Afmeting van een volume van zonneballon en pompcirculator

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
AMOURSON Franco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/10/17, 10:05

Afmeting van een volume van zonneballon en pompcirculator




par AMOURSON Franco » 09/10/17, 10:20

Bonjour à tous,
Kun je me vertellen hoe het volume van een zonneballon en de kracht van een circulatiepomp kunnen worden aangepast, welke formule kan dan worden gebruikt?
Bedankt voor het stemmen,
Openhartig
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Het dimensioneren van het volume van een zonnetank en een circulatiepomp




par Christophe » 09/10/17, 18:47

Hallo,

Zonder meer gegevens is het onmogelijk om u een volume van een zonnetank te geven, aangezien een buffertank wordt gedimensioneerd op basis van het geïnstalleerde zonneoppervlak en de warmtebehoefte...

Wat betreft de circulatiepomp: a De circulatiepomp van 50 W kan ongeveer 50 kW warmte transporteren en opscheppen... voor een nauwkeuriger idee is het uiteraard noodzakelijk om een ​​schatting te maken van de drukval in het netwerk
0 x
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: Het dimensioneren van een volume van de zonnetank en de circulatiepomp




par yves35 » 10/10/17, 12:11

hello,

Bonjour à tous,
Kun je me vertellen hoe het volume van een zonneballon en de kracht van een circulatiepomp kunnen worden aangepast, welke formule kan dan worden gebruikt?
Bedankt voor het stemmen,
Openhartig


daar heen gaan:
http://sebasol.ch/cours.asp

yves
0 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten