Het werk is klaar! (Eco hoek France2)

filosofische debatten en bedrijven.
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het werk is voorbij! (De eco-hoek, France2)




par eclectron » 31/10/16, 09:31

izentrop schreef:
Ahmed schreef:De logica van automatisering is de uitsluiting van de mensheid

Je metafysica gaat mij te boven.
...

Ik kan de bodem van je gedachten zien, maar is dat niet "de baby met het badwater weggooien"?

De logica van automatisering is de winst, soms het voortbestaan ​​van het bedrijf in de wereldwijde concurrentie.
Dit resulteert in de uitsluiting van de mens in feite, niet noodzakelijkerwijs aangename en bevredigende plekken.
klopt het niet?
Naar mijn mening, nee.

Als we deze trend voortzetten, zal dit een tijd blijven die meer is dan de bevredigende taken die aan mensen worden toevertrouwd.
Door tot het uiterste door te dringen, heeft de mens niets te doen om zijn productie / recycling van goederen en diensten te garanderen.
Is het geen droom om vrij te zijn van materiële onvoorziene gebeurtenissen?

Dit is wat alle Lotto-spelers ambieert, het mooie leven zonder dwang.
In principe hebben we allemaal deze ambitie in ons.
Het probleem is dat het recht op leven op dit moment wordt bepaald door de inkomens, die zelf geconditioneerd zijn om te werken.
Er is een vlekje met automatisering geleefd zoals vandaag!
Probleem dat binnen 2 seconden kan worden opgelost, als "wij" beslissen, maar "wij" lijken niet besloten om het recht op leven en werk te scheiden.
Toch leidt automatisering ons daar ondanks
(Dit is niet het primaire doel, het primaire doel van automatisering is financiële winst of overleven in financiële concurrentie.
Bovendien, "financiën", alles wat om geld draait, is een abstractie en geen fysieke grootheid.
We doen niet wat we willen met natuurkunde, met een abstractie, moet je zien ...)

Totdat we een besluit hebben genomen, vindt de economische overgang niet plaats en is deze zeer pijnlijk voor degenen die van werk zijn uitgesloten, en vaak zelfs inbegrepen.

Daarna zullen we wredder de metafysische vragen van de zin van het leven stellen.
is het slecht?
naar mijn mening, nee! : Wink:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het werk is voorbij! (De eco-hoek, France2)




par Ahmed » 31/10/16, 19:38

De voor de hand liggende logica van automatisering is de uitsluiting van de mens, wat twee consequenties heeft:
a) lagere winst per eenheid product, wat leidt tot de noodzaak om meer te produceren, wat op zijn beurt leidt tot een grotere vernietiging van natuurlijke hulpbronnen (negatieve externe effecten).
(b) een daling van de levensstandaard van de massa van mensen die worden uitgesloten van werk, waardoor het steeds moeilijker wordt om de gefabriceerde producten te verkopen naast (a): dit is wat de tegenstrijdigheid wordt genoemd interne kapitalistische economie en het is een onverslaanbare terminal ...
Natuurlijk kan dit moeilijke, gevaarlijke taken (ten gunste van werkloosheid) verwijderen, maar dat is niet waarom de beslissingen die tot hen leiden worden genomen en het is nooit voor het welzijn van anderen die van de investeerders.
Deze overwegingen gelden alleen in de context van het economisme, maar het is slechts een stap die leidt (althans logisch, omdat niets het mogelijk maakt om er zeker van te zijn dat deze logica geen onoverkomelijk obstakel zal ontmoeten ) naar een wereld die volledig fysiek onverenigbaar is * met het voortbestaan ​​van niet-technologische wezens (als ik deze verwarring durf!).
Transhumanisme is een goed voorbeeld van deze aantasting van technologie binnen haar fysieke integriteit en haar uiteindelijke hoogtepunt is de totale ontbinding van de mens in een technologische entiteit.

Je schrijft:
Daarna zullen we wredder de metafysische vragen van de zin van het leven stellen.
Nee, het is vandaag dat ze opkomen, anders is het om te erkennen dat het voldoende is om je over te geven aan de determinismen die ons regeren ....

Nadat de mens nutteloos is geworden voor het systeem, dat de geldigheid van de vernietiging van de voorwaarden van het voortduren van het leven herstelt.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het werk is voorbij! (De eco-hoek, France2)




par eclectron » 31/10/16, 22:24

Ahmed schreef:De voor de hand liggende logica van automatisering is de uitsluiting van de mens, wat twee consequenties heeft


de oorzaak van automatisering is de winstoogmerk of behoud van concurrentievermogen door de uitsluiting van het menselijk loon, wat in feite resulteert in de uitsluiting van de mens.
De motor is de winst en niet uitsluiting, wat het gevolg is.
als bewijs, om concurrerend te blijven, hebben bedrijven de keuze om ofwel hier te automatiseren, ofwel te verhuizen naar een land met lage arbeidskosten zonder zichzelf te automatiseren en uiteindelijk voor 'keuze' te automatiseren in een land met lage arbeidskosten.


Ahmed schreef::
Daarna zullen de metafysische vragen over de zin van het leven wreeder worden gesteld.
Nee, het is vandaag dat ze opkomen, anders is het om te erkennen dat het voldoende is om je over te geven aan de determinismen die ons regeren ....

elk woord heeft zijn belang. "meer" betekent dat deze vraag vandaag al wordt gesteld, maar als mensen 100% vrij zijn van materiële onvoorziene gebeurtenissen, zal deze vraag naar de zin van het leven onvermijdelijk op hen afkomen als het ooit gebeurt. het figuur.
Vandaag kan iedereen zijn toevlucht nemen tot het werk om deze vraag te voorkomen.
Vandaag zijn er weinig geïnteresseerd in dit onderwerp, genomen door de materiële onvoorziene omstandigheden die ze zijn.

Het lijkt mij geen voorstander te zijn van overgave 'aan de determinismen die ons regeren', maar u mag denken dat ik dat ben, hoewel ik dat niet ben : Wink:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het werk is voorbij! (De eco-hoek, France2)




par Ahmed » 31/10/16, 22:47

Wanneer ik 'de voor de hand liggende logica van automatisering' oproer, heb ik het niet over de oorzaak die aan zijn oorsprong ligt, maar over een logica die intern is in dit proces en genegeerd wordt door de agenten die het om hun eigen reden implementeren. ... (wat je heel goed beschrijft). Dat wil zeggen dat er, afgezien van de economische redenen die tot de automatisering leiden, iets anders is dat wordt geactiveerd, of, je zou kunnen zeggen, activeert ... Zoals deze nematode die de hersenen van dit kleine knaagdier (?) en duwt het om te verdrinken, omdat het een waterfase nodig heeft om zich voort te planten ...
Het doel van automatisering is op geen enkele manier "een bevrijding van materiële onvoorziene gebeurtenissen", aangezien: a) het niet de directe oorzaak is; b) werk blijft de basis van onze samenleving (aangezien het ernaar streeft deze te vernietigen), maar mensen banen ontnemen is geen bevrijding van het economisme ...; c) de inzet van een steeds agressiever extractivisme vernietigt de mogelijkheden van een vreedzaam leven ...

Ten slotte heb ik je nooit beschuldigd van een zwakheid voor determinisme, ik merkte eenvoudig op dat we ons de juiste vragen niet kunnen veroorloven (zelfs en vooral omdat de vervreemding die je citeert ons afschrikt) , behalve om de weinige mogelijke vrijheid op te geven (eenvoudige kwestie van logica).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2

Re: Het werk is voorbij! (De eco-hoek, France2)




par schaduw » 03/11/16, 16:34

Hallo aan de leden : Idee:
Wat mij betreft, zie ik in de automatisering veel positieve punten
Veiligheid in gevaarlijke gebieden, nucleair, hard werken, verminderen van repetitieve taken, operaties, verschillende controles (zonder de mogelijkheid om een ​​envelop te storten) in goede sectoren :D
Deze empowerment dateert niet uit 2000-jaren, maar sinds 8000-jaren water gebruiken, dieren (ossen, paarden, ezels) dan gaan jagen (honden, fretten, haviken, arenden, enz.) Verminderen plagen in huizen met katten (genet)
Het zit in onze genen om alles automatisch te willen beheersen
Voorbeelden in deze tijden ontbreken niet : Twisted:
De laatste goede FRENCH 1 november 2016 in stilte : Arrowd:
het is hier en nu
Goede dag iedereen : Oops:
PS het is automatisch : Cheesy:
0 x
Zonder Vermoeiend gelijkspel
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het werk is voorbij! (De eco-hoek, France2)




par Ahmed » 03/11/16, 20:30

We mogen technologie en technologie niet verwarren. Technologie is de implementatie van geavanceerde technieken die daartussen zijn verweven en die daardoor multipele mogelijkheden tot handelen biedt (in dit geval destructie * van de natuur). Technologie terugbrengen naar 8000-jaren is een aangename grap en alleen een retroprojectie van onze huidige praktijken kan dit onthullende anachronisme verklaren ...
Een groot verschil tussen deze twee werkelijkheden is de finaliteit die radicaal is omgekeerd (zelfs als deze omkering een beetje vroeger is dan technologie, zou het niet zijn wat het is zonder zijn enorme versterkingseffect en, in het bijzonder, zou dit gevaar van empowerment niet presenteren.

* om nog maar te zwijgen van de vernietiging van onze kritische zin ten opzichte van dezelfde technologie die ons terug voedt, om ons beter te kunnen misbruiken ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2

Re: Het werk is voorbij! (De eco-hoek, France2)




par schaduw » 03/11/16, 22:11

Ahmed schreef:We mogen technologie en technologie niet verwarren. Technologie is de implementatie van geavanceerde technieken die daartussen zijn verweven en die daardoor multipele mogelijkheden tot handelen biedt (in dit geval destructie * van de natuur). Technologie terugbrengen naar 8000-jaren is een aangename grap en alleen een retroprojectie van onze huidige praktijken kan dit onthullende anachronisme verklaren ...
Een groot verschil tussen deze twee werkelijkheden is de finaliteit die radicaal is omgekeerd (zelfs als deze omkering een beetje vroeger is dan technologie, zou het niet zijn wat het is zonder zijn enorme versterkingseffect en, in het bijzonder, zou dit gevaar van empowerment niet presenteren.

* om nog maar te zwijgen van de vernietiging van onze kritische zin ten opzichte van dezelfde technologie die ons terug voedt, om ons beter te kunnen misbruiken ...

De ene gaat niet zonder de andere is om te binden wat is de manier om het te nemen
Omdat de geschiedenis van de menselijke soort vooral technisch is en automatismen voortbrengt
Je zult het moeilijk hebben om iets anders te laten zien : Mrgreen:
Ik laat uw analyse achter (welke hele secties ontbreken)
0 x
Zonder Vermoeiend gelijkspel
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het werk is voorbij! (De eco-hoek, France2)




par Ahmed » 03/11/16, 22:29

Er is een zekere continuïteit als men de toenemende complexiteit in ogenschouw neemt, het ligt voor de hand, maar wat belangrijk is, is dat tot op zekere hoogte een kwalitatieve verandering plaatsvindt: de techniek verlengt het zijn (mens , maar niet alleen); technologie is veel ambigu van aard: qua uiterlijk biedt het veel meer, maar het is om mensen beter te gebruiken en het gaat hun psyche koloniseren om tot logica te verslappen.
Welke "hele secties" zouden ontbreken?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2

Re: Het werk is voorbij! (De eco-hoek, France2)




par schaduw » 04/11/16, 02:24

Ahmed schreef:Er is een zekere continuïteit als men de toenemende complexiteit in ogenschouw neemt, het ligt voor de hand, maar wat belangrijk is, is dat tot op zekere hoogte een kwalitatieve verandering plaatsvindt: de techniek verlengt het zijn (mens , maar niet alleen); technologie is veel ambigu van aard: qua uiterlijk biedt het veel meer, maar het is om mensen beter te gebruiken en het gaat hun psyche koloniseren om tot logica te verslappen.
Welke "hele secties" zouden ontbreken?

Maar je vergeet dat de natuur complex is en niet verstoken van techniek om deze doelen te bereiken, het is niet alleen menselijk "de techniek", maar een woord om er bepaalde manipulaties in te stoppen die in de richting van de effectiviteit gaan
Hoeveelheidsvoorbeeld in de biotoop : Idee:
Prettige avond
0 x
Zonder Vermoeiend gelijkspel
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het werk is voorbij! (De eco-hoek, France2)




par Janic » 04/11/16, 08:40

Hallo hallo
Maar je vergeet dat de natuur complex is en niet verstoken van techniek om deze doelen te bereiken, het is niet alleen menselijk "de techniek", maar een woord om er bepaalde manipulaties in te stoppen die in de richting van de effectiviteit gaan
we kunnen deze techniek eigenlijk noemen. Wat verschilt van de natuurlijke omgeving van wat de mensheid heeft gemaakt (sommigen in deze), is dat de natuur overlevingstechnieken ontwikkelt, terwijl mensen er maar een heel beperkte plaats in hebben.
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten