Nieuw type pomp zonder elektriciteit of warmte motor

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
didier33420
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 18/05/13, 10:43
Plaats: Grézillac 33420
x 3

Re: Nieuw type pomp zonder elektriciteits- of warmtemotor




par didier33420 » 23/04/17, 19:17

Goedemorgen allemaal . Dit systeem lijkt gebaseerd te zijn op de Durozoi "watermotor" !!!! Durozoi had een wat hij noemde een "watermotor" ontwikkeld die in feite een waterlift was, net als de hydraulische ram. Een erg ingewikkelde machine, met veel bewegende delen. Ik weet niet of deze machine erg succesvol is geweest !!! Ik kan je niet zeggen dat het dezelfde machine is, maar ... het lijkt erop !!!!
Door wat te graven op internet vinden we een schets van deze machine van Durozoi. Deze industrieel vervaardigde ook hydraulische rammen. De stad Castillon de slag bij Gironde werd in 1900 uitgerust met twee grote rammen "dubbele waterpomp" merk Durozoi. Deze twee rammen leverden twee watertorens die op hun beurt 40 openbare fonteinen in de stad leverden !!!
Goede dag voor iedereen ...
Met vriendelijke groeten .
Didier
1 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Nieuw type pomp zonder elektriciteits- of warmtemotor




par Oli 80 » 23/04/17, 21:25

Goedenavond, hier zijn foto's en tekeningen die didier33420 me per post heeft gestuurd, op zijn verzoek publiceer ik ze hier

HE1.png


HE2.png


HE3.png


HE4.png


foto's van Durozoy hydraulische rammen

Gewone durozoi (1) .jpg


Gewone durozoi (2) .jpg


hier is iets om de uitvindingen van deze heer te lezen en te zien
er was ook Jean Charle Gelly die dit type pomp voorheen ontwierp
didier33420 kan u mogelijk meer vertellen of marcillat

hartelijk
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Nieuw type pomp zonder elektriciteits- of warmtemotor




par izentrop » 23/04/17, 23:38

Hallo.,
moinsdewatt schreef:Remundo,
had geen tijd om de pdf aan het hoofd te lezen.
Is het waar, wetenschap en technologie, of zelfs een verhaal dat energie "niets" creëert?

Niet uit niets anders dan een grote verspilling van zoet water om zijn kinetische energie te gebruiken.

Zelfs als het werkt, is het ecologisch rampzalig, omdat alles voorspelt dat zoet water het cruciale probleem zal zijn dat al in sommige arme landen aanwezig is.
0 x
bignon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 25/05/09, 13:41
Plaats: Ile de la Réunion

Re: Nieuw type pomp zonder elektriciteits- of warmtemotor




par bignon » 24/04/17, 10:21

izentrop schreef:Hallo,
Wat is het voordeel ten opzichte van de rampomp?


De druk kan, afhankelijk van de vermenigvuldigingscoëfficiënt, veel groter zijn en het geheel stiller.
Pierre
0 x
bignon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 25/05/09, 13:41
Plaats: Ile de la Réunion

Re: Nieuw type pomp zonder elektriciteits- of warmtemotor




par bignon » 24/04/17, 10:32

Grelinette schreef:Hallo,

Het is interessant. Als ik het goed begrijp, is de werking vergelijkbaar met die van een pomp. Ram is om te weten dat de energie die nodig is voor de werking van de pomp afkomstig is van de zwaartekracht van het water, anders heeft het een externe energiebron nodig.

Het zou leuk zijn om een ​​kleine schematische film (gif) te hebben die het werkingsprincipe beschrijft, omdat ik moeite heb om te zien hoe de pomp in detail werkt.

Anders zijn er heel oude pompen met een enkelvoudig zuigersysteem en dubbele compressiekamers, maar ze hebben een energiebron nodig.

Als we aan de limiet willen dat dit soort pompen geen enkele bron van elektrische energie of warmte gebruiken, kunnen we ons voorstellen dat het wiel dat de zuiger bedient wordt aangedreven door een schoepenwiel in de waterstroom.

Hier zijn 2 oude pompen die ik heb hersteld en gedemonteerd om het systeem te zien: 1 centrale zuiger met 2 compressiekamers en kleppen. Merk op dat de zuigerafdichting op één van hen wordt geleverd door 2 dikke ringen in ... leer!

Zuigerpomp 2.jpg Zuigpomp 1.jpg


Simulatie GIF.gif

Kinetic energy pump animation.jpg
Kinetic energy pump animation.jpg (44.36 KIO) 5824-tijden bekeken
0 x
bignon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 25/05/09, 13:41
Plaats: Ile de la Réunion

Re: Nieuw type pomp zonder elektriciteits- of warmtemotor




par bignon » 24/04/17, 10:42

dede2002 schreef:In de laatste schets gebruiken we zoet water verzameld op hoogte die terug wordt gegooid naar de zee (op zeeniveau) om zout water alleen voor airconditioning te pompen.

Het lijkt mij dat het verspilling van vers water is?

Het idee van het terugwinnen van het condenswater op de koude leidingen is interessant, maar welk volume verspild aan het water?


Het zoete water dat op een rivier wordt gevangen gaat sowieso naar de zee, in het gegeven voorbeeld wordt het op een gekozen hoogte naar de oppervlakte gebracht.
Het koude water dat wordt gebruikt voor airconditioning kan gedeeltelijk worden verwarmd (zonne-energie) voor thalassotherapie (het water 900-meters hier in Reunion zijn 20 keer meer gemineraliseerd dan dat van oppervlak. De boerderijen van tweekleppigen kunnen economisch interessant zijn.
Pierre
0 x
bignon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 25/05/09, 13:41
Plaats: Ile de la Réunion

Re: Nieuw type pomp zonder elektriciteits- of warmtemotor




par bignon » 24/04/17, 15:19

dede2002 schreef:
moinsdewatt schreef:Is het waar, wetenschap en technologie, of zelfs een verhaal dat energie "niets" creëert?


het is nog een tijdje dat we weten hoe we de zwaartekrachtenergie van water moeten gebruiken.

Simpel gezegd, we kunnen een turbo-compressor bouwen, met bijvoorbeeld een Pelton-turbine en een centrifugaalpomp op dezelfde as?

In Reunion is het zoete water zeldzaam en gerantsoeneerd, afhankelijk van het seizoen dat het 's morgens wordt afgesneden van 22h naar 6h, het verstandigst om het zo hoog mogelijk op te slaan ...


Het doel is juist om het zo hoog mogelijk op te slaan, om 400 meters op te voeren een pelton gekoppeld aan een centrifugaalpomp
zal de 400 balken niet minimaal bereiken.
steen
0 x
bignon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 25/05/09, 13:41
Plaats: Ile de la Réunion

Re: Nieuw type pomp zonder elektriciteits- of warmtemotor




par bignon » 24/04/17, 17:26

bignon schreef:
dede2002 schreef:
moinsdewatt schreef:Is het waar, wetenschap en technologie, of zelfs een verhaal dat energie "niets" creëert?


het is nog een tijdje dat we weten hoe we de zwaartekrachtenergie van water moeten gebruiken.

Simpel gezegd, we kunnen een turbo-compressor bouwen, met bijvoorbeeld een Pelton-turbine en een centrifugaalpomp op dezelfde as?

In Reunion is het zoete water zeldzaam en gerantsoeneerd, afhankelijk van het seizoen dat het 's morgens wordt afgesneden van 22h naar 6h, het verstandigst om het zo hoog mogelijk op te slaan ...


Het doel is juist om het zo hoog mogelijk op te slaan, om 400 meters op te voeren een pelton gekoppeld aan een centrifugaalpomp
zal 400 hoogtemeters niet bereiken, net als onze volumetrische pomp.
steen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231

Re: Nieuw type pomp zonder elektriciteits- of warmtemotor




par Remundo » 24/04/17, 22:45

moinsdewatt schreef:Remundo,

had geen tijd om de pdf aan het hoofd te lezen.
Is het waar, wetenschap en technologie, of zelfs een verhaal dat energie "niets" creëert?

het lijkt mij dat deze pomp een deel van de energie van vallend water gebruikt om een ​​klein deel omhoog te brengen.

hoe meer we het water heel hoog willen laten stijgen, hoe minder we de stroom kunnen krijgen die teruggaat.
0 x
Beeld
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Nieuw type pomp zonder elektriciteits- of warmtemotor




par dede2002 » 25/04/17, 09:08

bignon schreef:Het doel is juist om het zo hoog mogelijk op te slaan, om 400 meters op te voeren een pelton gekoppeld aan een centrifugaalpomp
zal de 400 balken niet minimaal bereiken.
steen


400-meters die 40-balken maken ...

U kunt zoveel centrifugaalpompen als u wilt in serie (op dezelfde as gestapeld) plaatsen om de druk te verhogen. :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten