Vervang brandstofboiler door auto

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par Did67 » 27/10/16, 15:32

Regelgevend aspect: óf je stopt er diesel in, je voldoet eraan, maar je betaalt veel belasting (de TIPP) om je te verwarmen en elektriciteit te produceren; óf je rijdt op huisbrandstof, zoals een boiler (voor een Diesel) en je zult het, wat de Belastingdienst betreft, moeten ‘verdraaien’ als auto…

We keren dus terug naar de vaste groep genoemd door chatelot. Daar zal het wel goed zijn.

En bovendien geen verliezen meer in de transmissies... Motor - generator (een motor met 3 toeren (of 000) geeft een stroom van 1 Hz in de directe as).

Zoals veel 'goede ideeën' op papier, is het nauwelijks bestand tegen sommige realiteiten... Naar mijn mening.

Daarna is het niet verboden om zo ongeveer alles te doen om plezier te hebben... Je kunt alleen niet hopen dat je vaak wordt geïmiteerd.
0 x
onzin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 08/11/07, 14:21
x 1

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par onzin » 27/10/16, 17:30

Christophe schreef:
yves35 schreef:hello,

Waarom verwijst altruïstisch leven naar een pagina in het Japans? gehackt?

yves


Bin waarschijnlijk omdat hij werd gehackt ... zeker meer Chinees dan Japans ...
Ik heb zijn handtekening verwijderd, dus ...

Om het oorspronkelijke idee te beantwoorden, is dit al geëxperimenteerd: https://www.econologie.com/micro-cogener ... -vegetale/ gebaseerd op de veel gebruikte PSA XUD-dieselmotor!


Ah ja de handtekening, ik vroeg me af wat dit verhaal was...bedankt voor het verwijderen van de link.

Bedankt voor de link. Ik keek maar kon de conclusies van het experiment niet vinden. Schaamte.
0 x
onzin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 08/11/07, 14:21
x 1

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par onzin » 27/10/16, 17:35

izentrop schreef:
onzin schreef:Met een generator 2kW denk ik niet dat we een elektrische auto binnen een redelijke tijd kunnen laden, of zelfs die kracht is genoeg. En dan is een oude dieselmotor betrouwbaar, vinden we onderdelen en is hij goedkoop.
Christophe zal ons vertellen of het een econoog is als een principe ... Al economisch is het slecht en voor de planeet, ik praat er niet over. : Twisted:


Ik begrijp het einde niet. Ik zie niet in hoe het vasthouden van de warmte in je auto om jezelf op te warmen in plaats van hem de weg op te laten gaan, economisch en voor de planeet slecht is.
0 x
onzin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 08/11/07, 14:21
x 1

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par onzin » 27/10/16, 17:40

Did67 schreef:Regelgevend aspect: óf je stopt er diesel in, je voldoet eraan, maar je betaalt veel belasting (de TIPP) om je te verwarmen en elektriciteit te produceren; óf je rijdt op huisbrandstof, zoals een boiler (voor een Diesel) en je zult het, wat de Belastingdienst betreft, moeten ‘verdraaien’ als auto…

We keren dus terug naar de vaste groep genoemd door chatelot. Daar zal het wel goed zijn.

En bovendien geen verliezen meer in de transmissies... Motor - generator (een motor met 3 toeren (of 000) geeft een stroom van 1 Hz in de directe as).

Zoals veel 'goede ideeën' op papier, is het nauwelijks bestand tegen sommige realiteiten... Naar mijn mening.

Daarna is het niet verboden om zo ongeveer alles te doen om plezier te hebben... Je kunt alleen niet hopen dat je vaak wordt geïmiteerd.


Sinds het idee bestond, moet er een serieus onderzoek naar dit onderwerp zijn geweest met echte metingen. Het idee van mijn oorspronkelijke vraag was om niets te doen, alleen maar om te weten of iemand hierin zit forum had al van iets soortgelijks gehoord met serieus gemeten resultaten, waardoor we zouden kunnen zeggen: het is winstgevend of het is niet winstgevend (wetende dat er afgezien van het idee van winstgevendheid een zekere autonomie bestaat).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par Did67 » 27/10/16, 18:48

De berekening met een pollepel is snel gedaan:

- 1 l diesel = 10 kWh = 1,30 euro

- 1 l brandstof = 10 kWh momenteel ook = 0,60 euro

De opbrengsten van een goede ketel en je auto die je gebruikt zoals je denkt, moeten vergelijkbaar zijn (want je hebt nog steeds verliezen met je auto: straling van de motor en andere hete delen, "verloren" warmte rond de motor en in de transmissies... ).
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par chatelot16 » 27/10/16, 22:03

een auto buiten om als boiler te dienen, alleen de warmte van het waterkoelcircuit kan gebruikt worden...ruim de helft van de warmte komt naar buiten via de uitlaat en gaat verloren als er geen warmtewisselaar op de uitlaat zit.. en nog een helft gaat verloren door de ventilatie in de motorruimte... nou dat zijn 3 helften... maar het is net als de 4 derde van pagnol... alles hangt af van de grootte van derde of helft

een auto die stationair wordt gebruikt heeft een probleem, bij laag vermogen zijn de prestaties slecht, bij hoog vermogen wordt hij niet goed genoeg gekoeld als hij niet de windsnelheid heeft... een auto is geen landbouwtrekker gemaakt om zijn nominaal vermogen te halen zonder snelheid
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par izentrop » 30/10/16, 00:24

het optimale rendement van een motor ligt rond de 35%, wat betekent dat 65% van de energie uit de brandstof verloren gaat, in de vorm van warmte: 35% in de uitlaatgassen en 30% via de systeemkoeling. https://fr.wikipedia.org/wiki/Syst%C3%A ... on_interne
chatelot16 schreef:een auto buiten om als boiler te dienen, alleen de warmte uit het waterkoelcircuit kan gebruikt worden...ruim de helft van de warmte komt naar buiten via de uitlaat en gaat verloren als er geen warmtewisselaar op de uitlaat zit...
onzin gezegd in het begin om een ​​spoel te plannen, maar er komt nog steeds een groot deel met de gassen naar buiten
een auto die permanent wordt gebruikt heeft een probleem, bij laag vermogen zijn de prestaties slecht, bij hoog vermogen wordt hij niet goed genoeg gekoeld als hij niet de windsnelheid heeft...
Met elektronische injectie worden de prestaties bij alle snelheden geoptimaliseerd, lijkt mij.
En als het koelcircuit is aangesloten op de centrale verwarming, is het mogelijk om met goede regeling de motor te koelen. In dit geval moet de radiateur van het voertuig worden verwijderd.

Voor een optimale werking van de motor moet de watertemperatuur in het koelcircuit rond de 80°C blijven. Als het verwarmingswater met een constante snelheid circuleert, is de enige manier om de temperatuur in huis te regelen het variëren van het motortoerental. Deze moet worden stopgezet als de temperatuur het instelpunt overschrijdt.
Het zal daarom nodig zijn om een ​​batterij-omvormersysteem te gebruiken voor de elektriciteit van het huis, zoals ik had aanbevolen.

Maximale warmteterugwinning omvat ook de volledige thermische isolatie van de motor en de uitlaatgassen ervan en ook de terugwinning van warmte uit het uitlaatgas, zonder de goede werking van de katalysator te schaden.

Het geluid zal nog steeds aanwezig zijn :x
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par chatelot16 » 30/10/16, 11:06

goede thermische isolatie om geen warmte te verliezen zorgt ook voor geluidsisolatie

maar bij een automotor zijn er veel onderdelen die oververhit zouden raken als ze geïsoleerd zouden worden: bijvoorbeeld de uitlaatpijp en nog erger als er een turbo is

om alle warmte terug te winnen heb je een watergekoelde uitlaatpijp nodig
Met elektronische injectie worden de prestaties bij alle snelheden geoptimaliseerd, lijkt mij.

Optimaliseren betekent het maximale doen, maar er is geen wonder: als je een motor van 50 kW laat draaien om 2 kW het maximaal mogelijke te maken, is dat zielig

eenvoudiger is het om een ​​vast gemonteerde motor uit te rusten met een warmteterugwinningssysteem

Een sloopautomotor lijkt goedkoper dan een kleine generator, maar alles wat er om de automotor heen moet, zal groter en dus duurder moeten worden.
0 x
Liliane14
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 17/01/17, 05:15
x 1

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par Liliane14 » 20/01/17, 17:14

Hallo,
Het idee is origineel, maar volkomen haalbaar. Ik ben echter benieuwd naar de CO2-uitstoot die dit met zich meebrengt. Persoonlijk probeer ik mijn autoritten te verminderen om op mijn eigen manier bij te dragen aan het behoud van het milieu. Voor verwarming gebruik ik het liefst de zon, dat vind ik ecologischer. Uw ontdekking kan sommige mensen echter op ideeën brengen.
Ciao
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par lilian07 » 20/01/17, 19:32

Het eenvoudigste in deze situatie is om een ​​geluidsdichte generator te nemen die geoptimaliseerd is voor deze operatie, met een vermogen aangepast aan het gebruik, en vervolgens de uitlaatgasstroom (1/3 van het teruggewonnen verlies) om te leiden naar een LUCHTwisselaar/WATER, evenals de koelcircuit in een WATER/WATER-wisselaar (maximaal 2/3 van het verlies teruggewonnen). We kunnen dus veel verliezen recupereren en heroriënteren op verwarming en sanitair warm water. Er zal dan overtollige stroom zijn die opnieuw naar een weerstand moet worden geïnjecteerd, het beheer zou al behoorlijk goed moeten zijn.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten