Elektrische batterijen: state of the art einde 2016

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Elektrische Batterijen: state of the art einde 2016




par chatelot16 » 18/10/16, 20:37

de brandstofcel is een doodlopende weg ... het is slechts een deel van het werk, omzetting van waterstof en zuurstof in elektriciteit ... het slaat deze gassen niet op ... het doet niet elektrolyse om elektriciteit om te zetten in gas!

een echte batterij maakt de 3-functie in hetzelfde ding omzetting van elektriciteit in chemie, opslag en restitutie in elektriciteit

het enige voorbeeld waarbij de brandstofcel nuttig is, is ruimte! of dankzij de vacuümopslag van zuurstof en vloeibare waterstof is gemakkelijk ... en waar we genoeg geld hebben om de platina-elektrode te betalen

de batterijen gaan niet snel vooruit ... voor 1900 was er de eerste elektrische auto met een loodaccu die de 100km / u maakte ... kort na een elektrische auto van edison met een batterij van nikkelijzer

iets later een elektrische trein met een nikkel-zinkbatterij, die al een tijdje op een winstgevende manier werkt ... ik denk zelfs dat dit de weg van de toekomst is: geen duur materiaal, geen veiligheidsprobleem zoals de lithiumbatterij afvuren

het enige probleem met nikkel-zinkbatterijen is de interne kortsluiting die de ontmanteling van de batterijen na een bepaald aantal cycli vereist ... maar er gaat geen materiaal verloren! het kost maar een klein beetje werk! nikkel en zink zijn perfect duurzaam ... in tegenstelling tot lithium dat moeilijk te recyclen is, vermengd met veel andere dingen in lithiumbatterijen
0 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2

Re: Elektrische Batterijen: state of the art einde 2016




par xboxman4 » 18/10/16, 22:08

Na-ion batterij al in de uitverkoop ... Au Us

http://www.wholesalesolar.com/9949505/a ... sa-battery

Door de nadelen over lifepo4 beginnen we redelijke prijzen te hebben en toegankelijk in de vorm van batterij en batterij 12v. Maar waarom zien we er nog steeds niemand in telefonie of elektrisch voertuig?
0 x
nrj974
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 18/10/16, 18:37

Re: Elektrische Batterijen: state of the art einde 2016




par nrj974 » 19/10/16, 03:10

Christophe schreef:Ik weet ook Alice in Wonderland! : Cheesy:

Oké zonder te lachen: ik wil de bron, url, datasheet van deze "H2-batterij" zien? 8) 8)


bonjour Christophe

Deze gegevens bevinden zich momenteel op het gebied van R&D en zijn daarom voorlopig niet toegankelijk voor het grote publiek. Houd er ook rekening mee dat er andere alternatieven zijn voor het "formatteren" van PAC's. PAC's zijn onmiskenbaar in de mode, maar er zijn andere, meer "discrete" maar niettemin voordeligere technologieën. Bedenk ook dat sommige bedrijven uiterst discreet werken zonder "effect van aankondiging" maar met echte breuken.

Laatste punt: er is alles op een forum, het beste als het slechtste, alvorens een oordeel te "snel" te houden.
Hartelijk
Sam
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Elektrische Batterijen: state of the art einde 2016




par Obamot » 19/10/16, 05:32

xboxman4 schreef:Na-ion batterij al in de uitverkoop ... Au Us

http://www.wholesalesolar.com/9949505/a ... sa-battery

Door de nadelen over lifepo4 beginnen we redelijke prijzen te hebben en toegankelijk in de vorm van batterij en batterij 12v. Maar waarom zien we er nog steeds niemand in telefonie of elektrisch voertuig?

wauw US $ 17'000.- :schok: : Lol: en ik zei dat het betaalbare batterijen zou zijn ahahah ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Elektrische Batterijen: state of the art einde 2016




par Obamot » 19/10/16, 06:07

PS: het maakt 10x naar 30x de prijs van zout (het hangt af van het zoutgehalte van de vloot, ik heb het water niet geteld ^^)
Dus het is duur, de kilo zout ...!
Ik denk dat in dit tempo velen zullen snel gaan en we ze in vijf jaar moeten vinden tot ongeveer. € 2'000.- / € 2'500.- nee?
Dit is een prijs ... gewicht zout 1T het is minder dan € 200.- met de vloot moet er voor € zout 150.- ... in tien jaar zullen ze € 1'500.-
+ de prijs van de vloot : Cheesy: en zal altijd een goede deal voor de verkoper, en in het bijzonder voor de koper, omdat moeten deze accu's volledig worden scholen (eenvoudig aan de elektrolyt en goedkoop veranderen ... alleen de kathodes en anodes worden vervangen door nieuwe en amha en misschien zelfs gemakkelijk om het zelf te doen ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Ryuma
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 13/02/08, 15:59
Plaats: Ligny

Re: Elektrische Batterijen: state of the art einde 2016




par Ryuma » 21/10/16, 09:43

Hallo,

hoe lang duurt het voordat je een industriële toepassing van de ontdekking van mei van 2016 met gouden nano-draden en elektrolyt-gel ziet? Jaren?

-5% capaciteit na 200.000 laad- / ontlaadcycli in plaats van 5000 naar 7000! het is echt interessant.

Het punt om te testen zijn nanodraden van iets anders dan goud, omdat het te duur is (kan nikkel zijn).

http://fr.ubergizmo.com/2016/04/24/batt ... e-vie.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Elektrische Batterijen: state of the art einde 2016




par Christophe » 21/10/16, 15:50

Ik kende deze innovatie niet, maar als je leest:

Helaas, zelfs als de hoeveelheid gouddraad erg klein was, is de batterij extreem duur.


Dit geeft weinig hoop ... de prijs is niet afkomstig van het gewicht van goud, maar van de vervaardiging van nanowires visibemment ...

Dan is er niet alleen het aantal cycli dat telt om een ​​goede batterij te maken ...

Kortom om een ​​goede batterij (tractie) samen te vatten, wat is het?

a) Goede massale energiecapaciteit.

Goed rapport kWh / kg ... met de beste huidige Lipo we zijn bij 0.2 kWh / kg is nog steeds laag! Opbrengsten gecorrigeerd op de energiecyclus in essentie, we zijn bij 20 keer meer ...

b) Goede volumecapaciteit

Dezelfde redenering als met massacapaciteit.
Momenteel bevindt een Lipo zich tussen 350-380 Wh / L.

In wezen is correctie van de gemaakte returns één keer 10 keer hoger.

Kleine opmerking: de vermogensdichtheid van borstelloze elektrische motoren (kW / L) en hun massakracht (kW / kg) zijn veel hoger dan de thermische (behalve extreme gevallen ...).

Dit compenseert gedeeltelijk deze 2 hoofddefect van batterijen in vergelijking met vloeibare brandstoffen ...

c) Sterke ontlaadstroom.

Vermogen om een ​​sterke stroom te geven zonder te beschadigen.

Een goede stroom 6V / 22.2Ah 5S LiPo heeft een ontlaadstroomcapaciteit van 30C, wat een max. 22.2 * 5 * 0.9 * 30 = 3000W! (0.9 = spanningsverlies bij volledige belasting)

Het is behoorlijk groot voor een batterij van 800g over ... maar het duurt niet lang: 2min13 is volledig opgeladen!

d) Sterke laadstroom.

Er ene is erger dan storten, veel Lipo tussen 0.5C en 2C (dwz tussen 2h en 30 minuten, ongeacht het vermogen ... alleen de lader die de macht beperking zal tellen) en de belasting moeten totaal voor zijn de levensduur optimaliseren (het laatste% is belangrijk omdat het weinig stroom bevat: kijk op uw smartphone, zij zijn degenen die het langzaamst zijn)

De belasting is dus op zijn best, 15 keer langzamer dan de ontlading.

e) Goed leven: aantal cycli

Lithiumbatterijen worden in het algemeen gegeven voor 1000-cycli ... in werkelijkheid is het meestal minder en hangt het zwaar van het onderhoud af.

We missen een beetje info en feedback (als iemand die heeft?) ... maar ik gebruik bijvoorbeeld nog steeds een smartphone die ouder is dan 4 jaar en de batterijcapaciteit is nog steeds "goed" "(Ik zou zeggen ongeveer 50% van de initiële capaciteit) ... het heeft daarom 1000 cycli overschreden (maar cycli niet noodzakelijk compleet)

Ik geloof dat we een HS-batterij overwegen als deze "slechts" 70% van zijn oorspronkelijke capaciteit bereikt ...

f) De prijs kWh opgeslagen

Tesla heeft powerwall aangekondigd zonne-fotovoltaïsche / tesla-powerwall-winstgevende-t13891.html voor 3500 $ voor 10 kWh ... 350 $ / kWh (alles inbegrepen: met het management, de doos ...).

We kunnen schatten dat de enige kosten van de batterij is 250 $ / kWh.
Voor het grote publiek is de beste huidige prijs in kleine batterijen (ongeveer 200Wh capaciteit) op zijn best de 300 € / kWh.

Het is dezelfde prijs.

Nadat de kwaliteit van de ene batterij niet de andere is ... moeten die van Tesla aan de top hun achteruitgang zien ...

Aan de andere kant wordt benzine minder verkocht dan 2 € voor 10 kWh ... en er is geen beeld zoals ze zeggen!

Maar de benzine wordt maar één keer gebruikt en het kan natuurlijk niet worden opgeladen, dus 100% duurzame zonne-energie ... (goed als het maar over miljoenen jaren ...)

g) Er zou ook rekening moeten worden gehouden met het milieu, grijze energie en recycling, maar dit is subjectiever ... dan maakt het "iedereen" niet uit ...

Ik ben iets vergeten?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Elektrische Batterijen: state of the art einde 2016




par Christophe » 23/10/16, 20:37

Op basis van het vorige bericht heb ik net een artikel op de site geschreven: https://www.econologie.com/transport-voi ... mparatifs/
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten