Regenwormen ... het is hoe?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par chatelot16 » 15/09/16, 21:12

de composthoop is niet een goede manier om te cultiveren om wanneer u een groot perceel een beetje woestijn ... als je al de grond nat genoeg composthoop niet kan water kan worden gehandhaafd om het paradijs te zijn ... en als het weer permetra zij de rest van het veld zal bezetten en wij helpen hen rond door het bewegen van de compost

thuis Ik heb dat probleem niet ... Ik heb niets geteeld en alles groeit ... de bodem leeft en wormen zijn er in overvloed ... de turicules zijn enorm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par Did67 » 15/09/16, 21:26

Neen. Het werkt niet.

Dit zijn niet de "goede" wormen. Onder de composthoop bevinden zich "épigés", een soort grote luie mensen die organisch materiaal opslokken, copuleren als verdraaide exemplaren, zich massaal vermenigvuldigen ... Dit is waarom er heel snel veel van zijn. Maar om de tuinman te helpen, zijn het "wankers" ...

Omgekeerd zijn anecics diep, graven verticale galerijen, halen 's nachts hun hoofd eruit, slepen een beetje hooi of blad, dat ze diep macereren voordat ze het inslikken met aarde, bacteriën ... Ze vermenigvuldigen zich heel langzaam. Maar hun rol in de "turbomixing" van bodems is essentieel ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par Did67 » 15/09/16, 21:29

chatelot16 schreef: de bodem leeft en wormen zijn er in overvloed ... de turicules zijn enorm


Dit zijn dus de goede! De anecics. Je bent een gelukkige "wormenkweker"! "Zij zijn degenen die voor je tuinieren. Zolang je ze geen kwaad doet! Raak niets aan, breng hooi mee om ze continu te voeren, bescherm hun werk (de goed gestructureerde grond, de galerijen) en bestrijd onkruid, planten en je haalt het op met een schop!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par chatelot16 » 15/09/16, 22:04

deze zijn ingewikkeld om te ... als we willen bevorderen met een composthoop moeten we goed voor niets ... als men cultiveert niets, zo niet de ortieculture was een overvloed .. .

als iemand dicht bij mij moet terwijl ik het bouwen van een gebouw, zodat het vloeroppervlak verloren zullen gaan, is het heel goed mogelijk om het goede land vol wormen te dragen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par Did67 » 15/09/16, 22:39

Jammer dat "kna" in het zuidwesten is, als ik me niet vergis!
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par dede2002 » 18/09/16, 07:07

Hallo,

Ik denk dat we op hun hoede voor potentiële indringers moet zijn voordat de aarde over lange afstanden.

Aangezien deze moordenaars voor regenwormen!
tuinieren / plathelminthe-land-een-nieuw-invader-t12453.html

Dit artikel heeft al 3 jaar, dat deze platwormen geworden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par Did67 » 18/09/16, 17:01

Platwormen zijn heel andere familie!

Eens, inderdaad, grote anecic lunch niet meer bestaan ​​in het noorden. Het zou verleidelijk ... maar zonder twijfel het spelen van de tovenaarsleerlingen zijn!

Aan de andere kant, wanneer in een onderverdeling een grond zo gedenatureerd is dat de anecics er niet in zijn geslaagd deze terug te winnen, zou het "redelijk" zijn om hun introductie (vanuit de buurt) te onderzoeken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par Did67 » 18/09/16, 17:10

dede2002 schreef:
Aangezien deze moordenaars voor regenwormen!
tuinieren / plathelminthe-land-een-nieuw-invader-t12453.html

Dit artikel heeft al 3 jaar, dat deze platwormen geworden?


Ik vond dat; kaarten bijgewerkt in 2015

https://sites.google.com/site/jljjustin ... -miseajour

Let op, deze kaart bevat de 6 soorten platwormen, niet alleen invasieve hij daar af te geven.

Het detail is hier:

https://sites.google.com/site/jljjustin ... sif/cartes
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par Grelinette » 18/09/16, 18:37

Did67 schreef:Onder de composthoop bevinden zich "épigés", een soort grote luie mensen die organisch materiaal opslokken, copuleren als verdraaide exemplaren, zich massaal vermenigvuldigen ... Dit is waarom er heel snel veel van zijn. Maar om de tuinman te helpen, zijn het "wankers" ...


Het is al jaren dat ik een grote houten kist in de tuin voor het composteren van organisch afval, en wanneer ik mijn compost verhuisd naar de verse afval te dekken, het was meestal een kleine witte menigten tot zeer dik (ongeveer 1 cm in diameter en ongeveer 2 cm lang) en zeer grote larven (in 1 cm in diameter door 7 cm lang), maar heel weinig regenwormen.
rijke maaltijd protéïne.jpg

Dat gezegd hebbende, de compost leken vrij goed: donker, licht de bodem en het fijn als ik in de tuin of moestuin geleegd.

Op een dag een vriend bracht me een doos met kleine regenwormen (zogenaamd specifiek voor compostering) hij van zijn compost had genomen en ik zet ze in mijn compost. Aangezien er meer grote witte wormen in mijn compost, maar duizenden kleine regenwormen voor ongeveer 10 cm lang. Er is zo veel dat toen ik de compost roer ik voel roeren een groot bord spaghetti.

Ik vraag me af of deze nieuwe compost is anders dan de oude, maar het werk van deze kleine rode wormen is zeer efficiënt en zeer snel met betrekking tot het verminderen van de hoeveelheid afval gecomposteerd.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par phil53 » 18/09/16, 20:13

Grote witte larven ziet eruit als wormen hert kever, ze voornamelijk hout eten.
Ik heb al gevonden in bloembedden, waar ze de goedkope potgrond had gezet.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 302-gasten