Bericht lasinverter mislukt (component sloeg)

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Bericht lasinverter mislukt (component sloeg)




par bleusideral » 21/11/16, 09:43

Hallo !
Na een lichte botsing met een profiel die minder op een inverterlasstation van het merk GYS trof, was er een flits in het station en stopte deze. Na het demonteren ontdekte ik dat een onderdeel (spanningsregelaar?) vast zat en ik zou graag willen of dit te repareren is en welke onderdeelreferentie?! De kleine stukjes van het gevonden onderdeel zijn afgebeeld
bedankt voor elk advies : Roll: Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
chevesne51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 26/10/05, 19:19
x 1

Re: Inverter-soldeerstation omlaag (component dichtgeslagen)




par chevesne51 » 21/11/16, 12:09

Je hebt de kans om de referentie te lezen:
D2NK9
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Inverter-soldeerstation omlaag (component dichtgeslagen)




par chatelot16 » 21/11/16, 13:46

het probleem is dat het zichtbaar geëxplodeerde onderdeel niet noodzakelijkerwijs de boosdoener is, maar het slachtoffer kan zijn van een ander defect... een nieuw, identiek onderdeel zal op dezelfde manier kapot gaan als het defect waardoor het kapot ging er nog steeds is

de enige oplossing om te begrijpen is om het diagram en de documentatie van de fabrikant te hebben ... en helaas willen de fabrikanten over het algemeen niets geven
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Inverter-soldeerstation omlaag (component dichtgeslagen)




par bleusideral » 21/11/16, 14:49

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ging ineens op het net snuffelen, vond een mosffet-dealer maar met kosten die 10x hoger waren dan de waarde van het onderdeel dat ongeveer 2 € waard is !!
Ik heb ook naar Gys Frankrijk geschreven, ik zal zien wat ze zeggen!
Het lijkt erop dat een vriendelijk lid van een andere site aanbiedt mij een kopie te sturen. Als dat goed is, zal ik mijn bericht zeker voltooien en je laten weten of het weer werkt! :D
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten