaat het ... 5 uur, hallo de schade, vooral als je goed kijkt (de inverse vierkantenwet, weet je :? )
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Gezondheid, de grote vergeten over constructie en renovatie vooral duurzaam




par BaudouinLabrique » 14/02/18, 10:40

izentrop schreef:Het probleem in het geval van gezondheid is niet weten hoe onderscheid te maken tussen normaal gebruik en overmatig gebruik. De pathologie verschijnt wanneer de dosis vergif wordt. Het is eenvoudig als een principe, maar jij en Janic lijken het niet te begrijpen.
Voor alcohol bijvoorbeeld, wordt de gevaarlijke dosis snel bereikt en toch maken sommigen een onmatig gebruik.
Zelfs als we het prettiger vinden om het schermlicht grondig te zetten, 1 / 4 van uur gaat het ... 5 uur, hallo de schade, vooral als je goed kijkt (de inverse vierkantenwet, weet je :? )

Dit is niet helemaal juist: een herhaald maar niet noodzakelijk intensief gebruik verzwakt organen en organische functies, die dan ziekten veroorzaken, ze in ieder geval veel sneller doen verschijnen!
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Gezondheid, de grote vergeten over constructie en renovatie vooral duurzaam




par izentrop » 14/02/18, 11:01

BaudouinLabrique schreef:Dit is niet helemaal juist: een herhaald maar niet noodzakelijk intensief gebruik verzwakt organen en organische functies, die dan ziekten veroorzaken, ze in ieder geval veel sneller doen verschijnen!
Bijvoorbeeld?
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Gezondheid, de grote vergeten over constructie en renovatie vooral duurzaam




par BaudouinLabrique » 14/02/18, 11:03

izentrop schreef:
BaudouinLabrique schreef:Dit is niet helemaal juist: een herhaald maar niet noodzakelijk intensief gebruik verzwakt organen en organische functies, die dan ziekten veroorzaken, ze in ieder geval veel sneller doen verschijnen!
Bijvoorbeeld?

Je zou niet de vraag stellen of je de link over professor Henri Laborit had gelezen en vooral of je de film had bekeken!
Wat heeft het voor zin om los te koppelen? :schok:
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten