Vraagverwarming

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
caron26
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 18/04/17, 20:49

Vraagverwarming




par caron26 » 18/04/17, 21:13

Hallo, ik heb een korte vraag. Ik zit op een unieke omgekeerde vlam houtgestookte ketel met 4-wegklep met olieketel als aanvulling. Ik heb de 135l acv-ketel vervangen die kapot is. Een ketel op ketel met elektrische weerstand. Ik heb hem vervangen door een 200l ketelreflex op de ketel. Ik heb een elektrische weerstand van 2400 W toegevoegd. Ik heb een aquasta op de elektrische weerstand, maar aangezien ik er in de winter niet mee ga werken en ik heb er geen op de ketel zelf, draait de circulatiepomp de hele tijd, dus moet ik hem handmatig uitschakelen. Ik zou graag een oplossing willen vinden zodat wanneer ik mijn houtketel gebruik en deze zakt onder de 50 graden, hij de circulatiepomp opnieuw start en uitschakelt wanneer de ketel op 60 graden staat. Dit alles wetende dat ik in de zomer ook met mijn stookolieketel werk voor mijn sanitair. Heel erg bedankt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: verwarmingsprobleem




par Philippe Schutt » 20/04/17, 18:46

als de circulatiepomp inschakelt terwijl de ketel onder de 50° staat, zal dit de tank koelen. Wat je wilt is goed?

Ik neem aan dat je bedoelt wanneer de ketel onder de 50° zakt en de ketel draait
In dit geval
1. we testen de werking van de ketel en meer bepaald of het water in de ketel hoger is dan 70° => 1 auquastat
2. we testen de T° van de ketel => nog 1 aquastat
3. je wilt een EN-functie, dus sluit ze gewoon in serie aan

Met elektrische paneelrelais kunt u eenvoudig een zomer-/winterschakelaar installeren, die het sap naar de weerstand of naar de circulatiepomp stuurt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten