Een cyclonale supercavitatie generator bij H2O / CO2

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par sen-no-sen » 30/01/18, 13:06

Geen van de bovengenoemde wetenschappers heeft zich afgevraagdDichtbij of ver weg,de evolutietheorie.
Het doel van de wetenschap is het zoeken naar verklaringen voor de werkelijkheid, waarbij noodzakelijkerwijs hypothesen en theorieën betrokken zijn.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par izentrop » 30/01/18, 13:56

sen-no-sen schreef:Geen van de bovengenoemde wetenschappers heeft zich afgevraagdDichtbij of ver weg,de evolutietheorie.
Nee, afgezien van het deconstrueren ervan om een ​​determinisme te introduceren dat voor de overgrote meerderheid van de wetenschappers niet bestaat
Jean Staune, geboren in 19631, is de oprichter van de interdisciplinaire universiteit van Parijs. Hij is een openlijk christelijke, onafhankelijke essayist en onderzoeker. Metafysisch evolutionair (er is een kracht en een transcendentie die de evolutie van soorten stuurt of vooraf bepaalt), beweert hij dat evolutie niet uniek Darwiniaans is (geen transcendente kracht, maar toeval of determinisme). Hij is openlijk antimaterialistisch, zowel in de filosofie als in de wetenschap. Zijn filosofische opvattingen en de conclusies van zijn onderzoek worden vaak gelijkgesteld met intelligent ontwerp (en daardoor met een vorm van creationisme). Hoewel hij deze beschuldigingen weerlegt, wordt hij bekritiseerd als creationist of neo-creationist2. https://fr.wikipedia.org/wiki/Jean_Staune
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par sen-no-sen » 30/01/18, 20:46

izentrop schreef:Nee, afgezien van het deconstrueren ervan om een ​​determinisme te introduceren dat voor de overgrote meerderheid van de wetenschappers niet bestaat[quote


Je bedoelt eerder een vorm van finalisme?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par izentrop » 30/01/18, 22:44

Ja, dat moet het zijn! het tegenovergestelde van toeval : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par sen-no-sen » 31/01/18, 00:05

izentrop schreef:Ja, dat moet het zijn! het tegenovergestelde van toeval : Cheesy:


Ik heb je hier geantwoord om niet off-topic te gaan:
https://www.econologie.com/forums/sciences-et-technologies/l-evolution-des-especes-biologiques-et-le-hasard-t11282-2160.html
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 18/07/18, 23:12

Bonsoir,
Omdat er veel verkeer is op deze draad, geef ik een link naar een experiment voor degenen die geïnteresseerd zijn in turbulentie en vooral in wervelende verschijnselen in water.

Na het gedrag van de wilde forel in volle stroming te hebben waargenomen, is het duidelijk dat V. Schauberger gelijk had toen hij zei dat de forel gebruik maakte van deze centrale wervelende stroming die omhoog ging.
Het is aan iedereen om zijn eigen mening te vormen.
2 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 27/07/18, 15:15

Hallo,

Zoals ik in een oud bericht heb verduidelijkt, met ondersteunende referentie, weten we nog steeds heel weinig over de singulariteiten die kunnen optreden in turbulentie.
Het vorige experiment doet vreemd genoeg denken aan de stroming van een gas in een wervelbuis (bij toeval ontdekt in 1930), zoals we kunnen zien in de 2 diagrammen in deze link:
http://www.universal-vortex.com/Proprie ... fault.aspx

Tegen de jaren twintig had V. Schauberger naam gemaakt dankzij zijn begrip van het belang van lage thermische gradiënten (die de dichtheid van water beïnvloeden via waterstofbruggen) in de wervelende waterstroom.
Dit is slechts het topje van de ijsberg... maar zijn toespraak, die bovendien onwetenschappelijk was, druiste ook in tegen de algemene visie.

Gelukkig zijn de zaken tegenwoordig aan het veranderen omdat de wetenschap vooruitgang heeft geboekt (implosiebellen = natuurlijke microreactoren, ATP-synthase en oxidoreductase van mitochondriën die water en energie creëren, enz.)
Degenen die denken dat onze huidige samenleving een reducerende visie heeft op de wereld om ons heen, kunnen een getrouwe vertaling van zijn werk van Alick BARTHOLOMEY lezen: "Het genie van Viktor SCHAUBERGER":
http://docshare04.docshare.tips/files/2 ... 637125.pdf
De toespraak, die soms enigszins esoterisch is, vormt zeker een obstakel voor een goed begrip van de onderliggende gedachte, en bij de eerste lezing begrijpen we er niet veel van.

Ook geef ik enkele aanwijzingen over observaties die hem zijn latere prestaties mogelijk maakten:
P.197: fotosynthese: overdag vrijkomen van O2 in de atmosfeer en 's nachts vrijkomen van H2 in de bodem (dankzij Mg, Ca en H2CO3), waardoor water ontstaat.
P.208: metabolisme van de boom: het neemt op wat zichtbaar is en wat onzichtbaar is en we kunnen een idee krijgen van de circulatie van ruw sap en sap ontwikkeld met de afwisseling van dag/nacht: het lijkt een beetje op een “ omkeerbare vortexbuis”.
P.236: Het koude vuur: hij beschrijft op geromantiseerde wijze deze ervaring die hem diep heeft getekend, en met goede reden: een vuur van Sint-Elmo dat 's nachts plaatsvindt in een bepaalde atmosfeer met de aanwezigheid van koolzuur en radicalen uit bicarbonaten.


Ik moet nog een laatste ervaring doormaken die het werk ervan voor mij rechtvaardigt, maar ik weet nog niet hoe ik het moet presenteren.
Schiet in de tussentijd niet op de ambulance 8)

A+
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79122
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Christophe » 27/07/18, 19:30

Dit document, onlangs gevonden, over watercavitatie lijkt nogal serieus, hoewel soms behoorlijk onvolledig... en kan "te mooi zijn om waar te zijn"... Lees toch:
LeClair.pdf
(6.36 miljoen) Downloaded keer 415


Voor de meer gemotiveerde mensen kun je kijken naar:



0 x
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 28/07/18, 14:39

Christophe schreef:Dit document, onlangs gevonden, over watercavitatie lijkt nogal serieus, hoewel soms behoorlijk onvolledig... en kan "te mooi zijn om waar te zijn"... Lees toch: LeClair .pdf

Ik wilde er niet over praten omdat het nog steeds een "heksenjacht" is in dit gebied. : Roll:
maar terwijl je de haas grootbrengt...

Ook hier is het aan iedereen om deze observaties te interpreteren: :schok:
https://fr.wikibooks.org/wiki/Une_histo ... C3%A9poque

Fijn weekend
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79122
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Christophe » 28/07/18, 22:19

Uh het is alweer een tijdje geleden dat we hier de haas grootbrachten: wetenschap-en-technologie/kervran-en-de-transmutaties-van-dierlijke-elementen-t4728.html

Niet eens bang! : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 277-gasten