Een cyclonale supercavitatie generator bij H2O / CO2

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Remundo » 01/01/18, 18:45

Bedankt Sylvester voor deze details. 8)
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12300
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Ahmed » 01/01/18, 20:31

Sylvester Spiritus, Je schrijft:
Ik wil gewoon mijn kinderen (en ook de anderen ...) over een paar jaar in de ogen kunnen kijken en zeggen "Ik heb geprobeerd een oplossing te vinden ..."
Vanwege mijn slechte leven in de natuur, herinner ik me twee dingen:
De moderne mens is op een dwaalspoor geraakt door de ontwikkeling van een "anti-leven" -technologie die hem spoedig zal vernietigen.
Bovendien heeft hij, door zijn levensstijl te baseren op exploitatie in plaats van op valorisatie (van zijn tuin naar zijn buurman), diepe ecologische, sociale en economische onevenwichtigheden gecreëerd die toekomstige generaties zwaar zullen betalen.
Dit is mijn belangrijkste motivatie

Ik begrijp uw lovenswaardige bedoelingen, maar kunt u een beetje uitleggen hoe dit apparaat in strijd zou kunnen zijn met de strijd tegen wat u aan de kaak stelt?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par sicetaitsimple » 01/01/18, 21:24

Sylvestre spiritus schreef:Ik wil vooral duidelijk maken dat ik niet beweer "de allerhoogste waarheid" te bezitten: deze generator is niet mijn creatie en ik claim niets.
Ik wil gewoon mijn kinderen (en ook de anderen ...) over een paar jaar in de ogen kunnen kijken en zeggen "Ik heb geprobeerd een oplossing te vinden ..."


Kijk ze in de ogen en doe concrete dingen die ze kunnen zien, waar ze aan kunnen deelnemen, in plaats van verdwaald te raken in volledig nep-dingen. Sorry dat ik zo bot ben.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Christophe » 01/01/18, 21:37

izentrop schreef:Gooi de vortex niet met het badwater.
Laat onze vriend Sylvestre ons uitleggen hoe hij van plan is alle auto-ingenieurs op de planeet te overtreffen met "de cavitatie-implosie van water en zijn vacuüm wervelbuissysteem met een venturi-effect". :)


Het zou goed zijn om hem (hiervan) niet te ontmoedigen forum) vanaf het begin.

'S Werelds auto-ingenieurs nemen niet veel technologische risico's, echt niet veel ... zijn om deze simpele reden niet alle auto's (bijna) klonen :D

Zeg me niet dat we geen beter concept konden vinden dan de 4-taktmotor met hun R&D-middelen...alleen zijn niet alle ingenieurs goed...en dan heb ik het niet over de smaak voor innovatie en het risico ...

Degenen die durven, goede ingenieurs, vinden zelden succes, de MCE-5 is een recent voorbeeld: nieuw-transport/mce-5-de-videorecorder-i-motor-past-in-een-peugeot-407-t7283.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 01/01/18, 23:00

Goedenavond Ahmed,
Als u het niet erg vindt, stel ik mijn antwoord liever uit tot later, als ik de gelegenheid heb...

a Sicetaitsimple: “Beoordeel niemand voordat je zijn mocassins een hele maan hebt aangetrokken”
Laat mij in plaats daarvan vriendelijk en zonder vooroordelen zien waar de bodem pijn doet, ik zou dankbaar zijn.
Niet zo, het is te simpel!!!

Voor de goede orde: toen ik overwoog om onze verouderde hydro-elektrische turbine te vervangen, besefte ik de mogelijkheden die verband houden met cavitatie-implosie: sonochemie is een recente wetenschap.
Ik was echter al ongeveer 25 jaar op de hoogte van cavitatie.
Als ik het risico neem hier stoom op te pikken, is dat omdat ik oprecht denk en na veel onderzoek dat er iets te krabben valt in dit type generator.
Sommigen gooien stenen naar het eerste woord, anderen nemen de tijd om na te denken...

Bonsoir.
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Remundo » 01/01/18, 23:30

Goedenavond Sylvester,

persoonlijk beschik ik hier niet over de specifieke vaardigheden om te beoordelen of uw idee goed is of niet. De ‘filosofische’ vragen zijn secundair, omdat het de techniek is die deze nieuwe ‘cavitatie’-benadering wel of niet zal valideren.

Kun jij prototypes maken? Heeft u onderzoekslaboratoria benaderd?
0 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13645
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par izentrop » 01/01/18, 23:44

Sylvestre spiritus schreef: Ik denk oprecht en na veel onderzoek dat er wel wat te krabben valt in dit type generator.
Zoals de kip op zoek naar voedsel.
Magische woorden zijn geen wetenschap. Als u dit niet begrijpt, hoeft u er niet verder op in te gaan.

Goede dagdromen : Mrgreen:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par sicetaitsimple » 01/01/18, 23:46

Sylvestre spiritus schreef:a Sicetaitsimple: “Beoordeel niemand voordat je zijn mocassins een hele maan hebt aangetrokken”
Laat mij in plaats daarvan vriendelijk en zonder vooroordelen zien waar de bodem pijn doet, ik zou dankbaar zijn.
Niet zo, het is te simpel!!!



Er zat geen oordeel in mijn woorden, alleen maar advies, om simpele en concrete dingen met je kinderen te doen.

Ik ken cavitatie goed of niet zo slecht, ik was testingenieur op een pomptestplatform toen ik begon, ik observeerde en filmde cavitatiefiguren verlicht door een stroboscoop door plexiglasvormen.

Het probleem is dat er op geen enkele manier energie wordt gecreëerd, integendeel.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 02/01/18, 08:41

Hallo,
Op dit punt heeft u gelijk. Simpele, hydrodynamische cavitatie is een groot probleem in de hydraulica voor slecht ontworpen pompen, turbines of propellers.
Op dit gebied proberen we dit koste wat het kost te vermijden, omdat de apparatuur hierdoor zeer snel verslechtert.
Aan de andere kant is het nuttig op veel andere gebieden, zoals akoestische cavitatie en de sonochemische reacties die het genereert.
(zie Chemisch Nieuws)

Voor degenen die denigreren: wat denk je van de door de Russen ontwikkelde supercavitatietorpedo: (snelheid: meer dan 500 km/u in water)
Voordat we voor een voldongen feit werden gesteld, hadden de meesten van ons niet eens gedacht dat dit mogelijk was. En toch... het is geen magie.

Na 30 jaar ervaring in de watersector heb ik geleerd om op mijn hoede te zijn voor mijn diepgewortelde zekerheden...
We weten daarom niets over wat water werkelijk is en over de volledige omvang van zijn eigenschappen.
In het systeem dat ik presenteer is het niet de cavitatie die energie produceert, maar de thermische energie van het water die wordt gebruikt.
En voor diegenen die geïnteresseerd zijn in biomimicry, als je in een omgeving zo dicht als water een zwakkeling (een garnaal van 3-4 cm) ziet die een bokszwaargewicht (een krab die drie keer zo groot is) in een vingerknip (van tang), het zet je aan het denken...

Van harte.
Ps: Ja, Remundo, ik heb enige tijd geleden contact opgenomen met de managers van het sonochemielaboratorium.
Ik heb ook veel dingen geleerd en ik zal er later op terugkomen.
2 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Christophe » 02/01/18, 09:17

Ik zeg dat ik niets zeg, maar waarom niet combineer vortex en sonofusie, zolang we maar in de enigszins grenzeloze ideeën zitten (de beste ideeën als het werkt): Science-and-Technology / sonoluminescence-of-sonofusion-t3155.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten