Verwarmingskosten ??

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
DESCOTE
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/06/17, 14:20

Verwarmingskosten ??




par DESCOTE » 15/06/17, 15:58

Salut à tous!

Ik kwam bij jullie voor een verwarmingsprobleem. Ik woon al meer dan 30 jaar in hetzelfde huis en je ziet de elektriciteitsrekening stijgen, vooral de laatste paar jaar. Tijdens het zoeken op internet hebben we een artikel gevonden waarin wordt beschreven hoe u uw kamers kunt verwarmen met een elektrische verwarming. Ze zeggen dat het raadzaam is om te verwarmen tot 19 graden. Zelf stoken we tot 20 graden. We denken dat onze elektrische kachels een beetje oud zijn (nooit veranderd), wat onze elektriciteitskosten zou kunnen verklaren.

Ik kom tot mijn vragen. Komt het van onze radiatoren? Of toch liever een isolatieprobleem? Iets anders ?

Dank u bij voorbaat : Wink: !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Stookkosten??




par Gaston » 15/06/17, 16:09

Een elektrische kachel verbruikt niet meer naarmate hij ouder wordt.

Uiteindelijk zou je je kunnen voorstellen dat de thermostaat minder nauwkeurig is en dat de temperatuurregeling slecht is, maar een simpele thermometer maakt het gemakkelijk om dat te weten.

Een verhoging van de rekening kan verschillende oorzaken hebben:
  • koudere buitentemperatuur
  • veroudering isolatie (afhankelijk van de gebruikte techniek)
  • vaker in huis wonen
  • verhoging van het EDF-tarief (als we het hebben over de factuur in €, niet in kWh : Mrgreen: )

Het zou ook nodig zijn om er zeker van te zijn dat het de verwarming is die verantwoordelijk is en niet andere veranderingen (grotere tv, computer vaker aan,...). In 30 jaar zijn er veel gewoontes veranderd...


En als het "gewoon" is om reclame te maken voor "revolutionaire" radiatoren (zie de link hierboven) :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Stookkosten??




par chatelot16 » 18/06/17, 09:57

de prestaties van elke elektrische verwarming zijn altijd 100%, zelfs de oudste en ongeacht slijtage

advertenties voor radiatoren die minder verbruiken voor dezelfde warmte zijn leugens

sommige radiatoren kunnen nog geld besparen, op voorwaarde dat ze een verlaging van de temperatuur mogelijk maken: bijvoorbeeld infraroodstralingsradiatoren, die een zeker comfort bieden bij een lagere temperatuur: de prestaties zijn niet beter, maar bij 15° omgevingstemperatuur + infrarood verbruiken we minder dan bij 20 ° omgevingstemperatuur

als we er niet voor kiezen om de temperatuur te verlagen, valt er niet te besparen

pas ook op voor VMC's met een te hoog debiet! in veel oude woningen zorgt het gebrek aan dichtheid voor voldoende ventilatie: de VMC zorgt voor extra ventilatie en dat is zonde

het woord Gecontroleerde Mechanische Ventilatie is een leugen: het is nogal oncontroleerbaar

als de ventilatie regelbaar zou zijn, zouden we vaak zien dat de lekstroom toeneemt met het temperatuurverschil tussen buiten en binnen: conclusie de VMC is nuttig als het niet koud is, en wordt nutteloos als het koud is en de lekkages voorgoed voldoende zijn ventileren

je moet ook zien dat hoe kouder het buiten is, hoe meer het temperatuurverschil het interieur uitdroogt, dus een lager ventilatiedebiet is voldoende... simpel ventileren met constant debiet is zonde van de warmte
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 302 gasten