Opslag van windenergie zonder batterij: mogelijk?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Opslag van windenergie zonder batterij: mogelijk?




par chatelot16 » 24/02/18, 14:14

Jules Verne is geen wetenschapper! Hij is een sciencefictionschrijver! en al zijn kunst is om in zijn uitleg een fout te verbergen die zijn sciencefiction aannemelijk maakt... als een goochelaar!

Ik denk dat Jule Verne slim genoeg was om zijn fouten goed te verbergen! en op dit niveau zijn het geen fouten meer, het is literatuur! maar dat is geen wetenschap meer...
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Opslag van windenergie zonder batterij: mogelijk?




par BaudouinLabrique » 24/02/18, 14:27

chatelot16 schreef:Jules Verne is geen wetenschapper! Hij is een sciencefictionschrijver! en al zijn kunst is om in zijn uitleg een fout te verbergen die zijn sciencefiction aannemelijk maakt... als een goochelaar!
Ik denk dat Jule Verne slim genoeg was om zijn fouten goed te verbergen! en op dit niveau zijn het geen fouten meer, het is literatuur! maar dat is geen wetenschap meer...

Je maakt een heel slechte zaak voor hem, want hij heeft nooit beweerd een wetenschapper te zijn.
NB Ik lachte altijd veel :) wanneer bepaalde wetenschappers of zogenaamde wetenschappers anderen belasten met pseudowetenschappers, terwijl degenen die zij (dus onterecht) beschuldigen nooit hebben beweerd wetenschapper te zijn (denk eraan, een pseudowetenschapper is iemand die beweert een wetenschapper te zijn zonder er een te zijn, wat daarom absoluut het geval is noch met Jules Verne, noch, ironisch genoeg, met mij : Cheesy: ).

Over welke fouten heb je het? :schok:
Beweren is niet bewijzen!
Vanaf het moment dat hij romans schrijft, zie ik daar geen fout in!

Gezien zijn (minstens) negen voorspellingen, het is in ieder geval gepast om de visionair te groeten!
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 237-gasten