Elektronucleaire flexibiliteit (exclusief wind van het onderwerp)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par izentrop » 17/01/18, 21:14

sicetaitsimple schreef:
izentrop schreef:Verschuift de Duitse publieke opinie richting de portemonnee?

Ik denk niet dat dat echt de reden is. Voor zover ik weet is de Energiewiende in Duitsland altijd het onderwerp geweest van een meerderheidsconsensus, ook al is het duur voor individuen en kleine professionals, aangezien de grote elektro-intensieve industriëlen grotendeels zijn vrijgesteld van “EEG overbelasten".

Rekening houdend met de fysieke realiteit is het stellen van zeer ambitieuze doelstellingen voor tien jaar één ding, maar het verwezenlijken ervan tien jaar later iets heel anders.
Niet zo zeker
het land dat vastzit in een dure en inefficiënte Energiewende, juist wat betreft de uitstoot van broeikasgassen, verzwakt niet in zijn gretigheid om ‘uit de kernenergie te stappen’, alsof zijn redding ervan afhangt en het voor het land vooral belangrijk is om eindelijk in staat te zijn om te pushen, maar tegen welke prijs en met welke hypocrisie, deze “pfff” van bevrijding...
Op de proef gesteld door de feiten zoals ze er nu voorstaan, is twijfel nooit toegestaan, maar hoeveel artikelen, hoeveel radio- of televisie-uitzendingen hebben bijgedragen aan het maskeren van de realiteit en vaak, niet in staat de al te opvallende tekortkomingen te verbergen, om uit te leggen dat de verlossing voor morgen was, de de reïficatie van het ideale model was nog niet voltooid. Deze woorden zijn nog steeds actueel, maar hun geloofwaardigheid is vervaagd.
Meer informatie over https://www.lesechos.fr/idees-debats/ce ... odAzLTf.99
Mensen laten zich niet lang voor de gek houden, maar we weten ook niet wat er uit de nieuwe coalitie komt.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Ahmed » 17/01/18, 21:23

Remundo, Je schrijft:
Nee, dat betekent dat iedereen redelijk moet consumeren. Het vinden van een balans tussen armoede en overtolligheid

Veel geluk tussen degenen "wier levensstandaard niet onderhandelbaar is", en die niet beperkt is tot Amerikanen alleen, en degenen die lijden* onder een welvaart waar ze jaloers op zijn! :D

Als leerboekhypothese zou 'redelijke consumptie' (voor zover dat kan worden gedefinieerd?) door iedereen een wonderbaarlijke sprong in het verbruik van hulpbronnen, vervuiling en ecocide betekenen (ik betwijfel zelfs of dit theoretisch mogelijk is). Tenzij je akkoord gaat om echt je broekriem aan te halen, vraiment drastische van de meest welgestelde... : Roll:

* Omdat de armoede van sommigen een essentiële voorwaarde is voor de overtolligheid van anderen (en mede-ontwikkeling van een formule zonder betekenis).
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par sen-no-sen » 17/01/18, 21:35

Remundo schreef:de mensen die slecht redeneren zijn degenen die aan de ene kant verrast zijn (en grijnzen?) dat de Duitsers hun CO2-reductieverplichting niet nakomen, en aan de andere kant de belangrijkste projecten blokkeren (of belasteren achter een toetsenbord?). om dit te behalen.

Ik wil niet te hard zijn, maar het plaatsen van spiegels of PV in de woestijn zal waarschijnlijk niet veel invloed hebben op de productie van cactussen en de pseudo-landbouw van magere kamelen... neokolonialisme?


Waarom energie elders gaan zoeken als hier genoeg is?
Desertec is het typische geval van een monopolistisch project dat overeenkomt met een fase van de mondialisering die nog verder gevorderd is dan die waar we momenteel doorheen gaan, dat wil zeggen de fusie van staatssuperblokken (zoals het EU-Maghrebblok).
Als het apparaat vanuit technisch oogpunt geldig is (er is in feite geen onoverkomelijk technisch probleem bij een dergelijk project), is het geostrategisch niet haalbaar: er is geen Magrébins staatsblok en nog minder Sub-Sahara, de trend is zelfs het tegenovergestelde.
Daarom is er een veel te grote sociaal-economische ongelijkheid tussen Europa en Afrika om een ​​dergelijk project te laten bestaan.
bouwen Desertec zou betekenen dat we ons niveau van energiedissipatie handhaven en daardoor bijdragen aan het in stand houden van de onevenwichtigheid tussen Noord en Zuid...het hoogtepunt*!

Misschien zal het echte neokolonialisme een migratiegolf (tsunami?) zijn als we de bevolkingen in hun land van herkomst niet stabiliseren door middel van een minimum aan gezamenlijke ontwikkeling.


Co-ontwikkeling is over het algemeen een twijfelachtig concept, voor zover het volgens een logica wordt uitgevoerd.lenen om terug te geven", door de opkomende landen aan te moedigen onze productiemethoden, gebaseerd op wanbeheer, te kopiëren en plakken... hoe kunnen we ons in zo'n geval een gelukkig ecologisch einde van dit alles voorstellen in de hypothese van de realisatie ervan? : Lol:
Bovendien is de tijd die deze ‘industriële nivellering’ zou vergen al voorbij... het is daarom strikt het tegenovergestelde dat moet worden bereikt: het verminderen van onze levensstijl thuis door een nieuw evenwicht te vinden door afstand te doen... Maar nogmaals, het is te laat, een dergelijke verschuiving had in de jaren 90/2000 moeten plaatsvinden, het is nu een sterke recessie die we zullen moeten doorstaan ​​met alle teleurstellingen die specifiek zijn voor de entropie die zich in de afgelopen decennia heeft opgebouwd (terrorisme, migratiestroom, ‘humanitaire oorlog’)…


*We moeten niet dromen dat Désertec vooral de Europese belangen zou dienen.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par sicetaitsimple » 17/01/18, 21:37

izentrop schreef:Mensen laten zich niet lang voor de gek houden, maar we weten ook niet wat er uit de nieuwe coalitie komt.


Wat betreft de uitstap uit kernenergie, naar mijn mening niets, het is te ver gevorderd (voorwaarden voor vergoeding van elektriciens, steun voor ontmanteling, ... zijn verworven).

Eén unit stopte op 31/12/17 conform het voorlopige schema. Zeven (denk ik) moeten tegen het einde van 2022 worden stopgezet.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Ahmed » 17/01/18, 21:55

Sen-no-sen, Je schrijft:
Co-ontwikkeling is over het algemeen een twijfelachtig concept...

Ontwikkeling is net zo belangrijk, omdat dit concept ervan uitgaat dat de ‘geavanceerde’ landen de rol van pioniers spelen en dat zij onvermijdelijk geleidelijk zullen worden vergezeld door de ‘onderontwikkelde’ landen (deze term is expliciet!), terwijl de vooruitgang van sommigen in technologisch meesterschap veroordeelt anderen tot stagnatie of zelfs achteruitgang door competitieve diskwalificatie.

Voor de rest ben ik het er duidelijk mee eens en het heeft geen zin om tegen de armoede te vechten (?), omdat het voldoende (sic!) zou zijn om onze predatie op te geven om een ​​nieuw evenwicht te bewerkstelligen. Of het nu te laat is of niet, is van weinig belang, omdat we er in geen geval op voorbereid zijn en daarom alleen de economische ineenstorting iedereen bij elkaar zal brengen (maar het zal pijnlijker zijn, omdat we niet voorbereid zijn en nog steeds niet begrepen worden...) ).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Remundo » 17/01/18, 22:13

sen-no-sen schreef:Le co-ontwikkeling is over het algemeen een twijfelachtig concept

Als het correct gespeld is, is dat veel minder het geval.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Remundo » 17/01/18, 22:15

sicetaitsimple schreef:Ik stel voor de nieuwe draad die niet zal nalaten Remundo te creëren, omdat we daar echt buiten het onderwerp van "nucleaire flexibiliteit" vallen, de titel "Siemens en Deutsche Bank voor de redding van de Sahara en zijn bevolking".

Ik ga in ieder geval geen nieuw onderwerp aanmaken. Dit onderwerp is een zak aardappelen die in de vuilnisbak van de econologie zal belanden. Blijf hem vullen, er is nog ruimte.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Remundo » 17/01/18, 22:21

Did67 schreef:Ik doe niet aan filosofie. Ik oefen rechten. Deze landen zijn van iemand. En zelfs als ze alleen in nomadische vorm worden bewoond, is het een vergissing om te geloven dat het "zandkorrels" zijn!

Ik heb nooit over onteigening gesproken. Maar als de Toearegs door willen gaan met hun kamelen, heeft daar niemand last van. Ze zullen de elektriciteitscentrales missen, die in ieder geval verre van meer dan 1% van de woestijnen zullen bestrijken...

Anders had ik al gezegd dat een Eurotrec al heel goed zou zijn geweest: als we zonne-energie min of meer offshore in de Middellandse Zee zouden doen + alles wat mogelijk is op het Europese continent, dan zou er al genoeg te doen zijn...
Wij hebben het recht om THUIS alleen te zijn!

Ja, maar soms levert samenwerking tussen buren van goede wil betere resultaten op.

Als iedereen honger lijdt, is het oorlog of collectief de handen uit de mouwen steken. ‘Ethiek’ en andere ‘verfijnde gedachten’ komen wanneer de buiken vol zijn en de huizen voldoende comfortabel zijn met een fatsoenlijk gezondheidszorgsysteem.

Vat het niet persoonlijk op. Ik wil alleen de zaken rechtzetten.
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par sicetaitsimple » 17/01/18, 22:29

Remundo schreef:
sicetaitsimple schreef:Ik stel voor de nieuwe draad die niet zal nalaten Remundo te creëren, omdat we daar echt buiten het onderwerp van "nucleaire flexibiliteit" vallen, de titel "Siemens en Deutsche Bank voor de redding van de Sahara en zijn bevolking".

Ik ga in ieder geval geen nieuw onderwerp aanmaken. Dit onderwerp is een zak aardappelen die in de vuilnisbak van de econologie zal belanden. Blijf hem vullen, er is nog ruimte.


Nou, geen probleem... Je isoleert door je bevoegdheden als moderator commentaar op de flexibiliteit van kernenergie, wat volgens jou een onderwerp over windenergie bederft (ook al zijn die twee sterk met elkaar verbonden) en daar introduceer je een oud onderwerp over Désertec dat heeft er eigenlijk helemaal niets mee te maken en wijkt eigenlijk al snel af van het oorspronkelijke onderwerp.
Jij bent de baas van de aardappelzakken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Betreft: Elektronucleaire flexibiliteit (niet onderhevig aan windenergie)




par Remundo » 17/01/18, 22:55

Ik ben helemaal nergens de baas over, en om je eerlijk te zeggen: het kan me niets schelen. Het zijn noch de kernenergie noch de afnemende partijen die de schmilblick zullen bevorderen. Maar ze zijn allemaal erg vriendelijk op het gebied van ecologie.

u hoeft dit onderwerp alleen maar vanaf het begin te herlezen en het aantal van uw interventies te zien, en die van vele anderen die volledig HS zijn. Ik heb zojuist gezegd dat Duitsland zijn CO2-doelstellingen niet kan halen omdat het om geopolitieke redenen geen DESERTEC-achtige infrastructuur bouwt, zelfs niet in de zachte versie. Ik wil er al 107 jaar niet over debatteren en nog minder dat jij mij komt lastigvallen omdat ik niet goed modereer naar jouw zin.

je bijnaam is perfect, die van een prikkeler met wie alles ingewikkeld is.

Ik wijs je er terloops op dat je geen moderator hoeft te zijn om een ​​topic aan te maken!
0 x
Beeld

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 362-gasten