Wat de BRF boom of evergreen?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Wat te doen met de BRF van dennen of coniferen?




par Christophe » 09/10/16, 23:35

Ahmed schreef:Christophe, je hebt het soort "spar" niet gespecificeerd ... (het lijkt, gezien de foto, sparren ...).


Ja, ik steun ook voor sparren!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Wat te doen met de BRF van dennen of coniferen?




par Ahmed » 08/03/18, 19:21

Gebruik van naaldhoutmolens als cellulosemateriaal in droge toiletten is denkbaar. Het gemalen materiaal moet eerst worden gedroogd om de vloeibare fractie goed te absorberen. De urineretentie door de naalden mag niet transcendent zijn, maar de steelchips zijn effectief en de harsgeur is leuk ...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: Wat te doen met de BRF van dennen of coniferen?




par SixK » 13/03/18, 10:39

De takken van tuyat werken redelijk goed thuis op camellia, magnoliat en aardbei. En ik denk dat we het bont moeten vermijden, ik had de indruk dat het hen verzwakte. Opgeslagen in stapels, maakt het uiteindelijk een goede bodem waarschijnlijk zuur, maar de ontbinding blijft traag. Als laatste kan het een goede paddenstoel zijn, maar je moet paddenstoelen kennen.

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
mirroro75
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/06/21, 08:05

Re: Wat te doen met de BRF van dennen of coniferen?




par mirroro75 » 09/06/21, 08:14

Hallo iedereen,

Naaldhoutsnippers of brf is een geweldige mulch voor sierheesters zoals camelia's, magnolia, rododendrons ...

A+ :D
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Wat te doen met de BRF van dennen of coniferen?




par Ahmed » 09/06/21, 12:46

Kleine semantische verduidelijking, als het gaat om gemalen coniferen, hebben we het strikt genomen niet over BRF, we kunnen het alleen doen door een enigszins bij benadering kortere weg. Dat doet niets af aan zijn interesse in bepaalde toepassingen of vermenging (in kleine mate) met "echte" BRF.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Wat te doen met de BRF van dennen of coniferen?




par GuyGadeboisTheBack » 09/06/21, 12:51

Naaldhout moet worden vermeden vanwege hun specifieke lignine (10 tot 20% wordt echter als mengsel getolereerd). De hars heeft geen agressief karakter omdat het bestaat uit derivaten van diterpenen (harsdeel) en monoterpenen (terpentijndeel). Opgemerkt moet worden dat alleen de geslachten Pinus, Picea, Larix en Pseudotsuga harskanalen hebben. Ceders worden gekenmerkt door bestanddelen van kernhout die giftig zijn voor micro-organismen, afgeleid van tropolonen (thujaplicines) met een fenolisch karakter, en zijn daarom verboden in het BRF.

De verzuring van bodems door BRF wordt soms door sommigen gevreesd, maar het is een effect dat nog nooit is waargenomen. Integendeel, in zure bodems hebben de hardhouten BRF's allemaal min of meer de neiging om de pH te verhogen.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Bois_ram% ... ment%C3%A9
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Wat te doen met de BRF van dennen of coniferen?




par Ahmed » 09/06/21, 13:00

Als ik thuja* moet malen, gebruik ik het om een ​​steegje te maken onder de dennen, achter mijn huis: het ruikt lekker en het is erg prettig om erover te lopen.

* Wat gebeurt er met mij als ik een van deze heggen, een paar decennia geleden erg populair en gemaakt van deze plant, verwijder.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Wat te doen met de BRF van dennen of coniferen?




par humus » 10/08/21, 09:35

Heeft iemand al geprobeerd om compost te maken waar iets in groeit, met BRF van ceder of cipres + maaien, in lasagne zoals aanbevolen in deze video?
Lasagne waaraan as moet worden toegevoegd om te ontzuren.

Persoonlijk gebruikte ik Cypress BRF zuiver, bijna gecomposteerd + commerciële compost, voor een moestuin.
Mijn 18-daagse radijsjes zijn al 18 weken oud en worden nog steeds niet groter. We kunnen niet zeggen dat het dit jaar een gebrek aan water is.
Deze semi-gecomposteerde cipres BRF lijkt me meer herbicide dan goed voor het maken van compost, maar ik heb destijds geen maaisel of as toegevoegd.

Naar jouw mening en feedback.

0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Wat te doen met de BRF van dennen of coniferen?




par Did67 » 11/08/21, 12:30

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Naaldhout moet worden vermeden vanwege hun specifieke lignine (10 tot 20% wordt echter als mengsel getolereerd). De hars heeft geen agressief karakter omdat het bestaat uit derivaten van diterpenen (harsdeel) en monoterpenen (terpentijndeel). Opgemerkt moet worden dat alleen de geslachten Pinus, Picea, Larix en Pseudotsuga harskanalen hebben. Ceders worden gekenmerkt door bestanddelen van kernhout die giftig zijn voor micro-organismen, afgeleid van tropolonen (thujaplicines) met een fenolisch karakter, en zijn daarom verboden in het BRF.

De verzuring van bodems door BRF wordt soms door sommigen gevreesd, maar het is een effect dat nog nooit is waargenomen. Integendeel, in zure bodems hebben de hardhouten BRF's allemaal min of meer de neiging om de pH te verhogen.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Bois_ram% ... ment%C3%A9


Ja, ik denk dat dat het goed samenvat.

Het zijn bepaalde terpeenderivaten die een probleem vormen (behalve, zoals ahmed schrijft, als het gaat om het maken van een comfortabel gangpad). Onthoud dat deze terpenen, terpentines, enz. de basis zijn van sommige "hoest" (of keelirriterende) snoepjes.

Maar op de lange termijn krijgen bepaalde specifieke organismen de overhand: schors, ceder, cipres, enz ...

Het blijft ook dat we "BRF" een beetje van alles noemen en tussen degene die takken verplettert met veel naalden, en degene die "kale" takken verplettert, zal het resultaat niet hetzelfde zijn.
1 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Wat te doen met de BRF van dennen of coniferen?




par humus » 12/08/21, 11:55

Did67 schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:
Naaldhout moet worden vermeden vanwege hun specifieke lignine (10 tot 20% wordt echter als mengsel getolereerd). De hars heeft geen agressief karakter omdat het bestaat uit derivaten van diterpenen (harsdeel) en monoterpenen (terpentijndeel). Opgemerkt moet worden dat alleen de geslachten Pinus, Picea, Larix en Pseudotsuga harskanalen hebben. Ceders worden gekenmerkt door bestanddelen van kernhout die giftig zijn voor micro-organismen, afgeleid van tropolonen (thujaplicines) met een fenolisch karakter, en zijn daarom verboden in het BRF.

De verzuring van bodems door BRF wordt soms door sommigen gevreesd, maar het is een effect dat nog nooit is waargenomen. Integendeel, in zure bodems hebben de hardhouten BRF's allemaal min of meer de neiging om de pH te verhogen.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Bois_ram% ... ment%C3%A9


Ja, ik denk dat dat het goed samenvat.

Het zijn bepaalde terpeenderivaten die een probleem vormen (behalve, zoals ahmed schrijft, als het gaat om het maken van een comfortabel gangpad). Onthoud dat deze terpenen, terpentines, enz. de basis zijn van sommige "hoest" (of keelirriterende) snoepjes.

Maar op de lange termijn krijgen bepaalde specifieke organismen de overhand: schors, ceder, cipres, enz ...

Het blijft ook dat we "BRF" een beetje van alles noemen en tussen degene die takken verplettert met veel naalden, en degene die "kale" takken verplettert, zal het resultaat niet hetzelfde zijn.


In de video zegt de man dat een laag cipres/tjuya mulch, dan een laag maaisel + as (die ik niet heb) enzovoort compost kan maken.
Kan maaien de afbraak van cipres / tjuyas cochoncetes activeren en een prachtige grond geven die kan worden gebruikt om te zaaien of zelfs gewoon om de grond te aggregeren?

Hoe dan ook, ik wil het experiment proberen om iets van deze verpletterde cipres te maken (afgezien van de steegjes) maar als deze grond bij voorbaat gedoemd is te mislukken, ben ik al minder geneigd om erin te investeren.
Ik ben bereid om enkele jaren -1,2 of 3 maar niet meer te wachten, zodat deze potgrond / compost bruikbaar is.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten