Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
lelie 31
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 25/04/17, 21:58
Plaats: Zuid-West
x 15

Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par lelie 31 » 28/04/17, 23:33

Er is besloten dat ik aan fenocultuur begin, een week geleden bedekte ik mijn tuin met hooi. Dit is geen goede tijd November zou beter zijn geweest, maar "beter laat dan nooit"
6 x
Avatar de l'utilisateur
Colinot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 23/04/17, 09:51
Plaats: Toulouse 31
x 11

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par Colinot » 29/04/17, 00:46

31 lelie schreef:Er is besloten dat ik aan fenocultuur begin, een week geleden bedekte ik mijn tuin met hooi. Dit is geen goede tijd November zou beter zijn geweest, maar "beter laat dan nooit"

Bonsoir
Ik ook, 15 dagen geleden, mijn hooiguurtjes, zoals aanbevolen door Didier ... Ik werd verleid door de methode en na het zien van al zijn video's (ik ga momenteel om de gesprekken van de te lezen forum...) Ik begon, toen ik nog jonger was, had ik de teelt van de moestuin voor 2-jaren verlaten en hoefde ik niet langer de schop te hanteren waar ik veel van houd.
Ik heb al uien geplant en binnenkort zomergroenten ...
0 x
lelie 31
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 25/04/17, 21:58
Plaats: Zuid-West
x 15

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par lelie 31 » 29/04/17, 09:29

Welkom, het is geweldig dat we kunnen handelen, dezelfde regio, klimaat zeker niet hetzelfde land ... misschien zullen andere mensen uit de regio ons vergezellen? !!
Net als jij wordt mijn tuin een aantal jaren min of meer verlaten vanwege een gebrek aan energie, zorgen met mijn rug, ik mulched mijn tuin met dunne lagen maaien en stro in de zomer om mijn land adventis te beschermen en hardeurs van de zon ...
Enkele foto's om mijn begin te illustreren
IMG_0001.JPG
algemeen beeld van een deel mijn moestuin is tegen mijn huis

IMG_0006.JPG
zicht van onderaf

IMG_0036.JPG
rood fruit (zwarte bes), artisjokken, sommige asperges en aardappelen die vorig jaar niet werden opgepikt ....

IMG_0041.JPG
de aardappelen die vertrekken

Ik heb wat molshopen met fijne aarde, ik kom in de verleiding om het land te herstellen om wat te zaaien, ik wil graag een mening hebben als Didier daar doorheen gaat!
IMG_0005.JPG



IMG_0025.JPG
IMG_0025.JPG
2 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par Ahmed » 29/04/17, 09:49

Is de hond zo gekozen dat de vacht overeenkomt met de kleur van de mulch, of is het tegenovergestelde? : Lol:

De molshoop aarde is handig voor wat u overweegt ...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Colinot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 23/04/17, 09:51
Plaats: Toulouse 31
x 11

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par Colinot » 29/04/17, 12:09

Super!
Hier zijn enkele foto's van mijn met hooi bedekte groentegebieden vorige week.
Vanavond zal ik 50-prei overplanten en voor zomergroenten zal ik tot volgende week wachten omdat ik denk dat het nog steeds een beetje te koud is, bovendien, als de aarde bedekt is, zou de grond een beetje koel moeten zijn .. .
Tot ziens
toebehoren
IMG_5205.JPG
IMG_5204.JPG
IMG_5203.JPG
IMG_5222.JPG
IMG_5221.JPG
IMG_5220.JPG
2 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par Did67 » 29/04/17, 21:16

31 lelie schreef:
Ik wil graag een mening hebben als Didier daar doorheen gaat!



Ik passeer ... Als ik "Potager du Laesseux" zie, kom ik altijd langs om te zien wat er aan de hand is!

De molshoopgrond is "van nature" alsof het gezeefd is ... Het heeft maar één klein nadeel: het is rijk aan wietzaadjes ... Dus verwacht dat je voorzichtig met je pink moet wieden rond de planten ...

Oh, en kijk of het mollen zijn en niet de veldmuis. De eerste is bijna ongevaarlijk voor groenten, het is een carnivoor (met name wormeters) ... Zelfs als het kan gebeuren om een ​​wortel te snijden die de voortgang blokkeert ... De tweede een formidabele eter van groenten onderstammen (en boomwortels en fruitheesters, die kunnen sterven) ...

De "molshopen" vallen niet op. Er zou een verschil zijn in de helling van de gaten (de mol maakt verticale gaten onder de molheuvel en de woelmuis een gat "gekanteld" op ongeveer 45 °). Maar ik ben er nooit zo goed in geslaagd een verschil te maken. Het is niet de schade die ik ze onderscheid.

Beide lijken samen te bestaan. Precies, ik vermoed dat de woelmuizen galerijen gemaakt door mollen ... maken en loslaten. Wanneer we de veldmuis vangen, aan het einde, als we ze allemaal hebben gevangen (maar we weten het niet - vorig jaar, in hetzelfde gat, ving ik 7 veldmuizen, dan een mol), hij Ik heb toevallig een mol gevangen, ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par Did67 » 29/04/17, 21:26

Colinot schreef:Hier zijn enkele foto's van mijn met hooi bedekte groentegebieden vorige week.
Vanavond zal ik 50-prei overplanten en voor zomergroenten zal ik tot volgende week wachten omdat ik denk dat het nog steeds een beetje te koud is, bovendien, als de aarde bedekt is, zou de grond een beetje koel moeten zijn .. .
Tot ziens



Ter info: ik ben helemaal geen "fan" van grenzen, waarvan ik denk dat ze een toevluchtsoord zijn voor slakken, maar ook, wanneer ze niet "plat" zijn, een obstakel voor bepaalde hulpmiddelen, zoals loopkevers. , wiens ecologische niche de weide is. Ik geef de voorkeur aan met gras begroeide paden, kort in verhouding tot de grens, gemaaid ... ik denk dat het een meer natuurlijke "continuïteit" oplevert, zoals die in de natuur bestaat ... Ook al is het minder "duidelijk", antropogene ...
0 x
lelie 31
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 25/04/17, 21:58
Plaats: Zuid-West
x 15

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par lelie 31 » 29/04/17, 22:01

[quote = "Ahmed"] Is de hond zo gekozen dat zijn vacht overeenkomt met de kleur van de mulch, of is het het tegenovergestelde? : Lol:
Les deux : Lol: : Lol:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par Ahmed » 29/04/17, 22:09

Les deux : Lol: : Lol:

Ik begrijp wat je bedoelt: je zoekt consistentie met het Grote Alles (of)! : Wink: : Lol:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
lelie 31
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 25/04/17, 21:58
Plaats: Zuid-West
x 15

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par lelie 31 » 29/04/17, 22:17

Did67 schreef:
31 lelie schreef:
Ik wil graag een mening hebben als Didier daar doorheen gaat!



Ik passeer ... Als ik "Potager du Laesseux" zie, kom ik altijd langs om te zien wat er aan de hand is!

De molshoopgrond is "van nature" alsof het gezeefd is ... Het heeft maar één klein nadeel: het is rijk aan wietzaadjes ... Dus verwacht dat je voorzichtig met je pink moet wieden rond de planten ...

Oh, en kijk of het mollen zijn en niet de veldmuis. De eerste is bijna ongevaarlijk voor groenten, het is een carnivoor (met name wormeters) ... Zelfs als het kan gebeuren om een ​​wortel te snijden die de voortgang blokkeert ... De tweede een formidabele eter van groenten onderstammen (en boomwortels en fruitheesters, die kunnen sterven) ...

De "molshopen" vallen niet op. Er zou een verschil zijn in de helling van de gaten (de mol maakt verticale gaten onder de molheuvel en de woelmuis een gat "gekanteld" op ongeveer 45 °). Maar ik ben er nooit zo goed in geslaagd een verschil te maken. Het is niet de schade die ik ze onderscheid.

Beide lijken samen te bestaan. Precies, ik vermoed dat de woelmuizen galerijen gemaakt door mollen ... maken en loslaten. Wanneer we de veldmuis vangen, aan het einde, als we ze allemaal hebben gevangen (maar we weten het niet - vorig jaar, in hetzelfde gat, ving ik 7 veldmuizen, dan een mol), hij Ik heb toevallig een mol gevangen, ...


Bedankt voor je massage altijd heel interessant om te lezen.

Ik zal proberen wortels met de grond te zaaien, in de hoop zo min mogelijk gras te hebben !!! "hoop geeft leven" maar eerst moet ik de juiste laag hooi snijden : Roll:

Ik ga mijn molvallen tevoorschijn halen om de mol of de veldmuis te zien ??
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 367-gasten