Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële bubbel? Uitleg in 5 minuten chrono!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 13/01/18, 14:28

Totdat mensen begrijpen dat het systeem niet iets is dat gemoraliseerd kan worden, zullen we geen enkele positieve verandering kunnen initiëren.

De aanklacht tegen de ‘bankiers’ die, als ‘naaste’ agenten van het systeem profiteren van substantiële voordelen, leidt tot kritiek op moreel gebied en is een zeer slecht plan, omdat het tegelijkertijd hun gedrag rechtvaardigt (omdat dit oordeel komt voort uit mimetisch verlangen).
Op dezelfde manier is het idee dat de staat de financiële wereld zou kunnen ‘reguleren’ op zichzelf een absurditeit. Toen de staten de banken na de subprime-crisis te hulp schoten, gaven ze hun daarentegen een krachtig signaal af om te volharden in het nemen van risico's (privatisering van winsten en bundeling van verliezen!).

De meeste sociale strijd is gebaseerd op het in stand houden van de groei.
Het idee is niet om tegen het systeem te vechten, maar om het systeem te smeken erin te blijven...

In feite is het geschil slechts immanent... : Wink: ; daarom is het strikt conservatief en kan het niet tot iets nieuws leiden, hooguit tot kleine aanpassingen die altijd ter discussie worden gesteld. Het voorstellen van een echte breuk, en dus een radicale breuk, veronderstelt dat je buiten deze uiterst uitgesproken conflicterende debatten tussen 'sociale partners' (een naam die zegt wat het betekent) staat.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79359
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 14/01/18, 03:02

In de VS zouden enkele tientallen vastgoedtransacties, althans gedeeltelijk, in bitcoins hebben plaatsgevonden: http://www.lepoint.fr/economie/la-fievr ... 231_28.php

Uitstekende deals dus voor wie zijn bitcoins een jaar heeft bewaard : Lol:

Dit kan een sneeuwbaleffect hebben...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Remundo » 14/01/18, 09:17

Ja, maar voor degenen die in BC zijn betaald... als ik hen was, zou ik proberen ze kwijt te raken, zolang ze maar waardevol zijn.
0 x
Beeld
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par aerialcastor » 14/01/18, 14:21

christophe,

Nee, ik bevestig het niet, op gdax zijn de kosten 0.0% als u LIMIT- of STOP-orders plaatst... Anders is het 0.3% of 0.25% als u handelt tegen de "prijs" van de markt (MARKET)


Er zijn geen of weinig intraexchange-kosten, oké. Maar ik dacht meer aan de kosten voor het overstappen van de bankrekening naar de beurs. met creditcard zag ik 3,99%.


aerialcastor schreef:
Een ander ding is dat er een zeer lange validatietijd is voor een transactie, vooral als de minderjarige niet al te veel interesse heeft in het valideren ervan en vanwege het feit dat de BTC-blockchain in wezen een zeer beperkt aantal mogelijke transacties per seconde heeft. De vraag is: wanneer u een transactie uitvoert, wordt de prijs vastgesteld tijdens het verzoek of wanneer de mijnwerker deze valideert (wat enkele tientallen minuten duurt)? Omdat gezien de volatiliteit van cryptocurrencies alles verandert.


Eh, we hebben het hier niet over mijnbouw, maar over handelen... Ik weet niet hoe ik een BTC die is gedolven op de "markt" moet zetten...


Ik begrijp de term niet echt. Voor mijnbouw zie: https://medium.com/@JB_Pleynet/le-minage-expliqu%C3%A9-aux-non-initi%C3%A9s-b511b5a33117

Je plaatst het eigenlijk alleen op een beurs, dus je kunt niet aan arbitrage doen? Dit lijkt de eenvoudigste manier om kapitaalwinst te behalen. Op voorwaarde dat u de kosten en validatietijden perfect kent.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79359
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 14/01/18, 17:32

aerialcastor schreef:Er zijn geen of weinig intraexchange-kosten, oké. Maar ik dacht meer aan de kosten voor het overstappen van de bankrekening naar de beurs. met creditcard zag ik 3,99%.


CB ja, het is hoog, maar het staat op Coinbase. Gdax accepteert alleen SEPA- of muntoverdrachten.

Inkomende overboeking: 0.0% (als uw bank kosten in rekening brengt, is dit niet de schuld van gdax)
Uitgaande overschrijving: 0.15€, dat is alles

Ik wacht op een bank die het beter doet :)

Ik begrijp de term niet echt. Voor mijnbouw zie: https://medium.com/@JB_Pleynet/le-minage-expliqu%C3%A9-aux-non-initi%C3%A9s-b511b5a33117

Je plaatst het eigenlijk alleen op een beurs, dus je kunt niet aan arbitrage doen? Dit lijkt de eenvoudigste manier om kapitaalwinst te behalen. Op voorwaarde dat u de kosten en validatietijden perfect kent.


Handelen is slechts ruilen...speculatie : Cheesy:

Ik heb je al geantwoord over de kosten en de validatietijd op gdax...de tijden die ik aangeef zijn geldig voor kleine bedragen (ik kan niets zeggen over bestellingen in duizenden €, maar door de bestelling in afwachting van het boek te observeren en degene die gevalideerd is op gdax, we kunnen een idee krijgen, het is zelfs toegankelijk zonder registratie!!) ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79359
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 14/01/18, 17:42

Remundo schreef:Ja, maar voor degenen die in BC zijn betaald... als ik hen was, zou ik proberen ze kwijt te raken, zolang ze maar waardevol zijn.


Of niet... als ze weer in waarde verdubbelen? Verliezers van journalisten die zeggen dat bitcoins in 100 2020% van de energie van de planeet zullen verbruiken, voorspellen indirect een bitcoin van $6... De deal zou goed genoeg zijn voor zowel verkopers als kopers...

Als ik in dit geval was zou ik het volgende doen:

a) Verkoop onmiddellijk 50% om op een daling te anticiperen
b) Houd 50% aan om op een stijging te anticiperen

Als 50% daalt op de resterende 50%, totaal = 75% van de verkoopprijs...
Als de resterende 100% met 50% wordt verhoogd, is het totaal = 150% van de verkoopprijs

Gemiddelde van 2 = (150 +75) / 2 = 112,5%

Dus de man wint wiskundig gezien met deze 50/50-methode :) omdat een afname van 50% overeenkomt met een factor 2, net zoals een toename van 100% overeenkomt met een factor 2...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Remundo » 14/01/18, 17:45

wauw, dat zou jij kunnen doen. eens met de strategie.

Als mijn tante er een had, zou het mijn oom zijn. : Lol:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79359
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 14/01/18, 18:23

De strategie is geldig: als je deze toepast, is de kans groter dat je 112,5% wint dan verliest... omdat de kans net zo groot is dat de prijs wordt gedeeld door 2 als vermenigvuldigd met 2... En nogmaals. geen gebruik gemaakt van de gulden snede : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Je zult hallo zeggen tegen je oom : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par sen-no-sen » 14/01/18, 20:57

Christophe schreef:[

De domme journalisten die zeggen dat bitcoins in 100 2020% van de energie op onze planeet zullen verbruiken voorspellen indirect een bitcoin van $6... De deal zou best goed zijn voor zowel verkopers als kopers...



Het is een idee gebaseerd op curve-extrapolatie.
Het zijn twee dingen: óf de economie stort in en de cryptomunten gaan mee, óf de show gaat door en technische innovatie zal de verslindende honger naar bitcoins stillen.
Bedenk dat datacenters ongeveer 4% van de energie in de wereld verbruiken, een cijfer dat voortdurend toeneemt!
Zonder een computerwetenschapper te zijn, lijkt het mij mogelijk dat cryptovaluta, als ze succesvol zijn, werken via multidisciplinaire algoritmen die zowel voor de werking van platforms (type you-tube, daily-motion) als voor de werking van platforms zouden worden gebruikt. Xmunten.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Remundo » 14/01/18, 23:53

de geschiedenis van mijnbouw en energieverspilling zal onvermijdelijk bitcoin of andere onzinvaluta's vertragen die hulpbronnen overconsumeren.
0 x
Beeld

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo, sicetaitsimple en 180 gasten