Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
lelie 31
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 25/04/17, 21:58
Plaats: Zuid-West
x 15

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par lelie 31 » 07/02/18, 15:44

Did67 schreef:
31 lelie schreef:Voorbereiding op het volgende seizoen:
Gekiemde aardappelknollen voor een goede ontkieming


In het licht ??? Anders gaat het in spaghetti! [een beetje, het maakt niet uit, want de stengels, als je erin slaagt ze te planten zonder ze te breken, vormen wortels - het is een solaneum, met dezelfde "manie" als de tomaten - om wortels te vormen zodra de staaf raakt de aarde]

Mijn kisten staan ​​voor het raam van mijn kelder om de vorming van spaghetti te vermijden.
Ik deponeerde mijn knollen eenvoudig zonder grond of grond
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par Did67 » 07/02/18, 16:14

Ik ben bang dat dit gewoon te veel is.

Stel je voor hoeveel licht een plant binnenshuis ontvangt, stel je voor dat ze buiten 360 ° rondom stralen ontvangt. Voor de kamerhoge ramen van een wolkenkrabber is dat maar 50%. Voor een raam, een halve meter verderop, moet je op 30% staan ​​... Je moet je "voorstellen", vanuit de positie van de plant, de rand van de 360 ​​bol die overblijft ... Vaak niet veel!
0 x
lelie 31
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 25/04/17, 21:58
Plaats: Zuid-West
x 15

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par lelie 31 » 07/02/18, 19:24

Did67 schreef:Ik ben bang dat dit gewoon te veel is.

Stel je voor hoeveel licht een plant binnenshuis ontvangt, stel je voor dat ze buiten 360 ° rondom stralen ontvangt. Voor de kamerhoge ramen van een wolkenkrabber is dat maar 50%. Voor een raam, een halve meter verderop, moet je op 30% staan ​​... Je moet je "voorstellen", vanuit de positie van de plant, de rand van de 360 ​​bol die overblijft ... Vaak niet veel!
Dun dan :(
hoe gaat het met je?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par Did67 » 07/02/18, 19:30

Ik heb 'frames' gebouwd

Zie:

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=pZpGX0qlJQ8

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=gii4vERgLwA

PdT, ik doe niet te veel. Het is minder ernstig, zoals gezegd. Zolang we de ziektekiemen niet breken ...
0 x
lelie 31
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 25/04/17, 21:58
Plaats: Zuid-West
x 15

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par lelie 31 » 07/02/18, 20:48

Did67 schreef:Ik heb 'frames' gebouwd

Zie:

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=pZpGX0qlJQ8

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=gii4vERgLwA

PdT, ik doe niet te veel. Het is minder ernstig, zoals gezegd. Zolang we de ziektekiemen niet breken ...
Ik kan de links niet zien => geen video gevonden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par Did67 » 07/02/18, 22:06

Echt waar? Misschien bleef mijn computer snelkoppelingen ...

In Youtube typ je in de zoekmachine "Potager du Laesseux". Onder de meer dan 50 video's: "de planten voorbereiden" of "de planten kweken" ... Je zult de frames zien ...
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par eclectron » 09/03/19, 18:50

Ahmed schreef:Jij hebt dit gamme plantenslijpmachines die behoorlijk robuust lijken en die werken met hamers en messen (behalve één, die daarom alleen de takken zijn); in dezelfde prijsklasse kunt u echter op dezelfde site een thermische-trommelmolen hebben. De elektrische zijn van Italiaanse makelij, de thermische, Chinees (dat valt goed, jij die graag ontketent ... : Wink: ).
Ik zal binnenkort een van deze modellen testen omdat ik mijn vorige crusher heb doorverkocht vanwege de onverenigbaarheid van de stemming :) ... Ik heb altijd gedacht dat de drum beter is dan de plaat, maar tot nu toe heb ik er nog nooit een gevonden.

Slt Ahmed,
Postreiniging en follow-up van de ideeën ... Ik denk er altijd aan om een ​​shredder te kopen. Bijna al bijna 2 jaar : Cheesy:

Ik ga liever naar dit bereik, model 14 of 15 cv.
https://www.agrieuro.fr/broyeurs-de-bra ... 2_992.html
Heb je dit soort model geprobeerd, kunnen we er allemaal in gaan (inclusief haagmaat) wetende dat een zeer grof gemalen me niet stoort. De natuur doet de rest van het werk.

en hoe ziet het eruit op de tak van 6 naar 7 cm.

Ik vraag me af of dit optimistische kanaal geen "reclame" is?
https://www.youtube.com/channel/UCSnKbg ... h3hskBmx_Q


A+
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par Ahmed » 11/03/19, 21:01

welkom Eclectron! Ik antwoord in het openbaar, volg je MP (je hebt goed gedaan dat ik deze thread niet volgde).
Ik heb dit model niet geprobeerd, waarvoor ik enige aarzeling had. Zoals ik in de ad-hoc-thread al aangaf, was het het gewicht dat me deed kiezen voor het minder krachtige model (7 pk), maar minder zwaar (100 kg in plaats van 180). Door mijn ervaring te extrapoleren, is dit echter wat ik denk dat ik kan zeggen: als gewicht geen probleem voor je is en als je regelmatig "grote wapens" hebt om doorheen te gaan, kies dan degene waar je het over hebt: je zult meer comfort krijgen. en snel voor grote palen => middelgrote maten zullen vrij passeren zonder vastgehouden te hoeven worden en echt grote zullen op gepaste wijze worden ingeslikt met enkele voorzorgsmaatregelen. Verder ben ik ervan overtuigd dat de prestatie voor kleinafval niet verschilt tussen de twee modellen en dat we in beide gevallen een vergelijkbaar resultaat kunnen verwachten.
Ik weet niet of het betreffende kanaal reclame is, maar wat wordt weergegeven lijkt mij realistisch.

Drie opmerkingen:
- Het opgenomen vermogen neemt zeer snel toe met de diameter en het dubbele vermogen is aanzienlijk: met de mijne speelt men vooral op de traagheid van de rotor; dit maakt het mogelijk om een ​​grote puntvervorming aan het begin van de paal te absorberen (wat erg praktisch is!), maar beperkt anders 6-7 bij normaal gebruik, behalve om erg bewerkelijk te worden. In jouw geval kun je deze waarden een stap omhoog verplaatsen (zie video).
- In tegenstelling tot wat wordt gepresenteerd, zou het comfortabeler zijn om de palen minder te "pellen" en ze op een maximale lengte te houden (compatibel met hantering), dit vermijdt de onaangename trillingen die worden overgedragen door de massieve delen (daarnaast vermindert het manipulaties).
- Omdat de moleninlaat en de messen breder zijn, accepteert deze molen minder contourvolle boeketten en wordt het snoeien gedaan in de hopper: elke keer als een tak loslaat, nemen we de rest de tijd dat het is ingeslikt en vervolgens teruggeduwd de kroon: deze methode is zeer geldig voor de verstrekte takken.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par eclectron » 12/03/19, 09:21

Bedankt voor je terugkeer Ahmed !

Wel, je stelt me ​​gerust en bevestigt wat ik dacht.
Ik aarzelde om aan de slag te gaan gezien de investering, want als het voor een grinder is, is dat niet verschrikkelijk ....
veel teleurstelling met de grinders ... : Cry:
Ik aarzelde met het lagere model, eigenlijk lichter om te bewegen, en half goedkoper, allemaal hetzelfde!

Ik ben nu gewend aan het comfort van een pro-model van huren, nauwelijks overdrijven, je stopt er een boom in en het beheert, het beheert het voorschot maar de huur wordt niet gegeven, het is noodzakelijk om de dag winstgevend te maken en daarom turbinate non stop.
Het hebben van een thuismolen kan de werklast in de loop van de tijd spreiden. Het zou afgeschreven worden in 7 8h dagen slijpen.
wetende dat ik daar al voorraad heb voor slijpdagen van 2 en in afwachting van het snijden.
Voor het verplaatsen in de tuin, ben ik van plan om de auto te gebruiken (trekhaak), net als bij de grinder pro.
Het idee is om de bomen in te sluiten, dus om ze alle 3-jaren te snoeien, blijven de takken vrij dun (5 heeft 6 cm), maar een grote breker zal minder worstelen.
behalve de hoop die me te wachten staat waar er 8 cm is, denk ik dat ik me zal keren met 6 cm max.
Trouwens, het is interessant om brandhout te maken met de uiteinden van een goede sectie.

Het kleinste model van crusher zou het ermee eens kunnen zijn, maar in de video's lijkt het een beetje pijn te zijn.

En als het niet wordt gezegd dat dit soort walserij alleen, erg slecht de grootte van de haag, vriendelijke liguster maalt? het onderscheidt zich zoals het is?
Heb je getest?

A ++
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Mijn moestuin lui ten noorden van Toulouse




par Ahmed » 12/03/19, 12:26

Het is waar dat de documentatie op de site van de verkoper niet al te enthousiast is over de fijne verspilling, maar in werkelijkheid gaat het best goed, met variaties afhankelijk van de plant, maar zelfs in de meest ongunstige gevallen doet het niet Niets dramatisch: u zult met winst verwijzen naar de thread gewijd aan molen in kwestie om alle gewenste details te krijgen.
Welke planten wilt u behandelen?
Ik denk dat het grotere model waarschijnlijk meer volume per tijdseenheid zal inslikken, maar in de praktijk is, zoals je ziet, de operator de beperkende factor en de shredder loopt vrij vaak door in vergelijking met de fasen in de belasting verbeteren ook twee operators de bezettingsgraad van de machine.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 296-gasten