Mijn tuin van de mega-lui in de 63!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Ahmed » 12/12/17, 17:24

Lolounette, je schrijft:
Ze zeggen dat de ketting "anti-rebounds" is, het is een pijp?

De zogenaamde "anti-rebound" -ketting bevat afstandhouders die de hoogte van de delen tussen de gutsen vergroten, wat de aangrijping van de laatste beperkt wanneer ze zich aan het einde van de geleider bevinden, maar om puur geometrische redenen (in deze gebied waar de gutsen op een raaklijn liggen), dit kan alleen de omvang van de rebound beperken en niet echt elimineren: dit vormt toch (wat beter is dan een neus minder! : Lol:) vooruitgang voor amateur- en beginnende gebruikers.

Afgezien van dit type ketting zijn er verschillende assortimenten die overeenkomen met verschillende toepassingen: van het zeer agressieve, gevaarlijke, maar zeer productieve model voor intensieve slachtingen tot kettingen die iets minder efficiënt zijn, maar meer "zachter". in gebruik...
Er zijn ook variaties in de vorm van gutsen: van het vierkant, agressief en met de meer fragiele rand, naar de tegenovergestelde ronde, voorbij de halve cirkel, wat een goed compromis is voor een gevarieerd gebruik ( de professional verandert kanalen volgens zijn projecten).

Opmerking: sommige fabrikanten van amateurmachines gaan zelfs nog verder en bieden de neus van de geleider een behuizing die geen eindbewerking toestaat, maar dit beperkt het gebruik enorm.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Lolounette » 12/12/17, 17:52

ok bedankt voor je opheldering zeer interessante heren! :D

Ik ging vanmiddag wat snoeien op het veld doen en ik bevestig dat deze kleine kettingzaag erg leuk is door zijn manoeuvreerbaarheid (eindelijk met één hand doet hij het ook en het is nog steeds praktisch om soms een vrije hand om de tak vast te houden) en het kleine geluid ...

wat betreft de ontscanner Ik weet niet of Makita gierig aan de leiding was of dat er een probleem was, maar dat de draad opraakte voordat de batterij defect was : Lol:
in elk geval wanneer er draad is, is het een plezier om ermee om te gaan, niets te maken met mijn vorige ontkoppelingshitte of elke sessie was een worsteling! De omgekeerde rotatie is erg handig om het gras rond de spoel gewikkeld te verwijderen zonder de machine te hoeven plaatsen en naast bijna geen geluid dat ik op het hoogste punt waardeer! : Wink:

het is meer dan het kopen van de draad!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par sicetaitsimple » 12/12/17, 18:11

Lolounette schreef:ok bedankt voor je opheldering zeer interessante heren! :D

Ik ging vanmiddag wat snoeien op het veld doen en ik bevestig dat deze kleine kettingzaag erg leuk is door zijn manoeuvreerbaarheid (eindelijk met één hand doet hij het ook en het is nog steeds praktisch om soms een vrije hand om de tak vast te houden) en het kleine geluid ...

wat betreft de ontscanner Ik weet niet of Makita gierig aan de leiding was of dat er een probleem was, maar dat de draad opraakte voordat de batterij defect was : Lol:
in elk geval wanneer er draad is, is het een plezier om ermee om te gaan, niets te maken met mijn vorige ontkoppelingshitte of elke sessie was een worsteling! De omgekeerde rotatie is erg handig om het gras rond de spoel gewikkeld te verwijderen zonder de machine te hoeven plaatsen en naast bijna geen geluid dat ik op het hoogste punt waardeer! : Wink:

het is meer dan het kopen van de draad!


In de Makita-familie ontving ik mijn bosmaaier deze WE (hetzelfde denk ik), maar geen test in echte omstandigheden, echt rotte tijd!
Maar welke (relatieve) stilte!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Did67 » 12/12/17, 18:21

Er wordt een Makita-bende gevormd, toch?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par sicetaitsimple » 12/12/17, 19:02

Did67 schreef:Er wordt een Makita-bende gevormd, toch?


Zeker! Ik denk dat het Olivier75 de bendeleider is.

Maar er zijn knoppen, LED's, snelheden inclusief achteruit, de Commander Sicetaitsimple verwelkomt u aan boord!

Nog niet geprobeerd, behalve leeg, maar een stilte! Het was mijn eerste motivatie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Lolounette » 12/12/17, 19:44

Koop de draad voordat u een test op ware grootte plant : Mrgreen:

Yep stilte, voet!
Ik geloof dat de kleine leerlingen van de basisschool naast mijn vak ook van genieten! : Wink:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par sicetaitsimple » 12/12/17, 19:48

Lolounette schreef:Koop de draad voordat u een test op ware grootte plant : Mrgreen:



Ik heb het mes en ook de draad ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Lolounette » 12/12/17, 20:25

is het 2,4 mm-toondraad? Ik moet bigleuse zijn die ik niet op de plaat vind : Roll:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par sicetaitsimple » 12/12/17, 20:40

Lolounette schreef:is het 2,4 mm-toondraad? Ik moet bigleuse zijn die ik niet op de plaat vind : Roll:


Ja, ik denk het wel ... Maar het record is 260km van waar ik ben, ik kan het niet garanderen!

https://www.racetools.fr/jardiner/2062- ... 95238.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Mijn mega-luie tuin in de 63!




par Lolounette » 13/12/17, 09:03

Neem me niet, ik heb het onder de neus en het zegt me niet meer : Lol:

let op Ik mis de helft van de documenten: ze hadden de originele dozen verwijderd om het aantal pakketten te optimaliseren en uiteraard hebben ze niet alles terug in de nieuwe verpakking gestopt (ik had niet eens het record van de kettingzaag, goede I Ik ben er gek op op het internet, maar voor de kop van de draad was er misschien een document dat ik niet ...)
jammer dat ik ga met 2,4mm we zullen zien!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 375-gasten