elektrische auto en vervoer, wire nieuws

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Christophe » 06/10/17, 19:43

Het is omdat een product niet voldoet aan de behoeften van 100% van de consumenten, dat het niet onderzocht mag worden en dat er geen markt is!

Als iedereen jouw redenering had, zouden alle producten die momenteel op de markt zijn klonen zijn! : Cheesy:

Kortom, je verdiept je een beetje in sofisterij of trollisme, als je dat liever hebt!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 06/10/17, 20:16

Christophe schreef:Het is omdat een product niet voldoet aan de behoeften van 100% van de consumenten, dat het niet onderzocht mag worden en dat er geen markt is!

Als iedereen jouw redenering had, zouden alle producten die momenteel op de markt zijn klonen zijn! : Cheesy:

Kortom, je verdiept je een beetje in sofisterij of trollisme, als je dat liever hebt!


Het blijkt, zoals ik hierboven al zei, dat ik echt geloof in de ontwikkeling van elektrische voertuigen, in hun complementariteit met hernieuwbare energiebronnen, in de rol die ze zouden kunnen spelen als ‘huisbatterij’, of zelfs meer dan diensten die worden geleverd aan de elektrische voertuigen. systeem (voertuig naar elektriciteitsnet).

Dus sorry trollisme, ik zie het meer onder degenen die uitleggen dat het een heel goed idee zou zijn om elke dag of elk weekend met batterijen van 25 kg te werken... Is het alleen maar om aan te tonen dat het thermische voertuig beter is?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 06/10/17, 20:50

Aanvulling, verduidelijking: ik heb het alleen over het individuele voertuig.
Voor industrieel gebruik (vorkheftrucks bijvoorbeeld) die in bepaalde gevallen 24/24 draaien of (misschien maar ik ben er niet van overtuigd) vloten van het stadsbustype, kan het vervangen van batterijen uiteraard een oplossing zijn. Maar in deze twee gevallen is of zou het in hoge mate geautomatiseerd zijn.
En wellicht ook dat voor dit soort gevallen met als kenmerk zeer intensief gebruik waterstof een oplossing is/zal zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par chatelot16 » 06/10/17, 21:02

de mogelijkheid hebben om de batterijen te verplaatsen betekent niet dat u ze elke dag allemaal moet verplaatsen! ... zolang een klassieke oplaadbeurt voldoende is, waarom dan de batterijen verplaatsen?

de mogelijkheid hebben om de batterijen te verplaatsen is slechts een voordeel om ze beter te kunnen gebruiken... net iets beter dan batterijen die in het voertuig zijn geïmmobiliseerd, en onbruikbaar als we ze ergens anders nodig hebben

Ik ga nogmaals de vergelijking maken met een beroemde fabrikant van persluchtauto's die niets verkocht... als energieopslag op basis van perslucht nuttig was, had hij generatoren en noodstroomvoorzieningen moeten verkopen voordat hij je hersens in de war bracht met het maken van auto's

hetzelfde voor de elektrische auto! het is noodzakelijk om dezelfde batterijen in meerdere voertuigen te kunnen monteren... een enkele batterij voor een scooter of een grasmaaier, en een groter aantal voor een auto

de prijs van batterijen is een put als je een auto wilt kopen... en een dood verlies als de auto niet meer werkt... of een verlies in de andere richting als je een oude elektrische auto hebt waarvan de batterijen niet meer verkrijgbaar zijn

we hebben een standaardisatieaanpak nodig, zodat investeringen in batterijen onafhankelijk zijn van de auto
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 06/10/17, 21:30

chatelot16 schreef:de mogelijkheid hebben om de batterijen te verplaatsen betekent niet dat u ze elke dag allemaal moet verplaatsen! ... zolang een klassieke oplaadbeurt voldoende is, waarom dan de batterijen verplaatsen?

de mogelijkheid hebben om de batterijen te verplaatsen is slechts een voordeel om ze beter te kunnen gebruiken... net iets beter dan batterijen die in het voertuig zijn geïmmobiliseerd, en onbruikbaar als we ze ergens anders nodig hebben

Ik ga nogmaals de vergelijking maken met een beroemde fabrikant van persluchtauto's die niets verkocht... als energieopslag op basis van perslucht nuttig was, had hij generatoren en noodstroomvoorzieningen moeten verkopen voordat hij je hersens in de war bracht met het maken van auto's

hetzelfde voor de elektrische auto! het is noodzakelijk om dezelfde batterijen in meerdere voertuigen te kunnen monteren... een enkele batterij voor een scooter of een grasmaaier, en een groter aantal voor een auto

de prijs van batterijen is een put als je een auto wilt kopen... en een dood verlies als de auto niet meer werkt... of een verlies in de andere richting als je een oude elektrische auto hebt waarvan de batterijen niet meer verkrijgbaar zijn

we hebben een standaardisatieaanpak nodig, zodat investeringen in batterijen onafhankelijk zijn van de auto


Ik ben het eens met het idee van standaardisatie, maar laten we realistisch zijn: het is momenteel onmogelijk omdat alle fabrikanten het moeilijk hebben. Ga je bedrijven, laboratoria, die echt prestaties leveren (zie de vooruitgang van de afgelopen twintig jaar) vragen om in een mal te passen? Echt niet. Dit komt later voor “basis” toepassingen. Je moet geduld hebben, er ontstaat een standaard op de dag dat iemand door zijn technologie een dominante speler is geworden. Het is naar mijn mening niet voor nu.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 06/10/17, 21:40

chatelot16 schreef:de mogelijkheid hebben om de batterijen te verplaatsen betekent niet dat u ze elke dag allemaal moet verplaatsen!


Ik was het niet die op het idee kwam om de helft van de batterijen in de auto te hebben en de andere helft overdag op te laden via de fotovoltaïsche panelen......Vandaar 250 kg voor alle avonden (of elke ochtend als je de voorkeur geven aan!).
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par lilian07 » 06/10/17, 22:11

De Li-ion-batterij voor de EV is al gestandaardiseerd, de elementaire cel evolueert aanzienlijk, maar verschillende voertuigen gebruiken deze omdat dit de beste dichtheid is die wordt gezocht.
Afhankelijk van het type voertuig is het pakket verschillend, afhankelijk van de behoefte en het aantal elementaire cellen dat daarbij hoort.
Het is gebleken dat de batterijbuffer zeer gunstig is voor het algehele energieleverings- en productiesysteem. Het plaatsen van een bufferbatterij in huis, in de laadstations, maakt het mogelijk om de kosten voor het transport van energie uit grote gecentraliseerde energie-infrastructuren te verlagen. Dit maakt het mogelijk om op grote schaal hernieuwbare energie te gebruiken en vermindert het zwakke punt hiervan (intermittatie), dus RE winstgevender wordt dan welke andere energiebron dan ook (nucleair, fossiel, enz.). We hebben het over batterijen met enkele duizenden cycli die vervolgens bijvoorbeeld voor thuis worden gerecycled....
Een ander voordeel is dat EV's eenvoudig kunnen worden opgeladen zonder het netwerk te overbelasten. De bufferbatterij in een intelligent netwerk maakt het mogelijk om de storing van het totale netwerk te compenseren. Tenslotte 10% bufferbatterij in een elektrisch netwerk met meerdere bronnen maakt het mogelijk om het gebruik van kostbare processen (import van elektriciteit, opstarten van kolencentrales, beheer van dammen, enz.) aanzienlijk te verminderen om pieken in de activiteit tegen te gaan.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 06/10/17, 22:40

lilian07 schreef:Door een bufferbatterij in huis, in de laadstations, te plaatsen, kunnen de kosten voor het transport van energie uit grote gecentraliseerde energie-infrastructuren worden verlaagd.


.......
AH goed? Kunt u deze verklaring toelichten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par chatelot16 » 06/10/17, 23:42

geen enkele autofabrikant zal speciaal voor hem een ​​element maken ... dezelfde elementen worden door alle fabrikanten gebruikt, maar ze monteren ze in speciale afmetingspakketten om incompatibel te zijn ... net als bij computers waar er een veelvoud aan incompatibele pakketten is die echter hetzelfde element

Dit is de reden waarom ik zeg dat voor de toekomst van de elektrische auto-oplossing een staat moet regeren en iets moet opleggen!

zonder een staat die regeert, doen de fabrikanten iets

ecologie heeft efficiëntie nodig... onenigheid is niet effectief... onenigheid is verspilling

maar uiteindelijk zijn er zoveel andere verspillingen als gevolg van een gebrek aan standaardisatie... printercartridges... batterij van mobiele telefoons... auto-onderdelen... dat het mij niet verbaast dat er geen oplossing is voor elektriciteit auto's ook niet
1 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par lilian07 » 07/10/17, 14:37

AH goed? Kunt u deze verklaring toelichten?


Voor mij is het steeds dezelfde logica die voorop staat: productie zo dicht mogelijk bij de gebruiker, service. In plaats van onmiddellijk op een bepaald punt een grote hoeveelheid energie te produceren door deze over een uitgebreid en kwetsbaar luchtnetwerk te transporteren, wat de producent enorm veel kost (20 TWh verlies door Joule-effect zonder de kosten van het in stand houden van de omstandigheden mee te tellen), vooral tijdens barre weersomstandigheden, Het is beter om precies te produceren zoals nodig, zonder de noodzaak van zware infrastructuur. Tegenwoordig kan het netwerk zich niet echt aanpassen aan het transport van 100 kW naar gebieden die zo verschillend zijn als parkeerterreinen of plaatsen waar auto's passeren. Laten we daarom opslag bevorderen die het mogelijk maakt de stroom te vergemakkelijken en pieken te vermijden die gedeeltelijk verantwoordelijk zijn voor de slijtage en kwetsbaarheid van de netwerk, dus geen extra kosten op het netwerk.
Bovendien reageren grote productie-eenheden zeer traag (ook al geloven we het hier niet) en zijn ze moeilijk te controleren, vooral in de winter.
Met het postulaat dat hernieuwbare energieën al winstgevend zijn zonder subsidies in vergelijking met fossielen, worden ze winstgevender als we opslag toevoegen, waarvan de kosten letterlijk instorten. Waarom zouden we ze dan niet zo dicht mogelijk bij de reserve ontwikkelen?

Samenvattend verlagen we de extra kosten voor de infrastructuur die moet worden gecreëerd om het hoge vermogen te ondersteunen, we besparen deze door de vraag af te vlakken en we verminderen de verliezen als gevolg van het Joule-effect. Bovendien verminderen we de variaties op grote productie-eenheden en daarmee de afhankelijkheid van kolencentrales, die dan tijdens de schoolvakanties zouden moeten worden opgestart om de piek in de vraag op te vangen.

Ten slotte zal de EV het mogelijk maken om grote hoeveelheden batterijen te recyclen, dus het is een tweede leven voor lithium dat momenteel slecht wordt gerecycled.
Het is ook de keuze van grote EV-fabrikanten om smart packs voor woningen te verkopen die de gebruiker snel geld opleveren. Er wordt geschat dat een pakket gerecyclede woningen 400 euro/jaar zal opleveren voor een gemiddelde zonnewoning (4 personen) die hun overschot op de beste momenten zal verkopen terwijl ze volledig autonoom zijn.

Voor mij zullen de EV en de lithiumbatterij een revolutie teweegbrengen in de energiesector en de manier waarop deze wordt verbruikt. Bovendien zou de snelle ontwikkeling van processors op zijn best een smartgrid moeten creëren voor de verkoop en opslag, terwijl de capaciteit van de EV 100% geautomatiseerd en beter benut zou kunnen worden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 383 gasten