Het installeren van zonnepanelen

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
gillesdbs
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/05/17, 11:57

Het installeren van zonnepanelen




par gillesdbs » 15/05/17, 10:38

Bonjour à tous,

Na de aankoop van mijn nieuwe huis wil ik investeren in zonnepanelen. Omdat het een complex project is, wilde ik hulp van iemand krijgen, maar helaas is in mijn omgeving niemand aan dit soort projecten begonnen. Ik ontdekte er ongeveer tien forums waarop het mij opviel dat er veel oplichting rond deze bekende zonnepanelen plaatsvond.

Ik zou daarom graag uw hulp nodig hebben om een ​​bedrijf te vinden dat mij in contact kan brengen met een vertrouwde vakman en die mij van A tot Z zou begeleiden, van de kostenraming tot de afronding van mijn project. Ik reken erop dat u DE beste oplossing voor mij vindt.

Bij voorbaat dank voor uw hulp
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Installatie van zonnepanelen




par Christophe » 15/05/17, 14:53

De oplichting waar u het over heeft, hield sterk verband met de subsidies van deze markt... (te hoge facturering van de apparatuur, rekening houdend met de subsidies...)

Nu deze zijn ingestort en de prijs van 'Chinese' panelen ook is ingestort, is de markt grotendeels opgeklaard :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Installatie van zonnepanelen




par chatelot16 » 15/05/17, 19:02

Gillesdbs schreef: Ik reken erop dat jij DE beste oplossing voor mij vindt.

om DE oplossing te vinden moet je zeggen wat je wilt

een klant die niet weet wat hij wil, zal nooit gelukkig zijn

Ik zie slechts 2 totaal verschillende oplossingen:

1) grote installatie van minimaal 3 kW om volledig aan edf te verkopen met speciale meter, veel kosten en de verplichting om dit door een oud bedrijf te doen, om tegen een gesubsidieerd tarief te verkopen... de subsidie ​​compenseert alleen alle bijkomende kosten

2) kleine installatie voor eigen verbruik: we installeren een laag stroomverbruik dat alleen compenseert voor wat we verbruiken: als we weinig verbruiken kan het slechts een kleine winst zijn, maar we installeren wat we willen zonder onnodige kosten

3) de ergste valse oplossing: batterijen plaatsen om de zonneproductie van de dag op te slaan en deze 's avonds gebruiken: volkomen absurd omdat de batterijen te duur zijn en het aantal laadcycli te beperkt: batterijslijtage kost duurder dan de prijs van elektriciteit ... zodra er een batterij in een systeem zit, heeft het geen belang om geld te verdienen met energie ... het enige belang bij batterijen is wanneer die er niet is, er is geen andere oplossing en het is niet de prijs die telt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten