Een plantaardige luie Sarthe

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Ahmed » 09/01/18, 22:16

Het apparaat is als volgt: de schroef wordt bevestigd in de schroefdraad van de behuizing van het hoekwiel en komt vervolgens door een van de wand van de buis om deze twee delen te bevestigen. Daarom is een ander gat nodig om de hoek van de behuizing (en dus het mes) te veranderen en hoeft het niet te worden geschroefd.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9805
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par sicetaitsimple » 09/01/18, 22:33

Ahmed schreef:Het apparaat is als volgt: de schroef wordt bevestigd in de schroefdraad van de behuizing van het hoekwiel en komt vervolgens door een van de wand van de buis om deze twee delen te bevestigen. Daarom is een ander gat nodig om de hoek van de behuizing (en dus het mes) te veranderen en hoeft het niet te worden geschroefd.


Eigenlijk is het in dit geval speelbaar zonder al te veel risico!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 09/01/18, 23:16

Het is gewoon een eenvoudig gat om te maken, maar ik zal er op klaarlichte dag naar kijken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 11/01/18, 19:18

Hallo Ahmed en Didier!

Bedankt!
Ik heb je advies opgevolgd:
- Ik stel in volgens de gewenste hoek
- slaan in het gat
- boren met een kleine boor voor het metaal van 1, vervolgens van 4, vervolgens van 5

hier is het resultaat:
brushcutter6.jpg


Overzicht:
brushcutter7.jpg


naar mijn mening met zo'n mes, "het zal schijten!" in de moestuin van de luiaard :)
brushcutter8.jpg


Ik heb het nog niet geprobeerd, maar naar mijn mening ziet het er goed uit! voor mij de kilometers lange voren, en naar de hel met de zoete en ecologische "sillonnette". het comfort van knippen zou in mijn geval enorm moeten worden vergemakkelijkt ...

Prettige avond
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Ahmed » 11/01/18, 20:18

Heel goed! Mooi gat, niet zo gemakkelijk om dat te doen, want in deze zachte aluminium buis is het net zo gemakkelijk te doorboren als slippen.
En het mes werkt in de goede richting, dat wil zeggen "in oppositie" met de grond; Het is duidelijk dat dit betekent dat als het blad de grond zou raken (wat vrij onvermijdelijk is), het contact de neiging zou hebben om het blad terug te duwen, terwijl als de rotatie (of de kwartslag aan de andere kant was geweest) omgekeerd zou zijn. , het mes zou werken "door te slikken" en in contact met de grond "engerait", dat wil zeggen zou neigen naar beneden te duiken. De keuze van het lemmet lijkt mij voor dit gebruik goed, aangezien de snijkant zich waarschijnlijk niet aan het uiteinde bevindt (dit detail moeilijk waar te nemen op de foto), maar aan de zijkant, wat het scheelt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 11/01/18, 20:42

Ahmed schreef:Heel goed! Mooi gat, niet zo gemakkelijk om dat te doen, want in deze zachte aluminium buis is het net zo gemakkelijk te doorboren als slippen.
En het mes werkt in de goede richting, dat wil zeggen "in oppositie" met de grond; Het is duidelijk dat dit betekent dat als het blad de grond zou raken (wat vrij onvermijdelijk is), het contact de neiging zou hebben om het blad terug te duwen, terwijl als de rotatie (of de kwartslag aan de andere kant was geweest) omgekeerd zou zijn. , het mes zou werken "door te slikken" en in contact met de grond "engerait", dat wil zeggen zou neigen naar beneden te duiken. De keuze van het lemmet lijkt mij voor dit gebruik goed, aangezien de snijkant zich waarschijnlijk niet aan het uiteinde bevindt (dit detail moeilijk waar te nemen op de foto), maar aan de zijkant, wat het scheelt.


ja inderdaad, ik heb geprobeerd deze snijrichting aan te houden, ik had de machine "geprobeerd" de nieuwe hoek te controleren alvorens het gat te markeren. anders is de schijf erg plat, weet u niet zeker wat u aan de scherpe kant zegt? ik maak me geen zorgen over de snede, een buddy heeft hetzelfde type schijf met succes getest voordat ik aan mijn DIY begon.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Ahmed » 11/01/18, 20:47

Het mes is plat, maar heeft waarschijnlijk een schuine kant op de tanden, omdat het een grasmes is. Als dit niet het geval is, versmelt de snijkant met de hoek van de tand en is het niet langer een licht borstelmesje.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Did67 » 12/01/18, 09:20

Stef72 schreef:Hallo Ahmed en Didier!


Ik heb je advies opgevolgd:
- Ik stel in volgens de gewenste hoek
-

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar naar mijn mening ziet het er goed uit! voor mij de kilometers lange voren, en naar de hel met de zoete en ecologische "sillonnette". het comfort van knippen zou in mijn geval enorm moeten worden vergemakkelijkt ...



1) Nou hier is het. Eindelijk niet zo ingewikkeld!

2) Je zult de plastic bescherming nog steeds met een "bepaalde hoek" naar boven moeten "verschuiven" zodat je het hooi kunt binnendringen zonder te schrapen terwijl je vooruitgaat ... Ongetwijfeld een paar vierkanten en een paar "wendingen" ...

Zelfs als hooi beschermt tegen uitsteeksels, zou ik uw aandacht willen vestigen op het grote gevaar dat wordt vertegenwoordigd door "roto-draden": een effect dat goedaardig kan lijken, de projectie van kleine steentjes! Zo'n steen die op één oog wordt gegooid, kan de oogbol doen barsten. Pas op als de pest! En niemand in de as van de schijf !!!
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Ahmed » 12/01/18, 11:41

Fenoculturisten hebben een concurrentievoordeel in tuinieren: grotere helderheid, en het zou zonde zijn als hun praktijk dit zou 'compenseren' door ze af te snijden ... :frons: : Wink:
Zelfs immanente gerechtigheid kan blind zijn (sic) ... Volg dus dit advies van Heeft ogen dicht! : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Did67 » 12/01/18, 12:38

Ahmed schreef:... immanente gerechtigheid ...


Sic! Je bent erin geslaagd om het te vervangen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 364-gasten