elektrische auto en vervoer, wire nieuws

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 08/04/19, 20:15

Eric Dupont schreef:Naar mijn mening is dit valse informatie. de toekomst is vloeibare stikstof, niet lithium.


VERDOMME!

Ik had de nieuwsgierigheid (of domheid) om op de link naar de site van onze vriend te klikken, omdat ik merkte dat de naam ervan was veranderd (de site, niet onze vriend).

Nou, hij heeft de range extender voor elektrische voertuigen uitgevonden op basis van vloeibare stikstof!

Het leuke, een aanhanger van minimaal een ton (de mechanica, de opbouw, de tank voor vloeibare stikstof, de watertank, plus de inhoud natuurlijk). Vermogen 10kW.

Deze hang je achter de ZOE en rijden maar, autootje!

Sint-Remundo, doe iets!
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par izentrop » 08/04/19, 23:23

Het zal echter nog 3 tot 5 jaar duren voordat de technologie van deze Zwitserse start-up op de markt komt. https://www.vroom.be/fr/blog/bient-t-de ... omie-21595
Nogmaals, dit is een aankondiging van prestaties verkregen in het laboratorium... We zullen zien of het op de markt gebrachte product zijn beloften zal nakomen. : Mrgreen: Beeld
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Eric DUPONT » 09/04/19, 15:06

sicetaitsimple schreef:
Eric Dupont schreef:Naar mijn mening is dit valse informatie. de toekomst is vloeibare stikstof, niet lithium.


VERDOMME!

Ik had de nieuwsgierigheid (of domheid) om op de link naar de site van onze vriend te klikken, omdat ik merkte dat de naam ervan was veranderd (de site, niet onze vriend).

Nou, hij heeft de range extender voor elektrische voertuigen uitgevonden op basis van vloeibare stikstof!

Het leuke, een aanhanger van minimaal een ton (de mechanica, de opbouw, de tank voor vloeibare stikstof, de watertank, plus de inhoud natuurlijk). Vermogen 10kW.

Deze hang je achter de ZOE en rijden maar, autootje!

Sint-Remundo, doe iets!


De vloeibare stikstof accu is bedoeld om 80% van een autoaccu te vervangen. Het is dus niet nodig om enorme macht te hebben. en je hebt gelijk, hij is misschien niet erg geschikt voor een kleine auto, maar eerder voor een bus, een vrachtwagen, een bedrijfswagen. het voordeel is dat je kunt tanken met vloeibare stikstof. Ik denk niet dat je het belang van vloeibare stikstof in termen van energievector volledig hebt begrepen in vergelijking met elektriciteit die niet kan worden opgeslagen.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 09/04/19, 18:43

Eric Dupont schreef: Ik denk dat je het belang van vloeibare stikstof als energievector niet helemaal begrijpt in vergelijking met elektriciteit die niet kan worden opgeslagen.


Je hebt gelijk als je dat niet gelooft, omdat jouw ding simpelweg niet kan werken. Een paar seconden nadat u begint met het injecteren van water, zal het een blok ijs zijn.
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Eric DUPONT » 09/04/19, 20:45

nee, de vloeibare stikstof wordt eerst onder druk gezet en vervolgens verwarmd door de vooraf gedroogde omgevingslucht.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 09/04/19, 21:26

Eric Dupont schreef:nee, de vloeibare stikstof wordt eerst onder druk gezet en vervolgens verwarmd door de vooraf gedroogde omgevingslucht.


Wat een onzin!

Ik heb het niet over de compressie-/verdampingsfase, die de "gemakkelijkste" is. Welk uitwisselingsoppervlak met de omgevingslucht heb je trouwens berekend voor je nieuwe concept van 10kW voor deze fase van het proces? Graag een reactie, ZOE-eigenaren zijn u bij voorbaat dankbaar.

Ik heb het over de zogenaamde ‘isothermische’ ontspanningsfase. Gewoon "geen mogelijkheid". Tenzij je een bron van dodelijke hitte hebt bij relatief hoge temperaturen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 09/04/19, 22:48

Laten we ophouden met het vervuilen van dit draadje, ook al heb ik eraan bijgedragen, ik heb het niet geïnitieerd. Dus mogelijk antwoord op de speciale STP-thread:

uitvindingen, innovaties / motor-generator-vloeibare stikstof t15588-410.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16097
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Remundo » 13/04/19, 13:29

we hebben zoveel gezien en gehoord...

en mijn revolutionaire batterijen, en als mijn tante ze had, zou het mijn oom zijn...
0 x
Beeld
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Bardal » 13/04/19, 19:38

Misschien zou het creëren van een vertrouwensrelatie tussen Eric DUPONT en INNOLITH (die mij in zijn betoog net zo serieus en bekwaam lijkt als de onvergetelijke uitvinder van vloeibare stikstof) het mogelijk maken om eindelijk uit de energie-impasse te ontsnappen en vervolgens het goede nieuws te brengen aan de mensheid.

Ik ben dol op het hoge niveau van het argument van Innolith, in het bijzonder de autonomie van 965 km en de fantastische aankondiging dat de elektrolyt niet-ontvlambaar is; echt...
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par moinsdewatt » 19/04/19, 00:56

Renault EZ-Flex, een experimentele elektrische bedrijfswagen voor de laatste kilometer

Matthieu LAURAUX 17 april 2019

Beeld

Na de futuristische EZ-Pro-shuttle presenteert Renault een meer stedelijke en realistische EZ-Flex-bedrijfswagen, 100% elektrisch, die twee jaar lang zal worden getest door professionals.

De Franse fabrikant dacht vanaf het begin dat het offensief zich ook op de bedrijfswagen zou richten. Na de Kangoo ZE, die inmiddels aan het einde van zijn levensduur is, en de recente Master ZE, denkt Renault kleiner. Was de futuristische EZ-Pro autonoom rijdende showauto gericht op 2030, dit gloednieuwe EZ-Flex-concept is van korte duur.

Met een lengte van 20 cm van een Clio (3,86 m) is dit kleine busje bedoeld voor wat wij de laatste kilometer noemen. Hij is echter niet beperkt: hij heeft een laadvermogen van maximaal 3 m3 en een draaicirkel van 9 meter. Elektrisch, hij is uitgerust met batterijen die een autonomie van 150 km garanderen, 3 keer de dagelijkse rit volgens Renault.

Subjectiever merken we op dat deze EZ-Flex verre van Renault-codes is, waarbij de nadruk ligt op bruikbaarheid. Afscheid van de typische grille, waarbij het logo onder de voorruit is geplaatst en het zicht wordt gevormd door twee kleine projectoren.

Een experiment van 2 jaar
Het merk biedt niet alleen een geïsoleerd prototype aan, maar zal een volledig testprogramma starten. “Een tiental Renault EZ-FLEX’s zullen in Europa worden uitgeleend aan verschillende professionals, bedrijven, steden of gemeenschappen”, aldus het persbericht, over een periode van “ongeveer twee jaar”. Het doel is om gegevens te verzamelen, van de autonomie tot de frequentie van het openen van de deur, om “de realiteit van het dagelijks gebruik te begrijpen”.
....................

https://www.automobile-propre.com/renau ... kilometre/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten