elektrische auto en vervoer, wire nieuws

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par moinsdewatt » 23/09/18, 16:49

Volkswagen onthult zijn elektrische MEB-platform

Beeld

De hoeksteen van het elektrische programma van de Volkswagen Group, het MEB-platform, werd maandag onthuld. Het werd enkele jaren geleden aangekondigd en zal dienen als basis voor 10 miljoen elektrische voertuigen van de verschillende merken van de groep. Vanaf 2019 baart hij zijn eerste model: de Volkswagen "ID".
........

http://www.automobile-propre.com/volksw ... e-meb/amp/
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Christophe » 05/10/18, 00:03

https://www.lesechos.fr/industrie-servi ... 210562.php

Autovervuiling: het Europees Parlement op een harde lijn

De EP-leden hebben woensdag een doelstelling aangenomen om de CO40-uitstoot van nieuwe voertuigen tegen 2030 met 2% te verminderen. In 2025 moet één op de vijf nieuwe auto's elektrisch zijn. De branche hekelt onrealistische doelstellingen.

(...)


Ik kan het ook moeilijk geloven...Europa legt ambitieuze doelstellingen op: maar welk budget trekt het uit om deze te verwezenlijken?

De miljarden conventionele fabrikanten die bijdragen om op dezelfde weg door te gaan (en dit is de slechte): auto's van 2000 kg bouwen voor minder dan 10% van de nuttige massa...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par izentrop » 05/10/18, 01:21

Het begon met technische controle.
Mijn oude feest gaat niet meer voorbij :(, Ik ben vanmiddag voor niets verhuisd. Gelukkig hebben ze me niet aangeklaagd.
Voor mij is het prima, hij had gaten in de carrosserie die ik goedkoop heb gerepareerd.

Nu geen reparaties meer met sintofer of geklonken plaatwerk zoals ik had gedaan. Ik ben nog niet klaar om over te stappen op elektrisch, ik heb andere prioriteiten.

Ik ben niet te beklagen, het ergste moet zijn voor de jonge mensen die een oude jodenharp hebben gerepareerd om naar hun werk te kunnen gaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Adrien (voormalig nico239) » 11/10/18, 00:25

Zoals vaak is het ook nodig om "out of the box" te gaan om andere strategieën te zien.

Met een paar jaar vertraging treedt de auto-industrie pas in de voetsporen van de platenindustrie.

Volgens het vynil, k7, CD, gedematerialiseerde diagram, vormt de kolossale vloot van dieselvoertuigen een even kolossale meevaller die moet worden omgevormd tot een benzinevloot... (met de medeplichtigheid van de heersers? De vraag moet worden onderzocht)

En gezamenlijk (weliswaar met enige vertraging) in het elektrische wagenpark.

Iedereen heeft zijn eigen mening over hoe consumenten zullen reageren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Gaston » 11/10/18, 11:14

izentrop schreef:Het begon met technische controle.
Mijn oude feest gaat niet meer voorbij :(, Ik ben vanmiddag voor niets verhuisd.
Ik heb een vriend die een camper van ongeveer 25 jaar oud "achterliet" die heel goed reed omdat de koplampen niet meer door de technische keuring kwamen (reflector met putjes) en het reserveonderdeel niet kon worden gevonden.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par moinsdewatt » 14/10/18, 14:57

PSA zal zijn nutsvoorzieningen in elektriciteit afwijzen

13/10/2018

Medio 2020 zal de fabrikant de Citroën Jumpy en de Peugeot Expert in een 100% elektrische uitvoering aanbieden. Hiermee wil zij reageren op de aanscherping van de regelgeving rond het verkeer van dieselvoertuigen in stadscentra.

Volgens informatie van Les Echos zal het hele aanbod van PSA-nutsvoorzieningen in 2025 elektrisch worden." We denken dat het beter is om met puur elektrische te komen in plaats van met plug-in hybrides, legt Philippe Narbeburu, PSA's "VU"-manager, dagelijks uit "Het doel in termen van batterijautonomie is om 85% van het gebruik van onze klanten te dekken", specificeert hij.

De eerste omgebouwde modellen zijn de Peugeot Expert en de Citroën Jumpy, die medio 2020 van de productielijnen zullen rollen. "We kunnen dit K-zero-programma elektrificeren zonder al te veel werk, onder aanvaardbare economische voorwaarden", zegt Philippe Narbeburu in Les Echos. In een tweede stap worden de Berlingot en de Partner omgebouwd naar lithium-ion. Grote nutsbedrijven, nu geassembleerd in Italië met Fiat, zullen de laatste zijn.

Om aan de behoeften van haar klanten te voldoen, overweegt PSA ook om twee verschillende batterijformaten aan te bieden.

15% van de omzet in de eerste jaren
Met dit omvangrijke elektrificatieplan moet worden ingespeeld op de aanscherping van de regelgeving rond het verkeer van utility-diesels in de binnenstad. Het gaat er dus om een ​​alternatief te bieden aan professionals en logistiek medewerkers die de levering van de "last mile" moeten verzekeren.

PSA is van plan om een ​​identieke maandelijkse huur aan te bieden tussen de elektrische en thermische versies. Hij wil de elektrische aantrekkelijk maken voor zijn professionele klanten, die nu al interesse tonen in de beperkte onderhoudskosten van deze technologie. "Het aandeel elektrisch in de verkoop? Alles zal afhangen van de reglementen", stelt Philippe Narbeburu voorzichtig voor. Maar de fabrikant zet nog steeds in op een omzetaandeel van 15% in de eerste jaren.

https://www.bfmtv.com/economie/psa-va-d ... 43526.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Christophe » 14/10/18, 15:31

Uh het bestaat al de elektrische berlingo (en cie)... waar is de nieuwigheid?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Forhorse » 14/10/18, 17:32

Het nieuwe is dat ze erin geloven en dat ze echt van plan zijn ze te verkopen, in tegenstelling tot de oude modellen die vooral een showcase en "demonstraties" waren (waarvan het niet-erkende doel precies was om aan te tonen dat de elektrische geen toekomst had, geen interesse had klanten, en kwam niet overeen met hun behoeften)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Christophe » 14/10/18, 18:51

Ja ja, ik denk dat ze vooral van plan zijn om de miljoenen verschillende en gevarieerde overheidssteun in eigen zak te steken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Forhorse » 14/10/18, 20:30

Ik weet niet of ze meer op hulp uit zijn. Bovenal verandert de markt. Het lijkt er nu al op dat Renault/Nissan geld weet te verdienen met de zoe/leaf, als de markt winstgevend wordt, interesseert het ineens andere fabrikanten.
Dan zal de nieuwe WLTP-norm, in de huidige stand van zaken, betekenen dat alle voertuigen met verbrandingsmotor of bijna een ecologische boete krijgen, behalve elektrische voertuigen die een bonus zullen hebben... het zal waarschijnlijk veel mensen besluiten om stap over op EV's en dit is dus opnieuw een markt die fabrikanten niet willen missen: door te laat te komen, verliezen ze een aanzienlijk marktaandeel ten voordele van wie een coherent elektrisch aanbod heeft... tot die tijd zeker dat de overheid past het co2 tarief van de malus/bonus aan t.o.v. deze nieuwe norm (in België schijnt men al gepland te hebben om het rekening houden met het nieuwe WLTP co2 tarief te "temporiseren", voor Frankrijk weten we het nog niet)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten