brandhout

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12299
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Brandhout




par Ahmed » 08/11/16, 17:31

Ik wil graag de vragen van beantwoorden Grelinette. De groei van een boom wordt van buitenaf gedaan * als we het gedeelte en aan de uiteinden gezien in hoogte beschouwen (het groeit niet door tussenliggende cellen toe te voegen). Donkere kringen komen overeen met twee verschillende groeiperioden: die van de lente geeft een duidelijke, brede en niet erg harde, die van de zomer, donkerder, harder en smaller; om de leeftijd van een boom te kennen, is het daarom onverschillig om de ene of de andere soort ring te tellen.
Wat we waarnemen als rondes van cellen op een sectie zoals de foto in mijn vorige bericht, is in feite een deel van een zeer langwerpige afgeknotte kegel, wat verklaart waarom het aantal donkere cirkels afneemt met de hoogte van de vat.

* Meer in het bijzonder bevindt het actieve deel zich aan de buitenkant van het spinthout (dat het kernhout zelf omgeeft, dood deel), een zeer actieve zone die hout aan de spinthoutzijde en schors onder de zichtbare schors genereert.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Brandhout




par moinsdewatt » 08/11/16, 17:36

Grelinette schreef: ..... Ik ben verrast om in de Wikipedia-tabel te zien dat Pine (4.4 kWh / kg) een hogere calorische waarde heeft dan Oak (4.2 kWh / kg)! :schok:



dit zijn MASSA-calorische vermogens.

Als we het hebben over volume-warmtecapaciteit, is dit veel minder goed voor "licht" hout.

Dezelfde droge stam 50 cm lang, 15 cm in diameter in populier of berk, is veel lichter dan in eik of acacia.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Brandhout




par moinsdewatt » 08/11/16, 17:38

Christophe schreef:
Grelinette schreef:Evenzo lijken Willow (4.1), Work (4.3) en Poplar (4.1), die zeer zacht en zeer licht hout zijn, naar mijn mening zeer hoge calorische waarden te hebben, altijd in vergelijking met Oak ... Hoe uit te leggen deze waarden?


Goede opmerking greli!

Wilg, werk en populier zijn erg slecht brandhout! Het is bekend!

Wiki mag de PCI "0% RH" geven (ideaal dus alleen toegankelijk in het laboratorium ??)?!?


Het is vreemd, je bent een ingenieur en begrijpt het concept van massa-warmtecapaciteit niet? en dat een volume warmtecapaciteit andere cijfers kan geven?
Zal moeten terugkeren naar de schoolbanken .......
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12299
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Brandhout




par Ahmed » 08/11/16, 17:43

Om het bericht van te volgen Moindewattverklaart dit massacriterium dat de naaldkorrels vanuit calorisch oogpunt aanzienlijk beter zijn dan die verkregen uit hardhout, omdat, eenmaal samengedrukt, de dichtheid identiek wordt en dat de naald, zoals hun naam suggereert, bovendien bevat brandbare harsachtige fracties.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Brandhout




par Grelinette » 08/11/16, 21:25

moinsdewatt schreef:Het is vreemd, je bent een ingenieur en begrijpt het concept van massa-warmtecapaciteit niet? en dat een volume warmtecapaciteit andere cijfers kan geven?

Het wordt nog steeds gespecificeerd in het Wikipedia-artikel "Dit zijn de dichtste bossen, die de meeste warmte produceren gelijk gewicht ».
Eik (4,1 kWh / kg) is bijvoorbeeld dichter dan werk (4,3 kWh / kg), dus het lijkt nieuwsgierig dat een log van 1 kg werk een betere calorische waarde heeft dan een stam van 1 kg eiken! ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12299
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Brandhout




par Ahmed » 08/11/16, 21:38

Er is geen dichter dan het werk, het bewijs is dat velen het erg zwaar vinden, zelfs overweldigend! : Lol:
De calorische waarde manifesteert zich zodanig dat het onder bepaalde omstandigheden waarschijnlijk een burn-out veroorzaakt!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Brandhout




par Grelinette » 08/11/16, 23:30

: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Brandhout




par Christophe » 09/11/16, 01:54

moinsdewatt schreef:Dezelfde droge stam 50 cm lang, 15 cm in diameter in populier of berk, is veel lichter dan in eik of acacia.


Weet je het zeker?

Het hangt allemaal af van het water dat deze essences bevatten: wilg en "verse" populier, ik kan je vertellen dat ze erg zwaar zijn ... : Mrgreen:

Het debat is hierboven opgelost en gesloten: er wordt gezegd dat "water" -soorten slecht brandhout zijn vanwege hun lage VOLUMIEKE energiecapaciteit en niet hun massa PCI!

ps: alleen omdat je de kwaliteit van mijn training in twijfel trok : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Brandhout




par Christophe » 09/11/16, 01:58

Ahmed schreef:het kan waarschijnlijk een burn-out veroorzaken!


Zolang we het hebben over de pathologie van het werk: burn-out is een beetje geweest, vandaag moet het worden gezegd borium-out en brown-out : Bedrijfs-en-filosofie / burnout-boor-out-and-brown-out-the-chronische ziekte-van-werk-t14972.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Brandhout




par Christophe » 09/11/16, 02:01

Grelinette schreef:Het wordt nog steeds gespecificeerd in het Wikipedia-artikel "Dit zijn de dichtste bossen, die de meeste warmte produceren gelijk gewicht ».
Eik (4,1 kWh / kg) is bijvoorbeeld dichter dan werk (4,3 kWh / kg), dus het lijkt nieuwsgierig dat een log van 1 kg werk een betere calorische waarde heeft dan een stam van 1 kg eiken! ...


Het hangt er allemaal vanaf of de dichtheid gegeven door wiki de "droge" of "verse" dichtheid is ... : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 472-gasten