Utopia 2-proces ... RETOUR?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 11/09/07, 21:59

Over "engine-nature" praten ze over de voordelen van gelijktijdige dual-fuel, waarbij het mengsel van 2 brandstoffen de vervelende effecten van elk uitwist.

bi-fuel bestand

dus het is interessant als we diesel/NGV vergelijken met diesel/Gas Pantone en benzine/H2 met Utopia...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/09/07, 22:25

voormalige oceanische schreef:bi-fuel bestand


Interessant maar zeer onvolledig... bovendien vergat hij "Olie en water" : Mrgreen:

Ik ben een beetje in de war door de volgende opmerking:

Waarom is dit idee niet eerder opgekomen, simpelweg omdat er een groot ongemak is bij het tanken. Je moet je voorstellen dat je tankt bij het tankstation, het pistool weer op de pomp zet, je tankdop sluit, voordat je de dop van je tweede tank verwijdert, en tankt met een tweede brandstof. Saai.


Een beetje licht niet? Als het mensen zou boeien om te tanken, zouden er alleen fietsen in de straten van Parijs zijn...

het zou echter enorm voordelig zijn om een ​​diesel op CNG te laten rijden. (...) Al deze technologieën zijn experimenteel


Dit klopt niet (maar het artikel is misschien al een paar jaar oud?): veel gasmotoren van elektriciteitscentrales gebruiken een hybride brandstof: diesel-gas
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/09/07, 09:51

Christophe, je laatste tussenkomst betreft het oude spul van JMM.
Niets te maken met de nieuwigheid die het onderwerp is geweest van gerechtsdeurwaardersrapporten, die meerdere liters "transparante vloeistof" per 100 km verbruikt
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/09/07, 10:46

Juist met J2M ( : Mrgreen: ) cijfers kloppen zelden met elkaar (Ik herinner me een document van thuis waar het op dezelfde pagina van 10 naar 40% ging...) ...en dat is wat me zorgen baarde sinds het begin met Utopia...

Hij zou er goed aan doen om zijn site wat op te schonen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/09/07, 09:36

Waarom is dit idee niet eerder opgekomen, simpelweg omdat er een groot ongemak is bij het tanken. Je moet je voorstellen dat je tankt bij het tankstation, het pistool weer op de pomp zet, je tankdop sluit, voordat je de dop van je tweede tank verwijdert, en tankt met een tweede brandstof. Saai.


Saai, ja, maar zo de moeite waard! Er zijn veel mensen die in 2-takt auto's reden (Wartburg, Barkas busje etc.), omdat deze auto's bijzonder goedkoop waren.
voor de prijs waar stookolie zal zijn, zou mijn keuze snel gemaakt zijn!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/05/08, 16:25

Geen nieuws?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten