Mijn tuin van de mega-lui in de 63!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par phil53 » 06/12/17, 18:53

Hetzelfde geldt voor mij, slechts 1 wortel uit het eerste zaadje, iets minder verdraaid.
Half in emmers volgens de boerenbiomethode, ook eentje maar niet geoogst, hij is niet heel groot
Halve 3e probeer niets, 4e een paar wortelen nog niet geoogst maar zijn nog klein.
Hetzelfde voor selderij, 3 kleine stengels en niet erg goed.
Halve salade niet geweldig, één smaakte 3 zijn verdwenen (waarschijnlijk een roofdier met twee poten)
Halfrode kool, shabby, boerenkool sommige overlevenden groeien langzaam en vechten tegen slakken.
Belachelijke semi-prei die ik kocht en vervolgens plantte, had veel parasieten, ik heb ze op 3 cm gesneden en bedekt met hooi, ze beginnen weer te verschijnen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par sicetaitsimple » 06/12/17, 18:58

Lolounette schreef:
Ik denk dat ik zonder twijfel de wedstrijd voor de mooiste lelijke groente ga winnen! : Mrgreen:


Makkelijk, ik zou dit jaar niet meedoen in de wortelcategorie, te walgend van de resultaten van 2016!

2018 is ook een doel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Did67 » 06/12/17, 19:05

Voor mij was het niet gemakkelijk, noch briljant, maar toch een "halve mand" (mijn mand is een agrarische "mand", die in het verleden werd gebruikt om aardappelen te oogsten)...

Dit is de derde zaailing die redelijk goed opleverde. Maar ik ben verwaarloosd, niet ongehuwd en onlangs afgescheurd, met de komst van de "grote verkoudheid". Ze hebben in "silo" (ondergronds). Geen foto's gemaakt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Did67 » 06/12/17, 19:07

Volgend jaar zal ik, in mijn zoektocht naar de beste verhouding "gekregen hoeveelheid / geleverde inspanningen", proberen te zaaien in de blote aarde (maar niet verstoord, niet bewerkt) die ik van hooi zou hebben ontdaan en vervolgens "preventief" zou hebben behandeld met Ferramol (zoals een kruipruimte van 8 of 10 dagen); daarna "mulchen" met maaien tussen de rijen zodra ze zich hebben gevormd... Om het werk, de resultaten te evalueren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Lolounette » 07/12/17, 14:50

Wat mij betreft heb ik de indruk dat het niet de buikpotigen zijn die de grootste problemen opleveren voor wortelzaailingen, maar eerder de vogels, krekels en ik weet niet wat nog meer... als ik blijf vasthouden aan het idee om in te zaaien Op deze plekken zul je in ieder geval in netten moeten investeren om de vogels op afstand te houden, ben ik bang :?

Maar hé, een wortel uit de tuin is zo lekker, laat hem niet los!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Did67 » 07/12/17, 15:49

Ja, voor de vogels was het impliciet: al mijn zaailingen zitten onder netten of onder mijn “frames bedekt met gaas”. Bij het genoemde wortelzaaien was dit ook het geval.

En de krekels, dat weet ik nog niet, maar die, in feite, met hun "kunst" van het snijden van jonge zaailingen op grondniveau!!! Met mijn ogen gezien, "leven" ze op een bepaalde manier (het was een giller).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Lolounette » 09/12/17, 13:36

Ik heb een paar dagen geleden mijn Makita 36V-bosmaaier en de bijpassende kettingzaag ontvangen, ik heb nog geen tijd gehad om echte tests in het veld te doen, maar ik heb ze toch op de binnenplaats van het huis gestart om 3 strengen kruiden af ​​te snijden met één en knip met de andere ongeveer 10 grote takken te lang af voor de kachel:

Helemaal niet teleurgesteld over mijn aankoop, wat een traktatie deze lichtheid en de bijna afwezigheid van geluid!
Het is duidelijk solide en heeft niets met Black en Decker te maken. Laadt batterijen in een oogwenk op.
Het vermogensniveau lijkt perfect aan mijn behoeften te voldoen...

Ik heb nog geen mes voor de bosmaaier, maar met de draadkop is er al iets te doen.
kettingzaagniveau Ik heb uiteindelijk voor de kleine snoeiversie gekozen nadat ik ongeveer 30 keer van gedachten was veranderd : Cheesy:
het was uiteindelijk het lage gewicht en het stoppen van de ketting zodra de trekker werd losgelaten waardoor de weegschaal deed kantelen en het feit dat ik geen bomen hoefde te vellen, maar meer takken en kleine boomstammen hoefde te snoeien.
Ik heb gisteren het een en ander gezaagd op een ezel, ik denk dat ik het principe van de spil met de klauw heb begrepen en het gewicht van de machine is volledig beheersbaar dus ik ben gerustgesteld!
Nu moet ik het echte werk ter plaatse aanpakken: als je nog niets van mij hebt gehoord, komt dat omdat ik mijn dij heb doorgesneden. : Lol:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Did67 » 10/12/17, 09:35

Vraag de Kerstman altijd om een ​​anti-snijbroek als je van plan bent veel te knippen. Het is niet alleen maar afval!

Dat gezegd hebbende, met een snoeikettingzaag zijn er meer stuiters - en dus de kop! - die beschermd moet worden, want je houdt hem maar met één hand vast!

Maar bij een onmiddellijke stop van het mes lijkt het risico mij zeer beperkt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Lolounette » 10/12/17, 11:39

Ik houd hem nog steeds met 2 handen vast, gezien mijn spierkracht in één hand is dat niet verstandig... en voor de rebound let ik goed op en werk ik niet met het uiteinde van het mes.

Ik denk dat het grootste risico zou zijn dat ik te veel vertrouwen zou krijgen en mijn waakzaamheid zou verslappen, maar anders zou ik voor het overspuitwerk dat ik in gedachten heb er doorheen moeten kunnen komen als ik ijverig blijf... wacht maar af!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Did67 » 10/12/17, 12:10

Lolounette schreef:Ik houd hem nog steeds met beide handen vast,


Oh ja ! In feite is het een "hybride": hij heeft een tweede handvat aan de linkerkant en het klassieke handvat van een snoeikettingzaag bovenaan! Niet slecht als “amateur”-kettingzaag voor het maken van kleine zaag- en snoeiwerkzaamheden!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 309-gasten