Elektronucleaire flexibiliteit (exclusief wind van het onderwerp)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par sen-no-sen » 22/01/18, 11:20

Praten over het lot is enigszins gevaarlijk, in die zin dat het leidt tot mentale programmering, dwz de acceptatie van een denkpatroon dat in onze hersenen is geïmplanteerd door een reeks culturele mechanismen.
Kortom, dit betekent dat een complex van gedachten (memeplex) bepalen voor ons de toekomst waarin we zullen leven... door het aan onszelf over te laten om onszelf te overtuigen van de onvermijdelijkheid van deze toekomst!
Vanuit het oogpunt van presentism het lot zou het traject zijn dat wordt uitgevoerd door een entiteit in ruimte-tijd onder invloed van determinismen.

het is uit exponentiële economisme en zijn materiële neiging technologisme als de meest effectieve energieverslindende processen op korte termijn die zich hebben gevestigd als de dominante manier van denken.
Dus praten over het lot van de mensheid is enigszins grappig, aangezien in een dergelijk scenario ons lot zal worden vervangen door efficiëntere gastheren dan wij.
Ons lot zou in zo'n geval zijn om het terravormingsproces te voltooien (wat denk je dat de opwarming van de aarde is?) voordat het verdwijnt...


de uiteindelijke energie van het universum zal uiteindelijk nul zijn. Alleen in de vorm van fotonen die verloren zijn gegaan in de koude oneindigheid zonder de mogelijkheid om deze voor altijd verloren energie aan te trekken "in dit universum bepaald door zijn kosmologische parameters".


Het energieniveau van het heelal zal aan het begin precies hetzelfde zijn als aan het einde, het is de verdeling ervan in de ruimte gezien de uitdijing van het heelal die aanzienlijk zal variëren.
Het scenario van Big Freeze waarnaar u verwijst slechts één hypothese is onder vele andere, gaat het meest coherente model (het resultaat van kwantumzwaartekracht) eerder in de richting van een Big Crunch/Big Bounce/Big Bang, dat wil zeggen van een universum dat voortdurend opnieuw wordt gedefinieerd.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Ahmed » 22/01/18, 12:52

Het begrip 'bestemming' moet met een pincet worden gehanteerd, omdat het de dingen meer verduistert dan verlicht. Jouw idee, Lilian07, volgens welke "man" (een ander gevaarlijk concept, omdat te vaak, zoals hier, geessentialiseerd) deze "missie" zou hebben om energie te verdrijven, op dezelfde manier als de andere structuren (die exact zijn) geen rekening houden met , noch van de diversiteit van menselijke ontwikkelingen (andere beschavingen hebben andere wegen gekozen), noch van historische evolutie, die veel minder lineair is dan een anachronistische retroprojectie zou suggereren.
Belangrijker is de breuk die plaatsvond met het exponentiële economisme, veel meer dan de gelijkenissen voorafgaand aan deze fase. Dit is het moment van de omschakeling waarop de moeilijkheden bij het opbouwen van een samenleving op gemeenschappelijke doelstellingen leidden tot verzaking aan en onderwerping aan een externe en neutrale autoriteit: de markt. Vanaf nu zouden mannen alleen maar argumenteren volgens hun meer of mindere claim om deze fetisj te dienen en zouden ze niet langer hoeven te discussiëren over het type levensstijl dat wenselijk is: ze gingen over op de automatische modus*. Dit type werking bestond in het verleden al, in "primitieve" samenlevingen, om een ​​zekere stabiliteit te garanderen (Marcel Gaucher praat erover"beleid), maar in dit geval legde de fetisj alleen de naleving van de gewoonte op. Wat radicaal nieuw is in de moderne fetisj, is dat de basis accumulatie is, dus voortdurende verandering, dus een steeds groter verbruik van energie. Totdat deze inzet de mogelijkheden van het leven op aarde vernietigt, dat van de mens, net als vele andere soorten...
Dit beantwoordt, Lilian07, naar wat je schrijft:
De mens is vooral een roofdier van energie en hij zal de energie van het universum vangen om de doos met gist te kunnen vullen (gekneed, zuurdesem?) als een microbe. Hoe verschilt dit van de wet van natuurlijke selectie en de concurrentie die levende organismen hebben om steeds meer energie te verdrijven.


* Dit automatisme van psychismen zou heel natuurlijk leiden tot de machine en al zijn uitbreidingen. Door af te zien van denken, veronderstelden moderne mensen wat kunstmatige intelligentie zou worden: de machine kan gemakkelijk een intelligentie kopiëren en overtreffen die zich beperkt tot de uitdrukking van determinismen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par lilian07 » 22/01/18, 18:41

Sorry voor de fouten die ik je soms vanaf een smartphone schrijf.
Ja, de term lotsbestemming is beangstigend omdat het een notie van geprogrammeerd automatisme inhoudt, maar het maakt het mogelijk om een ​​verklaring te geven voor het evolutietraject van soorten die "winnen" en overleven door de winning van energie uit de omgeving onder de knie te krijgen.
In die zin hebben soorten in de natuur die tijdelijk energie besparen net zoveel geluk als degenen die te veel uitgeven (het einde van het dinosaurustijdperk), je moet alleen de tijdelijke beperkingen langer overleven dan je tegenstander om beter gebruik te kunnen maken van de energie achteraf. De economie is slechts een middel om een ​​efficiëntere subgroep te creëren in de "natuurlijke" competitie door meer energie te controleren.
Bovendien is het waarschijnlijk dat de machtigste economieën eerder een manier zullen vinden om meer energie te hebben of om in de ruimte te reizen.
Het is ook duidelijk dat AI en machines een verlengstuk worden van menselijke prestaties in dienst van de mens (wat al is begonnen met de eerste rudimentaire machines) die uiteindelijk slechts een brein zal zijn. Kortom, de mens kan deze razernij niet stoppen omdat het voor hem een ​​"geprogrammeerd" dodelijk ongeval is en we kunnen de gevolgen ervan zien door de ontkenning van de rampen veroorzaakt door energieverbruik.
Het is ook mogelijk dat er in deze kijk op de feiten soms anekdotische tegenvoorbeelden zijn en dit op geen enkele manier de universele algemene wet van energiepredatie in twijfel trekt, het is een uitzondering die in het kort de regel bevestigt.
Als een vleeseter te veel vlees heeft, zal hij het begraven in naam van zijn overleving of liever de prestatie van zijn afkomst, en zal hij nooit tegen zichzelf zeggen dat het beter is om het op zijn pootjes te laten staan....
Wat het universum betreft, geloofde ik van mijn kant dat we op weg waren naar een open systeem "een oneindige expansie", in welk geval er aan het einde der tijden geen potentiële energie meer zou zijn, dus geen interesse meer voor systeemwezens. . energie is vooral een potentieel en het verdient de voorkeur om het in dit geval te associëren met een krachtsinspanning en dus een potentiële toestand ten opzichte van een ander die het mogelijk maakt om deze energie om te zetten in een nuttig element.

Ons lot zou in zo'n geval zijn om het terravormingsproces te voltooien (wat is volgens jou de opwarming van de aarde?) voordat we verdwijnen...


Ja, we zullen zeker het proces van het onttrekken van energie aan onze planeet voltooien om andere planeten te kunnen koloniseren als we niet eerder verdwijnen, in welk geval een andere soort het zou overnemen met een betere neiging om op de lange termijn een betere "betere opbrengst" te consumeren , kortom zonder een voor de omgeving aanvaardbare drempel te overschrijden....
Dit verklaart wat de opwarming van de aarde zou kunnen zijn, een te snelle dissipatie van energie die zijn gastheren vervuilt, die ook het extractieproces vertraagt ​​en daarom moet bijdragen aan het veranderen van zijn parasitaire organisme om de extractie beter te beheersen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Remundo » 22/01/18, 19:04

om wat ideeën over het onderwerp naar voren te brengen, had Jean Pierre PETIT enkele relevante gedachten over het onderwerp



Samengevat, het doel van al het intelligente leven is om zijn invloeds- en communicatieveld te vergroten.
1 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par sicetaitsimple » 22/01/18, 19:11

Nou, Remundo had gelijk, deze thread begint onzin te worden...

Kun je jezelf niet ergens anders gaan neuken, ik bedoel in een ander draadje?

Nou ja, tegenwoordig een redelijk flexibele kern, maar nog steeds 48000 MW 's nachts en rond de 56500 overdag.

Van harte.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Remundo » 22/01/18, 19:16

Ik heb bijna altijd gelijk, ik heb nooit ongelijk, dit zijn de 2 tegenslagen van mijn leven. : Mrgreen:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par sen-no-sen » 22/01/18, 22:26

sicetaitsimple schreef:Nou, Remundo had gelijk, deze thread begint onzin te worden...

Kun je jezelf niet ergens anders gaan neuken, ik bedoel in een ander draadje?

Nou ja, tegenwoordig een redelijk flexibele kern, maar nog steeds 48000 MW 's nachts en rond de 56500 overdag.

Van harte.


Je hebt helemaal gelijk!
Ik heb een speciaal onderwerp gemaakt:is de toekomst van de mensheid echt in de ruimte?
https://www.econologie.com/forums/sciences-et-technologies/l-avenir-de-l-humanite-est-il-vraiment-dans-l-espace-t15522.html
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par sicetaitsimple » 22/01/18, 23:01

sen-no-sen schreef:
Je hebt helemaal gelijk!
Ik heb een speciaal onderwerp gemaakt:is de toekomst van de mensheid echt in de ruimte?


Bedankt, het is perfect!

Ik denk niet dat deze thread (elektronucleaire flexibiliteit) erg lang zal leven, maar als het gaat om threads van nogal "technische" of "feitelijke" aard, vind ik het zonde om ze te misleiden met uitweidingen naar andere onderwerpen (Desertec een beetje hierboven), hetzij door overwegingen die zeker begrijpelijk zijn, maar niet veel te maken hebben met het basisonderwerp.

Dit is tenminste de regel die ik probeer te respecteren, soms onvolmaakt!

Van harte.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par sicetaitsimple » 08/06/19, 21:19

Een beetje opgraven?

Om erop te wijzen dat deze zaterdag, gekenmerkt door sterke windproductie na storm Miguel in Frankrijk, maar meer in het algemeen in Noord-Europa en vooral in Duitsland, evenals sterke zonneschijn, kernenergie in Frankrijk voorbij is:

- vanaf 35713MW om 0u00.
-om te dalen tot 26190MW rond 6:30 uur
- om overdag rond de 29000/30000MW te blijven
-en ga naar meer dan 34000MW om 20:45 uur als ik schrijf, het kan hoger gaan.

Geen steenkool op het Franse netwerk, bijna geen gas (enkele onherleidbare warmtekrachtkoppelingen van in totaal ongeveer 500 MW).

Het is feitelijk...

RTE20190608.png
RTE20190608.png (17.71 KiB) 3010 keer bekeken


Voor meer details en waarden, het is op ECO2mix. Kernenergie is geel, wind blauwgroen, waterkracht blauw en zonne-energie oranje.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par sicetaitsimple » 11/08/19, 22:33

"een elektriciteitscentrale kan niet in minder dan een week worden bestuurd, ik nodig u uit om dat ook te controleren."

Dat was een van de beweringen op de voorpagina van dit draadje.

Dus deze avond van 11 augustus bedroeg de nucleaire productie 28595 MW om 16:00 uur en 35041 MW om 18:00 uur.

ongeveer +20% in 2 uur.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten