Batterij wordt opgeladen door windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52

Re: Batterij opladen door windturbine




par Bricolo07 » 11/09/17, 21:22

Hallo en bedankt voor deze links omdat het precies is wat ik zoek, hier hebben we iets concreets
1-link: sorry, ik ben niet goed in Engels, deze doos bevat een uitgang voor aansluiting op een weerstand om de batterij te beschermen tegen overladen?
werkt het in gefaseerde of continue tri?

2-link: verbruikt het circuit? heb je het diagram om te begrijpen hoe het werkt? Hoe stel je je drempels in? waar de componenten kopen?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13712
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Batterij opladen door windturbine




par izentrop » 11/09/17, 22:37

Hallo,
voor de 1-link, geen documentatie gevonden.

Voor video verbruikt het circuit 0.4 mA in stand-by (programmeren met economizer).
In plaats van de servo zie ik een wisselrelais
- ruststand: de generator is verbonden met de batterijen
- Zodra de batterijspanning 14.1 V bereikt, wordt het relais bekrachtigd, waardoor de batterij wordt losgekoppeld en de generator wordt aangesloten op de remweerstand.

Een tweede relais of een power mosfet kan het gebruik ontkoppelen wanneer de batterijspanning behoorlijk onder de drempel van 11 V komt. https://fr.wikipedia.org/wiki/Batterie_ ... techniques

Een arduino nano, 2 mosfet zoals Fqp50n06, een Schottky-diode (monogenerator), weerstanden moeten terugkomen rond 5 roro en een automatisch herstelrelais.
Ik moet alleen het programma aanpassen en het diagram tekenen als je geïnteresseerd bent : Wink:
0 x
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 22/07/14, 10:52

Re: Batterij opladen door windturbine




par Bricolo07 » 12/09/17, 21:45

ok bedankt voor het voorstel, ik ga al eerder door met mijn tests.
Maar het is goed om te weten, in de handel zoiets al gedaan, het snijdt behoorlijk duur, het lijkt een beetje op de functie van een relais, toch?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13712
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Batterij opladen door windturbine




par izentrop » 13/09/17, 14:23

Een relais is heel eenvoudig, het werkt in alles of niets, daar is het een geautomatiseerd systeem dat ingangen en uitgangen bevat die een of meer relais kunnen bevatten.
Alles beheerd door een microprocessor die direct kan worden geprogrammeerd met een pc en een eenvoudige USB-kabel (voor de Arduino Nano).
Programmeersoftware is open source https://www.arduino.cc/en/Main/Software

Het programma is geschikt voor een servomotor, er zijn slechts enkele kleine aanpassingen nodig om het geschikt te maken voor het aansturen van een belastings- / remrelais en een gebruiksrelais of mosfets.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 255 gasten