De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
mca37
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/07/18, 09:32
Plaats: Tochten Indre en Loire 37
x 4

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par mca37 » 17/07/18, 10:36

Bedankt Didier voor dit boek dat 'toevallig' op het juiste moment werd gevonden. Nieuwsgierig naar cultuur, probeerde ik te begrijpen hoe de bodem werkt en deze zo goed mogelijk te onderhouden. Ik had gehoord van de "luie moestuin", een paar filmpjes bekeken, maar snel vermoeiend op het scherm en makkelijker mee te nemen naar de moestuin, ik hoopte op een boek en ja hoor, dat heb je gedaan! :) Dankzij een initiële (niet-biologische) wetenschappelijke opleiding en je geweldige populariseringswerk, begrijp ik (eindelijk!) wat het nut is van hooien, waarom de grond niet bewerken en de gevaren ervan, luieren, hoe de grond werkt en de voedselketen die hij voedt voordat hij ons voedt met gecultiveerde groenten. Spannend voor mij. Samen met een vriend een maand lang een tuin huren in een vereniging van volkstuinen blijft voor ons alleen nog in de praktijk brengen :) In de nabije toekomst werd de keuze gemaakt om te cultiveren zonder het land om te keren natuurlijk, maar door het toch te "openen" moest de paardestaart verwijderd worden... : Roll:, we moeten gewoon wat hooi vinden en het daarheen brengen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 17/07/18, 10:48

Bedankt voor de getuigenis.

Kijk eens een beetje naar de aanwezigheid van deze paardestaarten. Als ze zeer talrijk zijn, kan dit een indicatie zijn van natte bodems, mogelijk met een neiging tot kiezel (zand). Dit kan ook in de richting gaan van bodems met zuurneigingen...
0 x
mca37
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/07/18, 09:32
Plaats: Tochten Indre en Loire 37
x 4

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par mca37 » 17/07/18, 15:45

Absoluut: klei-leemachtige grond met een neiging tot zuur. Om de post niet te vervuilen, heb ik er een gemaakt die de plot meer beschrijft. Daar landbouw/zaad-van-moestuin-van-lui-37-t15727.html
0 x
Mike12721
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 10/10/13, 14:35

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Mike12721 » 18/07/18, 13:28

Beste Didier,


Heel erg bedankt voor je meesterwerk. Ergens (pagina 12) schreef je dat TANA(?) het in het Engels zou hebben vertaald.

Vergeef me mijn onwetendheid, kunt u mij vertellen waar en hoe ik een exemplaar in het Engels kan krijgen?


Thank you very much,


Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 18/07/18, 14:19

Nee, ze hebben de achterflap in het Engels vertaald, in de hoop het in het Engels te laten vertalen en/of de rechten aan een Engelse uitgever te verkopen... Maar het is nog niet klaar. Niet meer dan voor Duits. Dit zijn "projecten"...

Ik hoop dat dit allemaal op een dag zal uitkomen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 18/07/18, 14:26

Plots zie ik dat het 357e is in de ranglijst "alle categorieën" van Amazon. Wat, buiten het seizoen voor tuinboeken, "fenomenaal" is! Het volgende tuinboek, Crawford's "garden-forest" is 1e en Chauffrey's "Petit jardin en permaculture" is 976e.

Screenshot 07-18-18 om 02.21:XNUMX Rating.PNG
Screenshot 07-18-18 om 02.21:76.68 Classificatie.PNG (3711 KiB) XNUMX keer bekeken
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 18/07/18, 15:41

Wij zijn de kampioenen... wij zijn de kampioenen Beeld Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 19/07/18, 15:06

En hier is de "nepwetenschap"

U wordt gewaarschuwd!

Fragment uit een artikel gepubliceerd in Le Monde:

Wereldwijd nep-wetenschapsalarm

Tientallen wetenschappelijke tijdschriften produceren en publiceren gewetenloze studies die vervolgens worden teruggevonden in databases die dienen als basis voor experts.

De lijst met "roofzuchtige kranten" is controversieel: er bestaat een grijs gebied tussen kranten met een slechte reputatie en frauduleuze publicaties.

Ook kennis ontkomt niet aan vervalsing. Het aandeel van 'valse wetenschap' in de wetenschappelijke productie in de wereld is de afgelopen tien jaar aanzienlijk toegenomen en er lijkt geen teken van een breuk aan de horizon.

Binnen een samenwerkingsverband genaamd "Nepwetenschap" en bestaande uit vijftien internationale media, waaronder de Norddeutscher Rundfunk (NDR), de Süddeutsche Zeitung, The New Yorker of zelfs de Aftenposten, onderzocht Le Monde de omvang en impact van dit fenomeen, dat Frankrijk niet spaart.

Hoe kan vervalste wetenschap eruit zien? Tien jaar lang hebben tientallen gewetenloze uitgevers zoals Omics and Science Domain (India), Waset (Turkije) of Scientific Research Publishing (China) honderden open access-tijdschriften gemaakt met hoogdravende namen, met alle attributen van echte wetenschappelijke tijdschriften.

Maar in tegenstelling tot laatstgenoemde hebben deze tijdschriften geen redactiecommissie, rekenen ze vergoedingen aan onderzoekers - in de orde van grootte van enkele honderden euro's per artikel - en publiceren ze het 'werk' ongecontroleerd en zeer snel. Ze leggen de manuscripten van de onderzoeksrapporten die ze ontvangen niet voor aan 'peer review'. Dit kwaliteitscontroleproces, voorafgaand aan een wetenschappelijke publicatie, is een van de belangrijkste fasen in de constructie van wetenschap.

Hetzelfde mechanisme bestaat voor wetenschappelijke conferenties: vaak per e-mail gevraagd, registreren onderzoekers zich, tegen betaling, om hun werk te presenteren. Maar heel vaak is er niemand – of niet veel mensen – om naar deze simulacra van lezingen te luisteren.


Merk op dat dit een van de manieren is die de agribusiness gebruikt om serieuze studies te "verzuipen" die problemen opwerpen met moleculen die door pesticiden worden gebruikt...

Laten we het geval nemen van molecuul A, waarvan 7 serieuze studies aantonen dat het kankerverwekkend is.

De fabrikant werkt samen met goedbetaalde "pseudo-wetenschappers", die neponderzoeken doen die niemand controleert, gepubliceerd in de betaalde tijdschriften waar we het hier over hebben [het kan ze niet schelen, aangezien ze goed betaald worden].

En wanneer we een "meta-analyse" doen, aangezien 7 onderzoeken concluderen dat het giftig is en 127 dat het onschadelijk is, concluderen we dat: "molecuul A mogelijk kankerverwekkend is"... En dan promoten de lobbyisten van de fabrikant deze informatie... Mogelijk betekent niet zeker... Er is zo en dat onderzoek dat "bewijst" [ze plaatsen de aanhalingstekens niet, het zijn lobbyisten, geen waarheidlievende mensen] dat het molecuul onschadelijk is... De onderzoeken die "bewijzen" dat het kankerverwekkend is, het zijn activisten... etc... Trouble is gezaaid... Niemand gelooft nog dat het gevaarlijk is...

Merk op, om precies te zijn, dat het ook andersom werkt. Militante studies niet of nauwelijks onderbouwd, die concluderen dat zo'n niet-toxisch molecuul gevaarlijk is!!!

In een wereld waar geen regels gerespecteerd worden, is alles mogelijk! En ook het tegenovergestelde!
2 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 21/07/18, 12:32

hoeveel boeken heb je gepubliceerd?
uit het hoofd 5000 de eerste keer daarna 3000, was er een 3e editie?
een vervolg is gepland vanaf hoeveel?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 21/07/18, 12:45

1) Er waren 3 trekkingen: 5 + 000 + 3. Dus 000. Maar ik weet niet hoeveel er verkocht zijn!

2) Mijn redacteur zet me onder druk om de volgende in februari volgend jaar uit te brengen! Deadline voor het manuscript: begin december.

In de uitgeverswereld is een boek waarvan meer dan 3 exemplaren zijn verkocht een succes. De overgrote meerderheid van de uitgebrachte boeken haalt dit verkoopvolume niet.

3) We zouden in dit geval a priori uitgaan van de "antwoorden op vragen / aanvullingen". Maar voorlopig is het een beetje een puinhoop in mijn hoofd: hoe voorkom ik herhalingen, wat moet ik ermee doen... De "recepten", ik voel me niet een beetje hulpeloos, omdat ik, ik herhaal het, een "middelmatige tuinder" ben...

De "Tour de France van de Potagers du Paresseux" duurt nog minstens een jaar... Maar ik wil wel.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 374-gasten