De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 16/02/18, 21:35

Er zijn eigenlijk maar een paar auteurs die van schrijven leven. Over het algemeen is het een nevenactiviteit - dus "zakgeld". We zijn bijvoorbeeld een minister en we hebben een ghostwriter die een boek schrijft...
2 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Julienmos » 16/02/18, 21:37

sicetaitsimple schreef:[
Julienmos moet het in ieder geval niet kopen, want


te laat, het is besteld!
bij mijn kleine Bouzonville-boekhandelaar. Die ik hoop te hebben overgehaald om zo snel mogelijk andere exemplaren binnen te brengen! Ik stemde er zelfs mee in om onverkochte items van hem te kopen! :D

Eerlijk gezegd zijn deze schamele royalty's puur schandalig.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par sicetaitsimple » 16/02/18, 21:49

Julienmos schreef:te laat, het is besteld!


Oh shit! De rode draad is bijna dood! : Lol:

Serieus, nu zullen we onze vragen moeten beantwoorden, vooral voor degenen die "toegegeven" hebben het boek gekocht te hebben! Anders zullen de klappen vallen!

“Student TrucMuche, het is pagina 243, je moet toch je best doen.” :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 16/02/18, 21:53

Als ik het goed heb begrepen, ben ik een verrassende schriftelijke test aan het voorbereiden???
2 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par sicetaitsimple » 16/02/18, 21:54

Did67 schreef:Als ik het goed heb begrepen, ben ik een verrassende schriftelijke test aan het voorbereiden???


Het is mogelijk!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 16/02/18, 21:59

sicetaitsimple schreef:
Oh shit! De rode draad is bijna dood! : Lol:



Nee nee !!! Ik begin te denken dat ik misschien een kans maak om nog een boek gepubliceerd te krijgen. Wat ik voor ogen heb als mijn meer diepgaande werk ("Elementen van de agronomie toegepast op de Potager du Paresseux" of iets dergelijks). Alles wat ik niet heb besproken of er gewoon overheen heb gekeken! Ik heb de grond niet behandeld en hoe deze te beoordelen, de pH, de kwesties van de zaadproductie, de bijzonderheid van een kas, "groene meststoffen", de cycli van minerale elementen, de "koolstofput" van de moestuin, enz... We zullen dus moeten beginnen met het opsommen van de nieuwe "uitstekende vragen"!

En als we er collectief in slagen moedig te zijn en onszelf te organiseren, komt er een "Tour de France des Potagers du Paresseux" - waarbij ik alleen maar een "journalist" zou zijn en alle aanpassingen / ervaringen / tips van iedereen zou verzamelen...

Kom op, op het werk!
3 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par sicetaitsimple » 16/02/18, 22:15

Did67 schreef:
sicetaitsimple schreef:
Oh shit! De rode draad is bijna dood! : Lol:



Nee nee !!! Ik begin te denken dat ik misschien een kans maak om nog een boek gepubliceerd te krijgen. Wat ik voor ogen heb als mijn meer diepgaande werk ("Elementen van de agronomie toegepast op de Potager du Paresseux" of iets dergelijks). Alles wat ik niet heb besproken of er gewoon overheen heb gekeken! Ik heb de grond niet behandeld en hoe deze te beoordelen, de pH, de kwesties van de zaadproductie, de bijzonderheid van een kas, "groene meststoffen", de cycli van minerale elementen, de "koolstofput" van de moestuin, enz... We zullen dus moeten beginnen met het opsommen van de nieuwe "uitstekende vragen"!

En als we er collectief in slagen moedig te zijn en onszelf te organiseren, komt er een "Tour de France des Potagers du Paresseux" - waarbij ik alleen maar een "journalist" zou zijn en alle aanpassingen / ervaringen / tips van iedereen zou verzamelen...

Kom op, op het werk!


Natuurlijk, en ik hoop dat ik begrepen ben, door te zeggen "De rode draad is bijna dood!", was ik alleen maar een zeer vriendelijke "uitdaging" van Julienmos die zijn vragen altijd presenteert als "domme vragen", die kerel! Integendeel, we zullen zeker nieuwe bijdragen en nieuwe ervaringen hebben die verband houden met de uitgave van het boek.

Geweldig programma voor de toekomst! Ik denk (en we hebben er al over gesproken) dat er inderdaad nog veel thema's ontwikkeld moeten worden, onder meer "praktische" en meer "lokale" aspecten, in de zin van "ieder zijn eigen Luie Moestuin".
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Christophe » 18/02/18, 13:45

bewustzijn schreef:Na bijna alle video's te hebben gezien, kocht ik het boek online en ik zie het nu in de boekhandel. Gezien op Furet du Nord in Carré Sénart. Gefeliciteerd Didier!


Nou daar... ik vind dat het boek van Didier heel, heel slecht geplaatst is!!

Ik denk dat het voor mannen in de bloei van hun leven heel moeilijk zal zijn om te kiezen tussen het boek van Didier en dat van Sarah Marquis, de “avontuurlijke” blondine (ze zegt het, hè!!) naar de nogal "tendentieuze" houding in het bos!! :schok: :schok: :schok:


IMG_20180216_124401.jpg


Dus daar ga je Didier, een coveridee voor de volgende? Mevrouw zou het daarmee eens zijn? : Mrgreen:
2 x
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Diabolorent » 19/02/18, 20:26

@ Did: Dus je volgende boek zal minstens 500 pagina's tellen??!! :schok: Ik heb er zin in!!!
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Petrus 57
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/02/18, 06:44

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Petrus 57 » 20/02/18, 06:50

Hallo Didier,

Ik dacht erover om het boek met de opdracht bij u te bestellen... maar heeft u er nog een beschikbaar? Mijn vrouw wilde een leuke kleine opdracht voor mij vinden, terwijl ik erover nadacht, zou ik je binnenkort een cheque sturen;)

Petrus 57
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 364 gasten