Naaktslakken - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par Did67 » 30/06/17, 19:50

nico239 schreef:

En aan de kant van roofdieren is er geen manier om de carabidenpopulatie te bevoordelen, te verwennen, te "cultiveren"?

Ik denk dat ze van heggen houden ... maar het is waar dat ze in één keer veel werden vernietigd :(


De karabijnen net als de overdekte gebieden: weiden, enz ...

Het hieronder geciteerde blad zegt: "Grondbewerking, en meer in het bijzonder ploegen en
le diep werk verhoogt het risico op overlast op keverpopulaties. de zaaien onder dekking,
'Srestgras evenals organische stof input zijn gunstig voor hen "


Kortom, maak een "Lazy Vegetable Garden"! Luiheid loont !!! Ik weet het, het is niet moreel !!!

Dit is een van de redenen voor het onderhoud van graspaden tussen mijn bloembedden en hagen over de hele noordgrens, allemaal zonder randen rond de bloembedden (om geen obstakel te vormen).

Een kaart op de bieten: http://www.agriculture-durable.org/wp-c ... odivgc.pdf

[Ik heb gisteren de eerste gouden kever waargenomen - carabus auratus; Ik had ongetwijfeld al zwarte carabids gezien: Pseudoophonus rufipes
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par izentrop » 01/07/17, 11:20

Hallo,
Ik merk op dat het begrepen kwaad is opgeheven en dat het niet is omdat we religieuze overtuigingen hebben dat we de wetenschappelijke methode niet respecteren (ik extrapoleer : Wink: )

Ik zie dat het onderwerp sinds gisteren veel is afgedreven.
Perseus schreef:Hallo,
Ik werk in de wijnsector en ik ben ervan overtuigd dat de selectie van klonen (trend nu al tientallen jaren erg zwaar) waarschijnlijk een bepaald gevaar voor het beroep vormt vanwege de genetische standaardisatie die dit met zich meebrengt. Zelfs als ik de voordelen begrijp die kunnen worden gekoppeld (uniekheid van tekens, toelage voor virosis enz. Enz.).
Welkom, en bovendien, een professional moet zelfs geïnformeerde meningen geven. :)

Ja, maar het is tegenwoordig minder een probleem, we weten hoe we een kloon kunnen maken met de gezochte personages met minimaal risico dankzij CRISPR / CAS9. https://www.youtube.com/watch?v=RplWR12npqM ...

De ethische vragen waardoor Europa achterloopt op de vooruitgang :| [bewerk Did67: opmaak zodat het begin van de zin niet onopgemerkt rechts van de afbeelding blijft - zonder de tekst te wijzigen]

Luister naar het recente programma "La fin des OGM, épi c'est tout!" https://www.franceculture.fr/emissions/ ... -cest-tout
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par Did67 » 01/07/17, 12:28

Ik heb (nog) niet de tijd genomen om te luisteren.

Maar we zijn het erover eens, denk ik, dat "kloon" en "OGM" niets te maken hebben ???

De oude variëteiten, die niets van een GGO hebben, zijn klonen wanneer ze worden vermeerderd door stekken of door enten of in lagen. Klonen betekent het eindeloos 'opsporen' van een unieke genetische combinatie die als gunstig wordt beschouwd ('mooi fruit'), het resultaat van puur toeval (in het geval van oude variëteiten, gewoon in de natuur te zien - trouwens, hoeveel 'waren niet?), vrucht van hybridisaties en selectie in onderzoeksstations (de selectie van de modernste variëteiten; we' creëren kans 'door in grote aantallen te kruisen, van ouders die al kenmerken hebben bekend dat we hopen te 'vermengen' en door een systematische, methodische observatie, met een 'analyseraster', van de verkregen producten) of het resultaat van genetische manipulatie (GGO's; we zijn gedeeltelijk toeval en we zullen verder door genen te gebruiken die vreemd zijn aan de soort).
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par izentrop » 01/07/17, 12:41

Did67 schreef:Ik denk dat "kloon" en "OGM" niets te maken hebben ???
Ja, je hebt gelijk, ik dacht aan de oorspronkelijke plant voor het klonen, die veel sneller te verkrijgen is met PGM's en minder ruw en nog sneller met de CRISPR / CAS9-methode : Wink:

bespaar 120000 jaar mutaties
Dernière édition par izentrop de 01 / 07 / 17, 13: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par Did67 » 01/07/17, 13:01

NB: het aldus opnieuw genomen citaat is niet goed: het "ik veronderstel" heeft betrekking op "wij zijn het eens ...". Ik ga er niet van uit dat GMO en kloon niet hetzelfde zijn; het is mij duidelijk en ik bevestig het!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par Adrien (voormalig nico239) » 01/07/17, 13:10

Het onderwerp (kloon - GMO ... een onderwerp voor iedereen, toch?) Is zo uitgebreid en fascinerend ... Ik denk dat het een onderwerp op zichzelf verdient ... : Cheesy:

Om terug te keren naar onze kevers, is hij niet de enige die de savanne waardeert ...

Begonnen als een kind met een passie voor entomologie, kan ik alle tuiniers alleen maar aanmoedigen om ten minste een stukje savanne bij hun tuin te hebben ... of nog beter in het midden van de moestuin ...

Om het punt te illustreren ...

het "natte" gedeelte en dat waarschijnlijk een betere en dikkere grond heeft, geen zorgen voor de beestjes waar ze van genieten

Beeld

het "droge" gedeelte waar de laag boven de pudding erg dun lijkt ... en dat snel raspt ... veel minder bezocht door onze vrienden de insecten

Beeld

Gewoon om de strolaag te benadrukken die ik vooral begon af te zetten om dit deel van de grond te beschermen tegen de agressies van de zon .... het veranderde snel in een huis van allerlei beestjes, zoals een toevluchtsoord in het midden van deze woestijnpampa's die vergelijkbaar zijn met kale grond.

En idem voor andere eilanden die hier en daar verspreid zijn om dezelfde redenen van bodembescherming ... een paar dagen na hun poses wemelen ze van tarantula's, baby-krekels enzovoort ...

Kortom, de natuur verafschuwt een vacuüm.

Het vermenigvuldigen, zelfs kunstmatig, van de bevoorrechte habitats van carabids en andere natuurlijke roofdieren kan het begin zijn van een oplossing
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par Did67 » 01/07/17, 13:58

nico239 schreef:
het "droge" gedeelte waar de laag boven de pudding erg dun lijkt ... en dat snel raspt ... veel minder bezocht door onze vrienden de insecten



Het is logisch als je denkt in "voedselketens": in het begin de "autotrofen" (bladgroenplanten), de enigen die zonne-energie kunnen opvangen; dan de "heterotrofen", die op hun kosten leven terwijl ze de fundamentele rol van het recyclen van koolstof en het vernietigen van koolstofmacro-moleculen verzekeren om geen CO² te maken (als dit aëroob gebeurt) ... Onder deze heterotrofen, wij - die een deel van de biomassa "plundert" door het "voedsel" en soms "biomassa-energie" te noemen - brandhout, enz ... maar ook bodemschimmels, regenwormen, bacteriën, insecten , naaktslakken, enz ... en dan alle carnivoren die zich voeden met 'herbivoren' of 'detritivoren' of 'sukkels' (lieveheersbeestjes, kevers, stafyline, egels enz ...) en carnivoren die zich voeden met carnivoren die zich voeden met herbivoren (kikkers, padden, vossen ...), enzovoort ...

Berf, als uw grond in het begin arm en fijn en droog is, zijn de autotrofen beperkt. En dus alles wat volgt en ervan afhangt ... Je brengt "exogene" biomassa (elders geproduceerd), zou alleen "arm" stro zijn, en dat "stimuleert" ze!

Het is heel consistent.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par Did67 » 01/07/17, 18:13

izentrop schreef:
Ja, maar het is tegenwoordig minder een probleem, we weten hoe we snel een kloon met de gewenste tekens kunnen produceren met minimaal risico dankzij CRISPR / CAS9 ...



Dus als we het eens zijn over het verschil tussen GMO en kloon, moet je toegeven dat het probleem blijft bestaan: de boomkweker of de wijnboer plant een kloon (zelfs als het een heel oude variëteit is, zoals bijvoorbeeld de grijze pippin van Canada). Dus alle bomen zijn identiek. Ze produceren na een paar jaar en bereiken een piek na meer dan 10 of 15 jaar ...

Het feit dat de eerste kloon mogelijk sneller wordt "gemaakt" door een snellere manipulatie, verandert niets aan het feit dat het voor hem een ​​ramp is om zich terug te trekken en opnieuw te planten en een paar jaar niets te winnen ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par izentrop » 01/07/17, 22:48

Ik begrijp het, maar het kweken van een enkele variëteit zou een groot probleem zijn voor een professional die meestal niet al hun eieren in één mand stopt.
het ontcijferen van het genoom van de wijnstok zorgt voor een beter begrip van zijn moleculaire werking, evenals een beter beheer van selectieprogramma's. http://www.vignevin.com/publications/br ... vigne.html
Ik twijfel er niet aan dat met de nieuwe DNA-manipulatietools nieuwe en verbeterde variëteiten vrij snel zullen verschijnen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 335-gasten