De tuin van luie broers!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van luie broers!




par Did67 » 19/06/18, 09:24

Diabolorent schreef: Ik las dat je de stelen moet afbinden als ze geel worden om de sapconcentratie in de bolletjes van de knoflook te bevorderen.
Is het hetzelfde voor uien en sjalotten?


Ik stel voor dat je het probeert: half gebonden / half niet gebonden!

Ik durf te wedden dat het weer een van die gekke trucs is van onze mythomane man om zichzelf kwaad te maken en te concluderen dat "gelukkig deed hij dit of het zou niet werken!"

Want iemand legt me uit hoe de stoffen, die door fotosynthese in de bladeren worden gevormd, erin slagen om caïeux op te zwellen als de stengels vastgebonden worden???? Het is het mythische en archi-valse geloof dat een plant groeit door zijn wortels!!!!!! Kortom, voor wie niet weet dat Tillandsia bestaat...

Dat is maar een mening, de mijne. "Wetenschappelijk" moeten we proberen "alle andere dingen zijn gelijk".
0 x
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: De tuin van luie broers!




par Diabolorent » 19/06/18, 09:45

Ja, ik zou ook niet met bonsaiplanten willen eindigen :schok: : Cheesy: : Cheesy:

Hoe dan ook, ik heb niet genoeg om de hele winter door te komen, het was om te testen wat er in mijn tuin zou kunnen groeien. Nu ik zie dat alles goed gaat, ga ik er meer herplanten.
Hé ja, ik herken het, ik heb ooit getwijfeld : Oops: Mea Culpa :P
En ik twijfel nog :schok: en ik zou twijfelen tot de release van de langverwachte groenten en fruit : Lol:

In feite twijfel ik zonder twijfel, ik zeg tegen mezelf: "wat als het niet voor mij zou werken" terwijl ik er zeker van ben dat het zal werken Beeld

Heel tegenstrijdig, niet? :)
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van luie broers!




par Did67 » 19/06/18, 11:35

De aard van de mens is om te twijfelen...

"Ik ben als een twijfelende zeug": https://www.livrenpoche.com/je-suis-com ... E4QAvD_BwE

Op voorwaarde dat je toch vooruitgaat, vind ik het minder ongezond dan "alle onzin overhaasten" (zonder na te denken) [Ik ben als een "piep piep", de rennende coyote - voordat ik besef dat hij boven de leegte is! Voor wie die oude Amerikaanse tekenfilms kent...]


Ik betwijfel in ieder geval of de knopen iets veranderen [ik heb het over de knopen in de stengels van de knoflook]...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van luie broers!




par Did67 » 19/06/18, 11:44

Did67 schreef:
Want iemand legt me uit hoe de stoffen, die door fotosynthese in de bladeren worden gevormd, erin slagen om caïeux op te zwellen als de stengels vastgebonden worden????



Ik corrigeer een onhandige uitdrukking: heel precies, het is geen knooppunt dat de geleidende stralen zal onderbreken. Het zal dus niet "voorkomen". Maar ik zie niet in hoe dat zou helpen! Dat was de stelling!

[Trouwens, ik heb het nog nooit gedaan, en had altijd knoflook... Zou het "beter" zijn geweest als ik had geknoopt???? Je ziet dat ik twijfel, maar of ik door 10 caïeux extra te planten er genoeg van heb????]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: De tuin van luie broers!




par Julienmos » 21/06/18, 00:09

mijn knoflook is geoogst, het blad was erg vergeeld, erg "roest", ik heb helemaal niets geknoopt.
De bollen lijken mij meer dan de juiste maat, in ieder geval veel beter dan vorig jaar, toen ik de knoflook iets te laat heb getransplanteerd, moet worden gespecificeerd.
Ik denk dat we het nu moeten laten drogen, in de zon? de stelen en bladeren laten staan ​​of direct afknippen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van luie broers!




par Did67 » 21/06/18, 08:07

Ik heb ook een paar voetjes (natuurlijke hergroei) in de aardbeien gescheurd: het is inderdaad "roest" dat zich heeft ontwikkeld, dankzij de hete en vochtige periode.

https://www.rustica.fr/articles-jardin/ ... ,4066.html

Het is, met fusarium (een andere schimmel), wat fungicidenbehandelingen op conventionele tarwe rechtvaardigt - en waarom ik het idee niet leuk vind om het stro te gebruiken, dat er nog vol mee zit?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten