Tesloop: kosten (slecht) onderhoud van een elektrische auto Tesla S naar 480 000km!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Tesloop: kosten (derisory) onderhoud van een elektrische auto Tesla S naar 480 000km!




par Adrien (voormalig nico239) » 05/09/17, 17:00

Gaston schreef:
Christophe schreef:Nieuw bij het oude? Heb je modellen in gedachten? Omdat ik daar niet zie ...
In Europa is er meer, aangezien elektronische injectie, ESP, ABS en andere noodoproepknop verplicht zijn.


Kunnen we geen nieuwe auto meer kopen zonder ESP???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Tesloop: kosten (derisory) onderhoud van een elektrische auto Tesla S naar 480 000km!




par Gaston » 05/09/17, 17:24

0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Tesloop: kosten (derisory) onderhoud van een elektrische auto Tesla S naar 480 000km!




par Adrien (voormalig nico239) » 05/09/17, 17:31

Wij leren elke dag.... : Idee: Als het levens redt, des te beter.

Omdat alle moderne auto's "grote" schermen aan de voorkant hebben, compenseert dit... : Oops: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Tesloop: kosten (derisory) onderhoud van een elektrische auto Tesla S naar 480 000km!




par Macro » 13/09/17, 13:16

nico239 schreef:Wij leren elke dag.... : Idee: Als het levens redt, des te beter.


Mijn 20-jarige moeder heeft een sticker op de achterruit van haar oude Golf 2:
geen airbag, geen ABS, geen ESP... ik sterf als een man : Mrgreen:

Wat de personenvervoerbedrijven betreft... De Passat Mamita uit 2010 legde meer dan 100 km/jaar af toen mijn broer hem in zijn bedrijf had... Met slechts één chauffeur... die twee tot drie dagen van 000 uur per week werkte. .
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Tesloop: kosten (derisory) onderhoud van een elektrische auto Tesla S naar 480 000km!




par Christophe » 17/09/17, 08:28

Zeer on-topic bericht afkomstig van: Transport-elektrische / auto-and-elektrische-transport-the-fil-of-news-t14813-200.html # p325417

Grelinette schreef:Een paar zinnen die mij interessant lijken voor het beheer van EV-batterijen,
van van het link-artikel gegeven door Petrus waar het raadzaam is om alleen 70% -80% te laden)

"Het is aangetoond dat de batterijmodellen die momenteel in de voertuigen van Elon Musk zijn gemonteerd, last begonnen te krijgen van een degradatie van 5's belastbaarheid% na de eerste 80 000 km pad".
"We moeten 240 km meer wachten (d.w.z. een totaal van 320 000 km op kilometerstand) zodat de batterij wat meer vermoeid raakt en vallen tot slechts 90% van de oorspronkelijke capaciteit"
"de truc die al bekend is om je li-ionbatterij te redden, is laad uw batterij dagelijks op tot 90% in plaats van 100% - een totaal te reserveren voor lange reizen, en datElon Musk van zijn kant adviseerde een ideale lading van 80%
"Jeff Dahn gaat zelfs nog verder, hij adviseert inderdaad van zijn kant om te stoppen bij 70% van de capaciteit, vooral voor de Model X SUV, die volledig elektrisch is. "
"Met een volledige lading kan een Tesla-auto 320 km afleggen. Een afstand die valt tot 240 km als we het advies volgen door Jeff Dahn "
"in Finland, een taxichauffeur bereikte net de 400 000 km afgelegde afstand, Voor batterijverslechtering van alleen 7%"
"Tesloop ...: we hebben net een van de Model S overschrijdt de 480 000 km de stad [color = # FF0000] in slechts twee jaar[/ kleur] "
“Toyota past dit al lang toe op hybride auto's: de acculading wordt zo beheerd dat deze nooit onder de 30% of 40% komt en nooit boven de 70/80%. Wanneer de ODB aangeeft dat de belasting vol is, is deze in feite bij 70 / 80%.


Terloops merken we op dat Toyota een metersysteem zou implementeren dat "valse" informatie geeft over het laadniveau van de batterij om de capaciteit te behouden. Het is nog geen "Slimme meter" maar hij komt wel dichtbij!

Een "slimme meter" zou voor mij een meter zijn die zich aanpast aan de gewoonten van de bestuurder en de beste tijd aangeeft om de batterij op te laden en de optimale lading berekent voor dezelfde auto, afhankelijk van of je:
- een huisvrouw die kleine dagelijkse uitstapjes maakt om te gaan winkelen
- een vakman die de hele dag zal rijden om naar zijn bouwterreinen te gaan
- een werknemer die 's ochtends en' s avonds een zeer regelmatige reis van en naar het werk maakt
- een reclamespot die elke 2-dagen een lange reis zal maken
- een toerist tijdens een wandeling
- Etc ..
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Tesloop: kosten (derisory) onderhoud van een elektrische auto Tesla S naar 480 000km!




par Adrien (voormalig nico239) » 18/09/17, 14:10

Het probleem met Tesla's is hun prijs.

Een elektrische met een bereik van ongeveer 300 km voor ongeveer € 8000 (die ik betaal) en met betrouwbare, niet-huurbatterijen, denk ik dat ik hem koop
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: Tesloop: kosten (derisory) onderhoud van een elektrische auto Tesla S naar 480 000km!




par ik Citro » 21/09/17, 09:30

300 km autonomie komt overeen met een batterij van 60 kWh bij gemengd gebruik (exclusief snelwegen), of minder dan 20 kWh/100 km.
Op de snelweg bedraagt ​​het verbruik doorgaans 30 kWh/100 km

Momenteel is de batterij-kWh gedaald tot onder de € 200 of $ 200, dus een brutowaarde van $ 12.000 voor 60 kWh
In 2009 was het meer dan $ 1000 waard

Op een auto met een actieradius van 300 km à € 8.000,- zullen we dus nog even moeten wachten. :?

Elektriciteit is al winstgevend als u weet hoe u het juiste voertuig moet kiezen, omdat u zich niet moet concentreren op de aankoopprijs van het voertuig, maar op de PRK (kilometrische kostprijs), d.w.z. de totale kosten die zijn gemaakt tussen de aankoop en de wederverkoop, gewogen op de afgelegde kilometers.

Voor sommigen zoals onze vriend nlc, beantwoordt een Tesla-model S deze vergelijking. De reden is simpel: 150.000 km in 3 jaar en er wordt voornamelijk opgeladen op Superchargers, zonder te betalen voor elektriciteit (dit is niet langer het geval bij de nieuwste voertuigen die zijn aangeschaft en waarbij de fabrikant alleen maar een gratis laadpakket aanbiedt, daarbuiten is de toeslag verschuldigd ). De woonlasten bedragen minder dan 2 liter per 100 km voor een particulier en aanzienlijk minder voor een professional die tot 5 keer minder betaalt voor elektriciteit exclusief belasting.

Er zijn zeer goede ‘familie’ elektrische voertuigen met een autonomie van meer dan 200 km voor minder dan € 20.000 als je een diesel van meer dan 10 jaar oud laat staan.
De Hyundai Ionic was er dit jaar één van. Dealers hebben hun demonstratiemodellen verkocht en hebben geen voorraad meer van dit populaire voertuig.

Mevrouw's elektrische Volkswagen (een e-Up) heeft in 50.000 jaar tijd 3 km afgelegd voor € 900 aan elektriciteit... reken maar uit...

Wat de TESLA SuperChargers betreft, deze zijn gereserveerd voor het exclusieve gebruik van TESLA, want zelfs als Europa van TESLA heeft geëist dat hij de Duitse stekkerstandaard gebruikt (Type 2 ontwikkeld door MENEKES), heeft TESLA er het beste uit kunnen halen. Dankzij de stopcontacten kan de TESLA opladen met wisselstroom tot 22 kW (momenteel 15 kW, lijkt mij) op de openbare Type2-terminals, maar ook met gelijkstroom op dezelfde contacten.
De 3 fasen en de aarde worden 4 aansluitingen, 2 positief en 2 negatief, om de accu van het voertuig rechtstreeks van stroom te voorzien vanuit de SuperCharger met een vermogen van 130 kW. Tesla levert ook een ChaDemo-adapter waarmee zijn modellen tot 50 kW kunnen opladen op snelle terminals die deze snellaadstandaard van Japanse oorsprong bieden.

Tesla's en de meeste merken bieden ingebouwde GPS-applicaties om het voertuig te lokaliseren en naar de laadinfrastructuur te leiden.
Het is jammer om toe te geven dat opladen buiten het TESLA-netwerk nog steeds een loterij is... CHARGEMAP is al jaren bezig om dit op te lossen, er is nog veel te doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Tesloop: kosten (derisory) onderhoud van een elektrische auto Tesla S naar 480 000km!




par Adrien (voormalig nico239) » 21/09/17, 14:11

Citro schreef:300 km autonomie komt overeen met een batterij van 60 kWh bij gemengd gebruik (exclusief snelwegen), of minder dan 20 kWh/100 km.
Op de snelweg bedraagt ​​het verbruik doorgaans 30 kWh/100 km

Momenteel is de batterij-kWh gedaald tot onder de € 200 of $ 200, dus een brutowaarde van $ 12.000 voor 60 kWh
In 2009 was het meer dan $ 1000 waard

Op een auto met een actieradius van 300 km à € 8.000,- zullen we dus nog even moeten wachten. :?



Oké oké



Citro schreef:Elektriciteit is al winstgevend als u weet hoe u het juiste voertuig moet kiezen, omdat u zich niet moet concentreren op de aankoopprijs van het voertuig, maar op de PRK (kilometrische kostprijs), d.w.z. de totale kosten die zijn gemaakt tussen de aankoop en de wederverkoop, gewogen op de afgelegde kilometers.


Dat is prima, maar het is moeilijk om geen vergelijking op te nemen tussen deze totale kosten en die van een traditioneel tweedehands artikel.

Ik zeg dit omdat ik echt geïnteresseerd ben.
Ik rij ongeveer 15000 km per jaar met een auto die ongeveer 13 liter per 100 verbruikt
Ik doe vaak 200 km per dag heen en terug, MAAR met 3 passen onderweg, dus 6 in totaal

EN grootste valkuil... ik weet niet zeker of ik kan opladen op het werk

Dus op dit moment denk ik dat ik buiten de doelstelling ben voor voertuigen op de weg en dat is jammer, want het spreekt me aan, ook al heb ik niet alle financiële ins en outs.

Voordat je € 20000 afschrijft, is het geen overwinning.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Tesloop: kosten (derisory) onderhoud van een elektrische auto Tesla S naar 480 000km!




par Christophe » 21/09/17, 15:30

Ik ga de advocaat van de duivel spelen, maar AMHA, het zal niet lang meer duren voordat regeringen dat doen belasting kWh voor elektrische auto's... hun huidige winstgevendheid in vergelijking met thermische auto's zal dan instorten....We hebben hier een lang debat over dit onderwerp gehad: Transport-elektrisch / elektrische-car-moeten we-the-tax-kwh-EDF-road-t10007.html (2010 al!)

In België hebben we het momenteel over een kilometerheffing ter vervanging van de wegenbelasting (het equivalent van het oude Franse jaarvignet... ja, België is niet alleen het land waar belastingen het meest werken in Europa, het is ook het land waar belastingen worden geheven de meeste...de kleintjes...) wat een ander alternatief zou zijn om het tekort van de Verenigde Staten aan elektrische voertuigen te compenseren (momenteel laag, maar dat zal snel toenemen...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Tesloop: kosten (derisory) onderhoud van een elektrische auto Tesla S naar 480 000km!




par Adrien (voormalig nico239) » 21/09/17, 20:56

Als dat het geval is, is het niet in de buurt van winst, dus... :onheil:
0 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 184 gasten