luie tuinman in Loire Atlantique

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 21/09/19, 18:55

Ik hou je op de hoogte. Ik dacht aan het archeologische onderzoek, maar in het project worden de terpen in permacultuur genoemd, ik dacht meteen dat dat het was. Maar ik ben net naar internet gegaan en het lijkt erop dat het op deze plek een weiland zal zijn, opeens is het nog minder begrijpelijk.
Blijf op de hoogte.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Ahmed » 21/09/19, 19:25

Normaal gesproken zou preventieve archeologie (dit is de officiële naam) moeten ingrijpen vóór ontwikkelingsprojecten die latere opgravingen zouden voorkomen, maar in het geval van een moestuin? Tenzij constructies zijn opgenomen in dit project ...
Eén ding is zeker, het is niet de methodologie die compatibel is met terpen in de cultuur, maar met opgravingen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par chafoin zijn » 23/09/19, 15:51

Ahmed schreef:Eén ding is zeker, het is niet de methodologie die compatibel is met terpen in de cultuur, maar met opgravingen ...
Ach ja? Weet je het zeker? Met een graaflaadcombinatie lijkt dit mij niet erg voorzichtig ... maar misschien doen ze enquêtes voordat ze de machines verzenden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 23/09/19, 20:03

Ik ben bang dat dit "gemechaniseerde permacultuur" is.

De preventieve archeologische opgravingen bij constructies (fabrieken, wegen) waarvan ik weet dat ze deze "vorm" niet hadden; ze waren meer uit elkaar geplaatst, maar veel diepere rechthoeken.

Ik vrees dat het een fan van "groene ruimte architect" is van PÃ © rma, die alles begreep toen hij leefde… en die het project leidt. Ik had een gesprek gesloten in de zuidelijke buitenwijken van Nantes, maar hij kon daar niet zijn geweest.

Laten we niet vergeten dat in een gemeenschapsproject, net voor de verkiezingen, een project wordt weergegeven (ter plaatse, in gemeentelijke bulletins) door zijn kosten ... X honderdduizenden euro's, voor een paar duizend groene stemmen , het is niet duur! Ik ga geen klootzak zijn en ga ervan uit dat het gekozen bedrijf voor openbare werken een gratis pool zal graven bij de assistent van de betrokken diensten!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Ahmed » 23/09/19, 20:21

chafoin zijn, Je schrijft:
Ach ja? Weet je het zeker? Met een graaflaadcombinatie lijkt dit mij niet erg voorzichtig ... maar misschien doen ze enquêtes voordat ze de machines verzenden?

Dit is hoe het gaat: vanuit een min of meer vooraf bepaald frame schuren de machines de bovenkant af en gaan vervolgens in grote maar zeer dunne lagen onder de blik van een waarnemer. Zodra een overblijvende aanwijzing is geïdentificeerd, stopt deze de machine en schraapt voorzichtig met een troffel ... In de delen van de rechthoek zonder aanwijzingen gaat het graven langzaam door en kan een respectabele diepte bereiken (tot het lagere niveau) van een menselijke nederzetting die overeenkomt met de periode van de betreffende plaats).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 25/09/19, 12:29

Het kan afhangen van de sites en de "vermoedens". Thuis zijn er Romeinse overblijfselen.

Sinds kort zijn er preventieve opgravingen in een groot veld naast de ZAC (uitbreiding?). Het waren kleine "percelen" zoals 1 mx 2 m, in grote aantallen van elkaar verwijderd ...

Misschien zijn er verschillende technieken?

De toekomst zal zijn antwoord geven!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 27/09/19, 16:27

Ahmed schreef:Normaal gesproken zou preventieve archeologie (dit is de officiële naam) moeten ingrijpen vóór ontwikkelingsprojecten die latere opgravingen zouden voorkomen, maar in het geval van een moestuin? Tenzij constructies zijn opgenomen in dit project ...
Eén ding is zeker, het is niet de methodologie die compatibel is met terpen in de cultuur, maar met opgravingen ...

Ahmed je hebt gelijk, vanmorgen waren er mensen op de bouwplaats, ik ging met ze praten. Hier had ik dit systeem nog nooit gezien. Gewoonlijk zijn dit rechthoeken van 4m op 2 dubbel verdeeld.
De agglomeratie vroeg om deze opgravingen, terwijl het een praire en tuinbouw zal zijn die gepland is.
Ze vonden de overblijfselen van een Gallische boerderij.
Bravo Ahmed voor uw inzicht!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 27/09/19, 19:12

Dus daar ga je ... Ik denk dat het verkeerd is!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 19/10/19, 12:32

Dit jaar heb ik een voet tomaat onder een geventileerde tunnel geplaatst (alleen om regen te beschermen). Dit bevestigt wat Didier ons liet zien. Alle andere voeten zijn verwoest, degene die beschut is met gezonde tomaten die nog bloeien.
Op een j plaats ik een eenvoudige glazen plaat en goed, de bladeren net onder zijn niet ziek terwijl de rest van de voet is verwoest.
Vanmorgen heb ik mijn eerste 2-prei geplukt, ze zijn van een mooie grootte. Licht eigenzinnige wortels en een kleine knolselderij (de helft van een winkel)
Mijn salades zijn mooi evenals de kool, het moet gezegd worden dat het mild is en het regent 2 of 3 eenmaal per week.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 19/10/19, 14:08

Dit einde van het seizoen is echt geweldig, denk ik. De kool is nu fantastisch. Er zijn nog een paar tomaten over. Aubergines: niet slecht! Krullend als nooit tevoren ... De eerste kleine rapen in mijn zaai vanaf begin september ... Enz ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 337-gasten