Windturbine voor pompen, ik droog ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Antacmea
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/01/18, 18:36
x 1

Windturbine voor pompen, ik droog ...




par Antacmea » 27/01/18, 19:56

Hallo allemaal, sorry dat ik hierop beland forum als een haar in de soep, maar ik lees dit forum geruime tijd en ik dacht dat ik hier misschien een oplossing voor mijn probleem kon vinden.
Dat is het verhaal : Cheesy:
Misschien had ik tien jaar geleden mezelf in het hoofd gestoken om een ​​kleine windturbine te maken voor de lol, ik maakte de alternator met gerecyclede draad op oude elektrische apparatuur en enkele permanente magneten , een oude wasmachinemotor ... Kortom, een hack met drie uiteinden van touw. Omdat ik dit eigenlijk deed zonder er echt iets aan te hebben, leg ik het op een zijspoor.
Vandaag heb ik net een klein stukje land gewonnen voor een moestuin en het kanaal is iets lager dan het niveau van de partij.
Ik had het idee om mijn relikwie tevoorschijn te halen, het water in een tank op te gaan om water te geven, ik kocht een kleine gelijkstroompomp en stopte hem in de windturbine om te testen, het werkte nikkel ... Ongeveer 10 seconden : Lol: De pomp brandde zodra de rotor een paar omwentelingen maakte. Maar het werkte!
Aangemoedigd door de ervaring, dus ik nam een ​​krachtigere pomp (15W) en daar is het geweldig, maar tijdens de tests met de boor : Oops: Ik duwde de rotor niet erg snel, uit angst om ook deze te roosteren, hij pulseert al veel met een snelheid die ik schat rond 200 - 250 rpm :P
Ik zou eigenlijk een assemblage met meerdere pompen parallel willen maken, maar het zou nodig zijn dat de tweede start wanneer de windturbine versnelt om de eerste te behouden. Ik weet niet of het duidelijk is, maar ik weet zeker dat het vrij eenvoudig moet zijn, maar ik ben een quiche in de elektronica.
Volà, bedankt voor je hulp en sorry voor de roman, ik werd meegesleept : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Windturbine voor pompen, ik droog ...




par Gaston » 29/01/18, 15:18

Hallo en goed gedaan voor je experimenten :D

Allereerst zou ik zeggen dat de beste windturbine voor het pompen de mechanische aandrijving van de pomp door de propeller is zonder de conversie naar elektriciteit te ondergaan : Mrgreen:

Als je wilt vraiment ga door een alternator en een elektrische pomp, de eenvoudigste manier is om een ​​windturbinecontroller te krijgen (of te leren hoe deze te maken) die - onder andere functies - de stroom naar de pomp zal onderbreken wanneer de wind te sterk is.

De oplossing van het leveren van meer en meer pompen lijkt geleidelijk moeilijk te implementeren omdat de toename van het vermogen zodanig is (evenredig met de kubus van de windsnelheid :!: ) dat als het samenstel het maximale vermogen kan absorberen, het niet meer begint bij lage windsnelheid ...
In ieder geval is het missie onmogelijk met identieke pompen, het zou pompen van toenemend vermogen vereisen.

In alle gevallen is een ontkoppelingsmechanisme vereist om te voorkomen dat de windturbine bij sterke wind breekt.
1 x
Antacmea
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/01/18, 18:36
x 1

Re: Windturbine voor pompen, ik droog ...




par Antacmea » 29/01/18, 19:59

Gaston schreef:Hallo en goed gedaan voor je experimenten :D

Allereerst zou ik zeggen dat de beste windturbine voor het pompen de mechanische aandrijving van de pomp door de propeller is zonder de conversie naar elektriciteit te ondergaan : Mrgreen:

Ja dat is het, maar omdat ik al alles heb is het eenvoudiger, bovendien is het met de top van het veld gemakkelijker om een ​​elektrische kabel door te geven dan ik niet weet welke poelie of pompaandrijfsystemen .

Als je wilt vraiment ga door een alternator en een elektrische pomp, de eenvoudigste manier is om een ​​windturbinecontroller te krijgen (of te leren hoe deze te maken) die - onder andere functies - de stroom naar de pomp zal onderbreken wanneer de wind te sterk is.

De oplossing van het leveren van meer en meer pompen lijkt geleidelijk moeilijk te implementeren omdat de toename van het vermogen zodanig is (evenredig met de kubus van de windsnelheid :!: ) dat als het samenstel het maximale vermogen kan absorberen, het niet meer begint bij lage windsnelheid ...
In ieder geval is het missie onmogelijk met identieke pompen, het zou pompen van toenemend vermogen vereisen.

Arfff Ik dacht dat het eenvoudig zou zijn voor een elektronica-ingenieur, ik stelde me voor dat het met zener en sommige relais mogelijk was :(
Het feit dat ze afhankelijk van de spanning startten, was juist om het starten bij rustig weer te vergemakkelijken.

In alle gevallen is een ontkoppelingsmechanisme vereist om te voorkomen dat de windturbine bij sterke wind breekt.

Om die reden kan ik de messen blokkeren als ik er niet ben, ik heb het niet nodig om constant te pompen, maar ik denk aan een windverwijderingssysteem. In ieder geval bedankt voor je antwoord : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 187 gasten