Mijn tuin van de mega-lui in de 63!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Lolounette » 10/12/17, 13:41

ja eerlijk gezegd helpt het goed en is het een goede aanvulling op een grotere kettingzaag ...

nadat ik een beetje verdrietig was dat Makita hem niet met een borstelloze motor heeft uitgerust, zoals het geval is bij de klassieke kettingzaag en de bosmaaier, is het ook wat mijn keuze heeft bemoeilijkt. Met mijn kom zullen ze zoals gewoonlijk in 2018 zeker een nieuw borstelloos model uitbrengen! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Did67 » 10/12/17, 15:14

Ja Tegelijkertijd is het geen TGV- of Zoé-motor, die miljarden omwentelingen maakt ... Voordat je je bezems hebt gebruikt, heb je hem misschien uit het werk gehaald en kan het zijn wees nikkel in je jungle ???

De goede oude elektrische gereedschappen met snoer waren ook niet "borstelloos" ... en de goede merken gingen mee!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Lolounette » 11/12/17, 11:14

ja dat is wat ik uiteindelijk zei, maar een goede borstelloze motor kan ook profiteren van lichtheid en prestaties in aanvulling op de levensduur, dus voor batterijhardware had ik de voorkeur gehad, zelfs als dit extra kosten met zich meebrengt voor de aankoop ...
0 x
stortvloed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 66
Inschrijving: 09/12/17, 17:55
Plaats: Bas Rhin
x 11

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par stortvloed » 11/12/17, 20:26

Makita is een goede keuze. Ik heb een paar machines van huis en het is echt moeilijk. Het zijn alleen de batterijen die ik in de loop van de tijd niet vind (hij gaat nog steeds een paar jaar mee), vooral als er een lange periode van immobilisatie is geweest.

In termen van bescherming voor de kettingzaag heb ik een spijkerbroek die zich goed herinnert dat ik geen broek had gesneden (gelukkig was hij breed).
Wat de rebound betreft, had een vriend van een buurman, die een ervaren kettingzaaggebruiker was, de ongelukkige ervaring. Zijn gezicht is een goed verkooppraatje voor vizierhelmen. Het is waar dat hij de ketting niet onmiddellijk stopte, maar als de tijd daar was, zou hij de reflex hebben gehad om het gaspedaal los te laten? Ik had al rebounds (gelukkig zonder gevolg), maar ik had niet de tijd of de reflex om het gaspedaal los te laten.

Als je kunt, investeer dan in de bescherming die goed gaat : Wink:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Ahmed » 11/12/17, 20:56

stortvloed, Je schrijft:
Zijn gezicht is een goed verkooppraatje voor vizierhelmen.

Helaas zijn noch het vizier, noch de helm erg nuttig tijdens een "kick back", aangezien de ketting omhoog beweegt (hij beweegt weg van het motorblok, richting de neus van de geleider), wat til de helm op ... : Roll:
Wat betreft de reflex om op het noodlottige moment het gaspedaal los te laten, ben ik het helemaal met je eens: reken er maar beter niet op omdat alles heel snel gaat (wat kan redden is dat het hoofd niet niet in het pad van het mes) ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Ahmed » 11/12/17, 20:57

stortvloed, Je schrijft:
Zijn gezicht is een goed verkooppraatje voor vizierhelmen.

Helaas zijn noch het vizier, noch de helm erg nuttig tijdens een "kick back", aangezien de ketting omhoog beweegt (hij beweegt weg van het motorblok, richting de neus van de geleider), wat til de helm op ... : Roll:
Wat betreft de reflex om op het noodlottige moment het gaspedaal los te laten, ben ik het helemaal met je eens: reken er maar beter niet op omdat alles heel snel gaat (wat kan redden is dat het hoofd niet niet in het pad van het mes) ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
stortvloed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 66
Inschrijving: 09/12/17, 17:55
Plaats: Bas Rhin
x 11

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par stortvloed » 11/12/17, 21:49

Je hebt het bij het verkeerde eind met de richting van de kettingrotatie : Oops:
Ik ben gewend om een ​​werkhelm met kinband op het werk te hebben, daarom zei ik dat. Hoewel de kinband misschien niet lang meegaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Did67 » 12/12/17, 00:13

Ahmed schreef:Wat betreft de reflex om op het noodlottige moment het gaspedaal los te laten, ben ik het helemaal met je eens: reken er maar beter niet op omdat alles heel snel gaat (wat kan redden is dat het hoofd niet niet in het pad van het mes) ...


Bij "normale" kettingzagen (niet snoeien) is het de kettingrem die speelt in deze "terugslag" -situatie ... Visueel (afbeelding) heeft deze "hybride" Makita er een; Ik zag de stang die voor de onderarm van de linkerhand zit, boven de zijhandgreep, als ik me niet vergis ...

Dit zijn nog steeds duivelse apparaten, maar de helm heeft ook de functie om te beschermen tegen de kleine tak die je in het oog springt en je een gebaar maakt om het te verwijderen, een seconde onoplettend te zijn, enz ... Maar ik don heb er ook geen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Lolounette » 12/12/17, 11:30

ja, er is een kettingrem, maar ik geef toe dat ik het nut ervan pas begreep tot je opmerking Didier : Lol:


Anders had ik de vizierhelm in mijn virtuele mand geplaatst toen ik mijn bestelling plaatste, maar uiteindelijk verwijderde ik hem op het laatste moment en vertelde me dat het beter was dat ik hem probeerde voordat ik hem kocht ...
Naast het knippen van takken op de grond lijkt de bescherming van het hoofd mij minder noodzakelijk dan wanneer we bomen kappen, ik werk altijd met beschermend licht en zag eerlijk gezegd het beetje geluid geproduceerd door de gehoorbescherming van het apparaat n is niet nodig ...

Ik zou het mis kunnen hebben, maar ik denk dat gezien de lage snelheid van de ketting van deze kleine kettingzaag (8 m / s tegen 20 voor de grote) de mogelijke rebounds minder gewelddadig moeten zijn? ze zeggen dat de ketting "anti-rebound" is, is het pijp?

kortom als ik mezelf moet uitrusten denk ik dat het zou zijn met speciale kettingzaagmanchetten die tot aan de elleboog gaan en anti-cut leggings, maar ik denk nog steeds ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Did67 » 12/12/17, 15:26

Het is duidelijk dat het maximale gevaar voor slachten is.

Door kalm en uitgerust te zijn, kun je het risico op de grond enorm beperken. Anti-cut broek en veiligheidsschoen (we zagen al snel niet dat het mes de schoen aanvalt door van boven af ​​te snijden, één been naar voren!) Zijn de basisbeschermingen.

Inderdaad, lagere snelheid en 'anti-rebound'-ketting beperken ook ... De eenvoudigste is om goed aan te vallen op het vlakke, van boven of onder, afhankelijk van of de sleuf opengaat (het stuk dat loskomt zal vallen) of dat het zal sluiten (het stuk dat wordt gesneden, is vrijdragend: het rust aan beide uiteinden en we snijden in het midden).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 267-gasten