Windturbine van P. Ha Pham - Anomaly?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
falcon1208
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 04/09/17, 00:42

Windturbine van P. Ha Pham - Anomaly?




par falcon1208 » 23/11/17, 15:22

Hallo,

Ik vond dit idee voor een windturbine van Pascal Ha Pham op internet. Ik weet dat hij schrijft
ook hierover forum Maar ik kon het topic hierover niet vinden.

Er zit me iets dwars. Ik heb in rood een positie van het systeem geschetst die mij lijkt
stabiel en laat het in onbeweeglijkheid terwijl de wind waait (bleek van beneden horizontaal in plaats van
verticaal zijn en de wind vangen).

Met vriendelijke groet,

valk
StableState.jpg
EtatStable.jpg (114.61 Kio) 3557 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Windturbine van P. Ha Pham - Anomalie?




par Grelinette » 24/11/17, 13:46

Hallo,

A priori nee, er is geen fout ... maar de tekening lijkt me inderdaad erg ingewikkeld (of onvolledig) voor een slim en heel eenvoudig mechanisme aan de basis. Het is mogelijk dat de tekening opzettelijk duister of onvolledig is om niet te worden gekopieerd zoals ze is!...

Van wat ik van het principe begrijp, zijn de bladen bevestigd op een soort vierkant met een as ter hoogte van de hoek die op de aandrijfketting draait (de bladen kunnen dus niet horizontaal worden geplaatst zoals je ze hebt getekend), en wanneer de bladen zijn naar beneden uit balans, ze "vallen" verticaal door de zwaartekracht en de andere arm van de beugel komt tegen de ketting te rusten, dan houdt de wind ze recht en duwt het samenstel totdat de bladen intrekken door te kantelen door hun eenvoudige massa wanneer het eroverheen gaat zij... CQFD : Cheesy:

Dat gezegd hebbende, bij het trainen met de ketting en tandwielen (type fietsketting) moeten er nogal wat wrijvingskrachten zijn die mijns inziens de efficiëntie van de windenergie in het gedrang moeten brengen.

Aan de andere kant lijkt dit systeem mij interessant als "ovaal schoepenrad" als je bedenkt dat een ovaal schoepenrad voordelen met zich meebrengt die een rond schoepenrad niet heeft!

Merk op dat dit systeem van intrekbare bladen a priori op een enkel rond wiel past.
Moet kijken waarom er dit kettingsysteem is: misschien is dit mechanisme met ketting ontworpen voor een specifieke toepassing?...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
falcon1208
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 04/09/17, 00:42

Re: Windturbine van P. Ha Pham - Anomalie?




par falcon1208 » 24/11/17, 14:31

Grelinette schreef:Hallo,

A priori nee er is geen fout...


Ik heb moeite om mezelf uit te drukken. Ik zie ook geen fouten.
en ik denk dat ik de kinematica van de machine begrijp.

Ik wil gewoon wijzen op het volgende feit: niets lijkt
voorkomen dat een mes in de positie komt die ik in rood heb omlijnd.

In deze stand start het systeem niet.

valk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Windturbine van P. Ha Pham - Anomalie?




par Grelinette » 25/11/17, 17:48

Hallo,
Als je goed kijkt, zie je een kleine rechthoekige klamp die voorkomt dat het mes horizontaal gaat zoals je het hebt getekend.
Aan de andere kant begrijp ik niet hoe interessant het is om de bladen horizontaal te plaatsen, zoals degene die helemaal rechts is.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
falcon1208
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 04/09/17, 00:42

Re: Windturbine van P. Ha Pham - Anomalie?




par falcon1208 » 25/11/17, 18:28

Grelinette schreef:Hallo,
Als je goed kijkt, zie je een kleine rechthoekige klamp die voorkomt dat het mes horizontaal gaat zoals je het hebt getekend.
Aan de andere kant begrijp ik niet hoe interessant het is om de bladen horizontaal te plaatsen, zoals degene die helemaal rechts is.


Tenzij ik me vergis, zit deze stop achter het mes en voorkomt dat het meegeeft aan de wind.
Het is dus deze stop die van dit blad een aandrijfblad maakt met de aangegeven wind.

Maar laten we de wind stoppen. Laten we deze bleke in de hand nemen en draaien
rond zijn as tegen de klok in. Niets verhindert (en dus ook deze stopper) het niet mee te nemen
in de rode stand.

Laten we de wind herstellen, de windturbine start niet.

Er lijkt dus een stabiele statische positie van het systeem te zijn
door wind die niet nul is.

We zouden de windturbine kunnen associëren met een andere staatloze windturbine
dood. Of voorkom dat de bleek in deze positie komt
(lokale terugroeping, door actie op afstand of contact, naar boven?).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Windturbine van P. Ha Pham - Anomalie?




par Grelinette » 25/11/17, 19:10

Inderdaad, als het blad bij gebrek aan wind naar beneden valt en dan de wind oppikt, zou het logischerwijs horizontaal kunnen worden geplaatst zoals je hebt getekend.

Door deze opmerking denk ik dat het geen windturbine is maar een schoepenrad, en dat er dus altijd een hydraulische kracht wordt uitgeoefend op de bladen die zich onder het samenstel bevinden.

Dat gezegd hebbende, ik heb nog nooit een project gezien dat dit mechanisme gebruikt (toch worden alle denkbare systemen vroeg of laat getest): misschien zijn de prestaties niet interessant of zitten er fatale gebreken in dit mechanisme.
Er zou een houten model gemaakt moeten worden om het idee te testen.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
falcon1208
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 04/09/17, 00:42

Re: Windturbine van P. Ha Pham - Anomalie?




par falcon1208 » 25/11/17, 20:30

Grelinette schreef:Inderdaad, als het blad bij gebrek aan wind naar beneden valt en dan de wind oppikt, zou het logischerwijs horizontaal kunnen worden geplaatst zoals je hebt getekend.

Door deze opmerking denk ik dat het geen windturbine is maar een schoepenrad, en dat er dus altijd een hydraulische kracht wordt uitgeoefend op de bladen die zich onder het samenstel bevinden.

Dat gezegd hebbende, ik heb nog nooit een project gezien dat dit mechanisme gebruikt (toch worden alle denkbare systemen vroeg of laat getest): misschien zijn de prestaties niet interessant of zitten er fatale gebreken in dit mechanisme.
Er zou een houten model gemaakt moeten worden om het idee te testen.


De hoogst denkbare windturbine is conceptueel eenvoudig: een oppervlak S loodrecht op de wind
gaat voor hem achteruit. Materieel vormt dit een eenvoudig probleem: tenzij het in translatie wordt geleid door een apparaat van oneindige lengte, onder een wind met een rechtlijnig pad dat zelf oneindig is, kan het systeem niet functioneren.

Iedereen is dan ook op zoek naar een trucje om zo vaak mogelijk mesjes aan te drijven
orthogonaal op de wind, en kom er tegenaan, op zijn best verdwijnend.

Pascal koos daarom voor NACA-profielen die de weerstand minimaliseren wanneer de spaak tegen de wind in gaat.
Ook heeft hij getracht deze laatste zo goed mogelijk tegen te houden tijdens het rijden.
Zijn systeem is slim!

Ik had het idee om een ​​bedrukte plastic versie te maken om te proberen, maar het is dit gevaar
techniek die me tegenhield.

Heeft iemand een oplossing?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Windturbine van P. Ha Pham - Anomalie?




par Grelinette » 25/11/17, 20:56

falcon1208 schreef:Pascal koos daarom voor NACA-profielen die de weerstand minimaliseren wanneer de spaak tegen de wind in gaat.
Ook heeft hij getracht deze laatste zo goed mogelijk tegen te houden tijdens het rijden.
Zijn systeem is slim!

Maar het lijkt me dat er veel wrijvingskrachten zijn die dit systeem misschien minder efficiënt maken.

falcon1208 schreef:Ik had het idee om een ​​bedrukte plastic versie te maken om te proberen, maar het is dit gevaar
techniek die me tegenhield.

Naar mijn mening is het gemakkelijker om een ​​oude kinderfiets van de schroothoop of van een recyclingcentrum te halen: je snijdt het frame met een slijpmachine om alleen de noodzakelijke buisvormige onderdelen (de achtervork en het crankstel) te behouden en je hebt de 2 tandwielen, de ketting en het frame voor het geheel.
fietsframe.jpg
fietsframe.jpg (11.94 KiB) 3445 keer bekeken

Door eenvoudige platte metalen beugels te nemen, waarop u de messen bevestigt en met een langere schakelas aan de ketting bevestigt
vlak vierkant.jpg
flat square.jpg (2.83 KiB) 3445 keer bekeken

het lijkt relatief eenvoudig om aan een eerste model te sleutelen om het mechanisme van de bladen te testen en te verbeteren.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
falcon1208
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 04/09/17, 00:42

Re: Windturbine van P. Ha Pham - Anomalie?




par falcon1208 » 25/11/17, 21:18

Grelinette schreef:Naar mijn mening is het gemakkelijker om een ​​oude kinderfiets van de schroothoop of van een recyclingcentrum te halen: je snijdt het frame met een slijpmachine om alleen de noodzakelijke buisvormige onderdelen (de achtervork en het crankstel) te behouden en je hebt de 2 tandwielen, de ketting en het frame voor het geheel.
fietsframe.jpg
Door eenvoudige platte metalen beugels te nemen, waarop u de messen bevestigt en met een langere schakelas aan de ketting bevestigt
vlak vierkant.jpg
het lijkt relatief eenvoudig om aan een eerste model te sleutelen om het mechanisme van de bladen te testen en te verbeteren.


Ja dat is een goed idee, bedankt. Ik zal er over nadenken.
Maar ik zou deze kwestie van willekeur willen oplossen voordat ik begin.
0 x
balandar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 14/10/12, 23:26
x 1

Re: Windturbine van P. Ha Pham - Anomalie?




par balandar » 27/11/17, 00:30

hallo
deze constructie zal veel wind nodig hebben omdat er goed mechanisch wordt geremd en hij zal niet snel genoeg draaien om een ​​goede generator aan te drijven, dus moet hij worden afgesteld en dit zal de montage vertragen, des te minder zin om zo'n prestatie te leveren dat wordt duur voor weinig rendement
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 260-gasten