Snijd de hooi met een elektrische sabelzaag.

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Snijd het hooi met een elektrische sabelzaag.




par Did67 » 06/03/18, 19:41

Carl schreef:Heeft iemand geprobeerd om groeven te openen met een heggenschaar?
Is dit een bevredigende oplossing?
Voordelen / nadelen?


Proberen. Simpel gezegd, ik denk dat het uiteinde van het mes snel bot zal zijn en dat het apparaat de mond zal maken om de heg te snijden !!! Maar met een "schmourtzmatic" op 59,90, waarom zou je het niet proberen ???

En het is moeilijk te slijpen, in tegenstelling tot het metalen blad van een bosmaaier!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: Snijd het hooi met een elektrische sabelzaag.




par Carl » 06/03/18, 19:52

Dank je wel deed voor deze terugkeer ;-)

Behalve dat mijn heggenschaar belangrijk voor me is en geen "submerk" is ....

Ik concludeer automatisch uit je terugkeer dat het elektrische mes moet worden verwijderd, toch?

En dat de beste oplossing de bladkantmaat is ...
toch heb ik gewoon mijn hooi gelegd en ik denk dat het met de hand gemakkelijk kan worden verwijderd .... hoe zit het met deze techniek?
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Snijd het hooi met een elektrische sabelzaag.




par Did67 » 06/03/18, 23:21

Ja, de rand is de beste. Maar metalen bladsystemen zijn vrij duur (in het algemeen).

Je kunt uitsluiten. Zoals gezegd, mijn vrouw deed het, met behoorlijk eervol succes gedurende twee of drie jaar... Ze vond het minder vermoeiend dan mijn "zagen" van groeven...
1 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 298-gasten