De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par phil12 » 03/03/18, 09:55

Beeld
Dernière édition par phil12 de 03 / 03 / 18, 10: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par phil12 » 03/03/18, 09:57

phil12 schreef:(ik was het, ja ik weet dat het het W-verbruik zal verhogen, maar je moet met de tijd leven)

Beeld
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/03/18, 10:41

De recensie van vandaag:

(gepubliceerd op YouTube)

Hallo, ik kocht het boek in een boekwinkel na een goed uur in de afdeling tuincentrum/permacultuur, waarbij ik de samenvattingen en inhoud van verschillende boeken vergeleek. De samenvatting van jou overtuigde mij, ik zag daar een redenering die mij goed geconstrueerd leek, zeer doordacht en met een wetenschappelijke logica om de natuur te begrijpen. Het lezen van dit boek was voor mij een groot pluspunt, alles is heel goed uitgelegd, heel logisch, en heel compleet met uitleg onderaan de pagina, hierdoor kun je het boek en de ideeën van de auteur echt begrijpen en hoef je het niet alleen maar te lezen . Bovendien is er in het hele werk een humor aanwezig waar ik van houd en die het lezen ervan prettig maakt ondanks de massa aan wetenschappelijke en technische informatie die erin te vinden is. Ik kende het YouTube-kanaal niet, noch de auteur, ik wilde je enorm feliciteren. Goed gedaan en bedankt voor je werk. Marouaans. Ps: Ik moedig zoveel mogelijk mensen aan om The Sloth's Moestuin te lezen. Deel mijn commentaar als u het nuttig vindt en ik hoop dat u het met plezier leest. Ps: Als ik ook maar één opmerking zou moeten maken, denk ik dat het boek nog meer baat zou hebben als het meer verklarende diagrammen zou bevatten van de mechanismen van de natuur.

Begrijpen" ! Het was mijn wens. Dit valt op... Doelstelling bereikt.
2 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 03/03/18, 15:10

en nog iemand die meer diagrammen wil
dus een meer praktische gids zal met iets moeten komen en zou inderdaad een goede aanvulling zijn, maar we zullen allemaal een beetje moeten bewegen om ieder voor zich te experimenteren, zodat Didier echt met echte argumenten kan spreken

anders zou je PP rondreis door Frankrijk ook een goed idee zijn, afhankelijk van de regio's, het klimaat, maar ook de oppervlaktes, plus ik denk dat het prettig voor je zou zijn, met de opbrengst van het eerste boek koop je een camping omdat en je gaat op avontuur Beeld


voor elke regio zijn PP, voor elke regio zijn bier : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/03/18, 15:48

Moindreffor schreef:
met de opbrengst uit het eerste boek koop je een camper en ga je op avontuur Beeld


voor elke regio zijn PP, voor elke regio zijn bier : Mrgreen:


Winst, laten we ons niet laten meeslepen! Voor € 0,85 per stuk moet je er een paar verkopen om een ​​camper te kunnen betalen. Maar voorlopig ben ik nog steeds flexibel genoeg om in de kofferbak van mijn C5 te slapen (in ieder geval de achterbank neergeklapt!).

Maar het idee vind ik ook erg leuk.

Ik keek naar mijn uitgeverij: de prioriteit is de verkoop hiervan, maar ja, de deur staat open voor een vervolg...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/03/18, 15:51

Het aangrijpende bericht van vandaag...

Die ik met jullie wil delen...

Hallo Didier

Terwijl ik u deze paar regels schrijf, bevind ik mij niet in tuinlaarzen of een ligstoel aan de rand van mijn moestuin, maar op de bodem van een ziekenhuisbed vanwege een grote hersentumor die werd ontdekt, enigszins door de grillen van de ziekte. leven.
Ik ben 48 jaar oud en ben een beetje een boer in hart en nieren, ook al is mijn actieve leven als kok in een gra de vile geen weerspiegeling van mijn Elzasser boerenafkomst... uit de Sundgau. ..
Jarenlang heb ik de logische ecologische en natuurlijke grenzen gezien van deze overexploitatie van de landbouw, maar ook van dieren, die onze moderne wereld ons als wondermiddel verkoopt.
Hoe dan ook, ik dwaal af. ... dit alles om te zeggen dat ik, terwijl ik door een boekwinkel liep, toevallig geïnteresseerd raakte in je werk.
Nadat ik het de avond voor mijn operatie had verslonden, omdat ik de hele nacht mijn ogen niet kon sluiten, vond ik er "logische" inspiratie in.
Jouw manier om bepaalde dingen uit te leggen ging in tegen de hele reclamewereld, in de media maar ook in de gangpaden van onze tuincentra, om ons voor elk probleem dat we in onze tuin tegenkwamen, één wonder per keer te verkopen.
Ik beschouw uw methode niet als ‘de oplossing’, maar zeker als een manier om meer praktische aspecten en respect te re-integreren voor wat al deze mensen voedt.
Kortom, ik kan niet wachten om terug te kunnen keren naar mijn stukje grond om een ​​paar mooie rollen hooi te bemachtigen, en niet te vergeten een ligstoel!!!
Bedankt voor al het geweldige werk dat u heeft verricht door uw ervaring te delen...
4 x
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par guibnd » 03/03/18, 16:26

Did67 schreef:Het aangrijpende bericht van vandaag...

Die ik met jullie wil delen...

Hallo Didier

Terwijl ik u deze paar regels schrijf, bevind ik mij niet in tuinlaarzen of een ligstoel aan de rand van mijn moestuin, maar op de bodem van een ziekenhuisbed vanwege een grote hersentumor die werd ontdekt, enigszins door de grillen van de ziekte. leven.
Ik ben 48 jaar oud en ben een beetje een boer in hart en nieren, ook al is mijn actieve leven als kok in een gra de vile geen weerspiegeling van mijn Elzasser boerenafkomst... uit de Sundgau. ..
Jarenlang heb ik de logische ecologische en natuurlijke grenzen gezien van deze overexploitatie van de landbouw, maar ook van dieren, die onze moderne wereld ons als wondermiddel verkoopt.
Hoe dan ook, ik dwaal af. ... dit alles om te zeggen dat ik, terwijl ik door een boekwinkel liep, toevallig geïnteresseerd raakte in je werk.
Nadat ik het de avond voor mijn operatie had verslonden, omdat ik de hele nacht mijn ogen niet kon sluiten, vond ik er "logische" inspiratie in.
Jouw manier om bepaalde dingen uit te leggen ging in tegen de hele reclamewereld, in de media maar ook in de gangpaden van onze tuincentra, om ons voor elk probleem dat we in onze tuin tegenkwamen, één wonder per keer te verkopen.
Ik beschouw uw methode niet als ‘de oplossing’, maar zeker als een manier om meer praktische aspecten en respect te re-integreren voor wat al deze mensen voedt.
Kortom, ik kan niet wachten om terug te kunnen keren naar mijn stukje grond om een ​​paar mooie rollen hooi te bemachtigen, en niet te vergeten een ligstoel!!!
Bedankt voor al het geweldige werk dat u heeft verricht door uw ervaring te delen...


ja heel ontroerend...
je bent Didier goed bewust van de hoop die je geeft, vooral aan degenen onder ons die zich moesten neerleggen bij het inkrimpen of zelfs opgeven van hun moestuin vanwege ouderdom en/of gezondheid...
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/03/18, 16:30

Ja. Het is een van mijn meest... ik weet niet hoe ik het moet zeggen, waardoor ik bevrediging krijg...

Ik blijf berichten of brieven in deze zin ontvangen...

Het is echt heel erg prettig.

[En op dit land zullen de ‘terpengravende permaculturisten’ mij tenminste niet komen kietelen!]
1 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Stef72 » 03/03/18, 18:10

Did67 schreef:
Winst, laten we ons niet laten meeslepen! Voor € 0,85 per stuk moet je er een paar verkopen om een ​​camper te kunnen betalen. Maar voorlopig ben ik nog steeds flexibel genoeg om in de kofferbak van mijn C5 te slapen (in ieder geval de achterbank neergeklapt!).


We zijn tenslotte geen honden, Didier! Wij kunnen een bank voor u vinden die u kunt uitklappen en u een plek bieden om te eten! ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/03/18, 19:01

Ja, ja, ik twijfel er niet aan...

Maar met de “camper” in de kofferbak van de C5, samen met mijn vrouw, maken we geweldige reizen! De tip die ik leuk vind: op de GPS druk ik op het hart van een "groene" zone en ik ben... Ik belandde zo in een bos in de Somme of... in een woestenij in de buurt van Pisa!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 332-gasten