Een cyclonale supercavitatie generator bij H2O / CO2

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Een cyclonale supercavitatie generator bij H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 30/12/17, 22:06

Hallo allemaal,

Ik heb lang geaarzeld om dit onderwerp te openen, zodat de betrokken mechanismen niet bekend zijn en het tegenovergestelde zijn van wat we gewend zijn te zien.
Professioneel op het gebied van water, ik wou dat ik kon ontwikkelen, hier op jouw forum, een grondige analyse van een generator voorgesteld in de 50-jaren door een visionair die op dit moment totaal verkeerd werd begrepen. Recente ontdekkingen en observaties lijken hem gelijk te geven ...

Een bevinding:
Terwijl ze schadelijke gassen uitstoten, geven onze motoren 60% warmte vrij voor nauwelijks 40% opbrengst.
Omgekeerd geeft een cycloon een enorme kinetische energie af terwijl hij een grote hoeveelheid water afkoelt, hij voedt zich met de verdamping van water.
Met andere woorden en op een vereenvoudigde manier transformeert het de thermische energie van water in kinetische energie.
Zie hoofdstuk 3 in deze link over de vorming van cyclonen:
http://www.encyclopedie-environnement.o ... anisation/

Het principe van deze generator:
Het werkingsprincipe van een cycloon imiteren en versterken op een slinkse manier die verband houdt met de eigenschappen van water en opgeloste gassen en de vrijgekomen kinetische energie terugwinnen; dit, zelfs bij lage temperaturen.
Twee links over de eigenaardigheid van cyclonen om de aanpak te kunnen vatten:
de grafiek van druk- en temperatuurverschillen in een cycloon:
https://www.google.fr/search?q=graphe+d ... 20v-OH7msM:
De verplaatsing van warme en koude luchtmassa's in een cycloon die doet denken aan het principe van de wervelbuis: (twee wervelende stromen van warme en koude lucht in tegengestelde richtingen verkregen uit een gematigde lucht):
https://www.google.fr/search?client=fir ... HRsjrpwZPM:

Omdat het voor mij moeilijk is om 5 jarenlang onderzoek samen te vatten in enkele woorden stop ik hier, voordat ik de interesse van supercavitatie aanvals (gebruik een opgelost gas om het fenomeen van cavitatie-implosie van water te versterken: een eigenschap met name onbekend water en gezien als een groot nadeel in hydraulica vanwege de krachtige destructieve kracht) en de rol van vacuümvortexbuizen in een roterend systeem.
Zijn deze eerste woorden al begrijpelijk voor u?

Hartelijk
1 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par izentrop » 30/12/17, 23:36

Hallo en welkom,
We zijn benieuwd naar het resultaat van uw 5-jarenlang onderzoek :)
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Bardal » 31/12/17, 03:46

Ja, ik zou ook heel graag een samenvattend document willen lezen met een samenvatting van de resultaten van dit belangrijke onderzoek. Aarzel niet, ook al is het een beetje moeilijk ... als het te moeilijk is om te begrijpen, laat ik je weten ...

Voor nu, zal uw banden een opeenstapeling, een beetje ongelijk, schema's, satellietfoto's en eenvoudige uitleg hier en daar verzameld op het doek te tonen; het is mooi, een beetje repetitief, maar we leren niets nieuws, en het mist een beetje consistentie; een inspanning alstublieft ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 31/12/17, 15:22

Hallo aan u

Omdat we allemaal een ander referentiekader hebben dat verband houdt met onze eigen levenservaring, heeft ieder van ons zijn eigen visie op de dingen, zijn "a priori" en zijn zeer persoonlijke overtuigingen.
Het lijkt mij belangrijk om eerst het werkingsprincipe van een cycloon te presenteren, waardoor het mogelijk is een eerste indruk te krijgen van het systeem in kwestie. De geciteerde referenties zijn noodzakelijk om een ​​gemeenschappelijke basis te hebben en hebben een kans om elkaar te begrijpen ...

Het belangrijkste is om het fenomeen te kunnen visualiseren, namelijk:
Confrontatie van een warmtebron (zee) met een koude bron (de bovenste atmosfeer) in een cyclonische systeem maakt zowel het waterlichaam afkoelen onder het afstaan ​​van energie in kinetische vorm (winden) .
Overigens, als de gemiddelde warmte van de aarde rond 15 ° C ligt, is dit voornamelijk te danken aan het broeikaseffect en de thermische traagheid van de oceanen.
(zie massale warmte van water)
Als we de werking van een cycloon reproduceren en versterken (thermische energie van water omgezet in kinetische energie), worden de oceanen, meren en rivieren potentiële energiereservoirs.

Het is gecompliceerd wanneer je in een machine de omstandigheden van een cycloon wilt recreëren en de geproduceerde kinetische energie wilt herstellen.
Het te onthouden kenmerk is om in een centrifugaal systeem de centrale verlaging te versterken die verdamping bevordert en een perifere zone onder overdruk creëert.
Dit is waar:
Een belangrijke eigenschap van water: cavitatie-implosie: veranderingen in de druk van het water zal dampbellen in de ingedrukte gebieden die hevig zal imploderen in gebieden overdruk te creëren door het creëren van uiterst krachtige water microjet (van enkele honderden m / s meer dan 1OOO ​​m / s).
in beeld hier:
https://www.google.fr/search?q=cavitati ... VjOPwi5HMM:
Het toevoegen van CO2 dat wordt omgezet in H2CO3 (H2O + CO2 <=> H2CO3) in een omkeerbare reactie afhankelijk van temperatuur en druk, versterkt het fenomeen door het "bubbelpunt" te bevorderen.
Tenslotte is het gebruik in het vacuümsysteem vortex straalpijp die weliswaar terugsturen van een koude stroom naar het midden van het systeem mogelijk maken een stroming verdieping aan de omtrek met een terugslag overdruk.
De werking van een vacuümvortexbuis hier:
http://www.universal-vortex.com/VortexP ... fault.aspx

Ik dacht dat dit alles na de vooravond in een document op 3-4-pagina's met diagram zou worden voortgezet zodat iedereen zijn mening kan geven.
En als je nog steeds geïnteresseerd bent ...

Goedenavond iedereen.
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9761
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2633

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par sicetaitsimple » 31/12/17, 16:09

Sylvestre spiritus schreef:
Ik dacht dat dit alles na de vooravond in een document op 3-4-pagina's met diagram zou worden voortgezet zodat iedereen zijn mening kan geven.
En als je nog steeds geïnteresseerd bent ...



Het is "morgen neem ik de top af"!
Nou, als 5 jaar onderzoek kan worden samengevat in 3 / 4 pagina's is op zijn minst de belofte van een bepaalde geest van synthese. Sterk 2018!
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Bardal » 31/12/17, 20:38

Sylvestre spiritus schreef:Hallo aan u

Omdat we allemaal een ander referentiekader hebben dat verband houdt met onze eigen levenservaring, heeft ieder van ons zijn eigen visie op de dingen, zijn "a priori" en zijn zeer persoonlijke overtuigingen.
Het lijkt mij belangrijk om eerst het werkingsprincipe van een cycloon te presenteren, waardoor het mogelijk is een eerste indruk te krijgen van het systeem in kwestie. De geciteerde referenties zijn noodzakelijk om een ​​gemeenschappelijke basis te hebben en hebben een kans om elkaar te begrijpen ...

Het belangrijkste is om het fenomeen te kunnen visualiseren, namelijk:
Confrontatie van een warmtebron (zee) met een koude bron (de bovenste atmosfeer) in een cyclonische systeem maakt zowel het waterlichaam afkoelen onder het afstaan ​​van energie in kinetische vorm (winden) .
Overigens, als de gemiddelde warmte van de aarde rond 15 ° C ligt, is dit voornamelijk te danken aan het broeikaseffect en de thermische traagheid van de oceanen.
(zie massale warmte van water)
Als we de werking van een cycloon reproduceren en versterken (thermische energie van water omgezet in kinetische energie), worden de oceanen, meren en rivieren potentiële energiereservoirs.

Het is gecompliceerd wanneer je in een machine de omstandigheden van een cycloon wilt recreëren en de geproduceerde kinetische energie wilt herstellen.
Het te onthouden kenmerk is om in een centrifugaal systeem de centrale verlaging te versterken die verdamping bevordert en een perifere zone onder overdruk creëert.
Dit is waar:
Een belangrijke eigenschap van water: cavitatie-implosie: veranderingen in de druk van het water zal dampbellen in de ingedrukte gebieden die hevig zal imploderen in gebieden overdruk te creëren door het creëren van uiterst krachtige water microjet (van enkele honderden m / s meer dan 1OOO ​​m / s).
in beeld hier:
https://www.google.fr/search?q=cavitati ... VjOPwi5HMM:
Het toevoegen van CO2 dat wordt omgezet in H2CO3 (H2O + CO2 <=> H2CO3) in een omkeerbare reactie afhankelijk van temperatuur en druk, versterkt het fenomeen door het "bubbelpunt" te bevorderen.
Tenslotte is het gebruik in het vacuümsysteem vortex straalpijp die weliswaar terugsturen van een koude stroom naar het midden van het systeem mogelijk maken een stroming verdieping aan de omtrek met een terugslag overdruk.
De werking van een vacuümvortexbuis hier:
http://www.universal-vortex.com/VortexP ... fault.aspx

Ik dacht dat dit alles na de vooravond in een document op 3-4-pagina's met diagram zou worden voortgezet zodat iedereen zijn mening kan geven.
En als je nog steeds geïnteresseerd bent ...

Goedenavond iedereen.


Ja ... Ja ... Niet stom, dat alles ...

Heelt alle in Eve (nu zo dichtbij), koolzuur er champagne, alsmede C2H5OH, die ook produceert cyclonale duizeligheid ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15940
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5162

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Remundo » 01/01/18, 14:41

een paar jaar geleden hadden we een uitvinder op hetzelfde gebied van kunstmatige tornado's en andere "draaikolken" vol energie.

voor meer info: zonne-fotovoltaïsche / torens aerogeneratrices-a-Vortex-effect-synthese-t3801.html
0 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par izentrop » 01/01/18, 16:19

Gooi de vortex niet met het badwater.
Laat onze vriend Sylvestre ons uitleggen hoe hij van plan is alle auto-ingenieurs op de planeet te overtreffen met "de cavitatie-implosie van water en zijn vacuüm wervelbuissysteem met een venturi-effect". :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15940
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5162

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Remundo » 01/01/18, 17:56

oh maar ik gooi geen bad of baby, het is gewoon informatief.

de systemen van kunstmatige wervelingen, we praten er al sinds de jaren over ... 80? Bijna 40 jaar oud.

Achteraf kunnen er ideeën, nieuwigheden ... spraak zijn gratis.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 01/01/18, 18:21

Allereerst de beste wensen voor iedereen voor 2018, of het nu constructief en winstgevend is ...

In het geval van windturbinetorens hebben ze weinig gelijkenis met dit systeem dat op twee fasen van water (de dampfase en de vloeistoffase) speelt.

Beloofd ding, verschuldigde zaak: een eerste worp van 3-pagina's bijgevoegd.
1 ° pagina: de belangrijkste punten die ik in mijn eerste twee berichten heb behandeld
2 ° pagina: het prototype, de uitvinder en de veronderstelde vereenvoudigde bewerking
3 ° pagina: een schema enigszins bekrast maar ik hoop dat het leesbaar is
In dit document. Ik heb het onderdeel vrijwillig verwijderd: scheiding van elektrische ladingen in dampfase en sonochemie omdat ze, hoewel belangrijk, een eerste begrip schaden.

Ik wil vooral duidelijk maken dat ik niet beweer "de allerhoogste waarheid" te bezitten: deze generator is niet mijn creatie en ik claim niets.
Ik wil gewoon mijn kinderen (en ook de anderen ...) over een paar jaar in de ogen kunnen kijken en zeggen "Ik heb geprobeerd een oplossing te vinden ..."
Vanwege mijn slechte leven in de natuur, herinner ik me twee dingen:
De moderne mens is op een dwaalspoor geraakt door de ontwikkeling van een "anti-leven" -technologie die hem spoedig zal vernietigen.
Bovendien heeft hij, door zijn levensstijl te baseren op exploitatie in plaats van op valorisatie (van zijn tuin naar zijn buurman), diepe ecologische, sociale en economische onevenwichtigheden gecreëerd die toekomstige generaties zwaar zullen betalen.
Dit is mijn belangrijkste motivatie.

Van harte.
toebehoren
Cyclonic Supercavitation Generator.pdf
(1.52 miljoen) Downloaded keer 1809
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten