Vervang brandstofboiler door auto

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par Ahmed » 20/01/17, 22:33

Liliane14, Je schrijft:
Ik vraag me echter af wat voor CO2-uitstoot dat oplevert.

De fabel van de kolibrie is charmant, maar kom meer te weten over enorme CO2-uitstoters (zie Jancovici, bijvoorbeeld) en u zult begrijpen dat er nog andere uitstekende redenen zijn om uw reizen tot een strikt minimum te beperken.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par chatelot16 » 21/01/17, 20:11

de motor van een auto als boiler gebruiken is van weinig belang, maar er zijn bijzondere gevallen, een naburige boer heeft de afgelopen dagen problemen gehad met bevroren waterbakken op plaatsen waar geen elektriciteit is: hij heeft 150 pk tractoren die gemakkelijk kunnen worden gebruikt als een bron van warm water: in dit geval geven we niet om de prestaties, door zijn normale werk te doen, is de massa water en schroot van de tractor heet ... het zou voldoende zijn om een ​​water/water-warmtewisselaar te gebruiken overdracht van warmte van het koelmiddel naar schoon water

we kunnen ons een speciale tankoplegger voorstellen voor het ontdooien van de drinkbakken met een warmtewisselaar op de trekker om voldoende warm water te hebben

momenteel is de oplossing om 20l jerrycans te vullen met heet water van het huis
0 x
onzin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 08/11/07, 14:21
x 1

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par onzin » 27/02/17, 17:39

chatelot16 schreef:het gebruik van de motor van een auto als boiler is van weinig belang

Pourquoi?
Het is interessant om je huis te verwarmen met de 70% warmte die normaal verloren gaat op de weg als de auto rijdt en om elektriciteit op te wekken met de 30% aandrijfenergie. Het resultaat is 70% energiebesparing.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par Ahmed » 27/02/17, 19:56

Pourquoi?

Zie hierboven de relevante argumenten van Châtelot.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 145 gasten