Kies een hydraulische micro turbine: Pelton of propeller?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par chatelot16 » 25/06/16, 09:55

het is mijn specialiteit om dingen te hergebruiken buiten de omstandigheden waarvoor ze bedoeld zijn

bijvoorbeeld een dynamo uit een kleine Chinese 2KW-groep: deze heeft een slecht rendement omdat hij is berekend om licht te zijn, daarom sterke magnetische inductie, volledig verzadigd: oplossing spoel hem terug met meer windingen, dit vermindert het nuttige vermogen, maar het vermindert de inductie en verplaatst het weg verzadiging verhoogt dus de efficiëntie op vol vermogen, en vermindert nog beter het vermogensverlies bij nullast: wat het rendabel maakt om hem zelfs bij laag vermogen op constant toerental te laten draaien

een laag rendement van 2 kW kan 1 kW worden bij 80% of zelfs 500 W bij 90%

we kunnen ons ook voorstellen dat de wikkeling wordt omgeschakeld van de hoogefficiënte 500W-positie naar de laagefficiënte 2kW-positie... handig bij een pelleton-turbine die een breed scala aan mogelijke vermogens heeft

een andere basis voor het maken van hoogefficiënte dynamo's: asynchrone motor met gewikkelde rotor: de zeer oude Leroy Toucourt vóór Leroy Somme waren al verre van verzadiging berekend en hadden een goed rendement zonder ze opnieuw op te wikkelen: helaas worden asynchrone motoren met gewikkelde rotor zeer zeldzaam. Ze hebben ze allemaal naar de sloop gegaan, vooral de kleintjes, het is uitzonderlijk om er een te vinden voor minder dan 4ch... Ik heb er nog een van 2ch


een andere oplossing voor het maken van een dynamo met hoog rendement: speciale asynchrone motorsnelheidsvariator: ze hebben een speciale rotor met lage weerstand waardoor ze een beter rendement hebben, maar ze onbruikbaar maken zonder een variator: slecht startkoppel... de driefasige generatorvariator kan verlaag de spanning om de efficiëntie bij laag vermogen te verhogen, op precies dezelfde manier als wanneer ik het aantal omwentelingen verhoog

een elektronische driefasige generatorvariator is theoretisch in staat een motor als dynamo te gebruiken... het probleem is dat dit niet een van de functies is die in commerciële variatoren worden geboden

Dynamo's met permanente magneet zijn niet erg interessant om met een peleton op constante snelheid te draaien omdat de inductie door de magneet wordt gefixeerd, we kunnen de inductie niet verminderen om de efficiëntie bij laag vermogen te verhogen

Magneetdynamo's zijn goed voor windturbines waar de snelheid afneemt bij laag vermogen, dus het verbetert op natuurlijke wijze de efficiëntie bij laag vermogen

een dynamo met permanente magneet is goed voor een Archimedes-schroef of een wijs wiel waarbij het gemakkelijk is om de snelheid te verlagen als je het vermogen wilt verminderen
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par izentrop » 25/06/16, 10:53

Het probleem is: over welke macht hebben we het?
Bij dit type machine moet het nominale vermogen zijn.Beeld, effectief vermogen dat de machine bij normale omgevingstemperatuur kan ondersteunen, terwijl een constante spanning van ongeveer 240 V~ en een ongeveer stabiele frequentie van 50 Hz wordt gegarandeerd en tijdelijke vermogenspieken kunnen worden gegarandeerd die vier keer groter zijn.

De turbine die Lilian07 ons liet zien moet 1000 W Kreta-Kreta zijn, dat wil zeggen 150 W nominaal, dat zal al mooi zijn, toch?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par izentrop » 25/06/16, 13:30

BeeldIk heb het niet vertaald, maar dit type turbine moet ook de waterstroom regelen, terwijl het bij Lilian's project een mondstuk is met een vaste opening.

En als we ons baseren op het EDF-tarief, doen we niets omdat het duurder zal zijn dan het huidige tarief. : Mrgreen:
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par lilian07 » 25/06/16, 19:24

Wanneer u naar de winkel van de verkoper gaat, kunt u de mogelijkheden bekijken, afhankelijk van de PMA-generator (permanente magneetgenerator) die het meest geschikt is voor hernieuwbare energie.
http://www.ebay.fr/sch/motenergy/m.html ... 7675.l2562
Uiteraard zijn er enkele voor alle soorten verzoeken, zoek gewoon naar de PMA-generator en daar vindt u een hele reeks die zeer robuust en zeer goedkoop is.....
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par izentrop » 26/06/16, 01:30

Al deze generatoren hebben een diameter van 20 cm en een dikte van 6 cm. Het ontladen van 4000 W bij 240 VA + 100 W bij 12 VAC is theoretisch, niet reëel. :schok:
Gelukkig voegen ze eraan toe: "Deze generator mag niet worden aangeschaft voor Perpetual Motion-machines of "Over Unity"-machines." omdat we er misschien anders over hadden gedacht :| :frons:

Er wordt gesproken over 16,3 A DC aan de bruguitgang, maar de spanning en snelheid zijn niet gespecificeerd voor het vermogen dat 24 uur per dag kan worden volgehouden. Alleen deze informatie is nuttig. Bij 24 V zou dat 12 W zijn, plausibeler vanwege de belachelijke afmetingen en koeling.

Een ander model levert 500 W bij 240 V?
Het is niet allemaal duidelijk. Je zou een site of een video moeten zoeken van iemand die deze apparatuur heeft getest om niet voor de gek gehouden te worden, want de verzendkosten zijn ook niet goedkoop.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par lilian07 » 26/06/16, 09:23

Het is inderdaad goed voor het starten van een project met laag vermogen, maar niet voor het uitvoeren van een 24-uurs autonomieproject.
Er bestaat zo'n kant-en-klaar gereedschap voor dit soort projecten, maar dit wordt niet weergegeven in de tabel met hoogtes van ongeveer 10 meter.
http://www.ebay.fr/itm/Kleinstwasserkra ... SwXSJXOh3n
Met mijn nieuwe metingen kan ik hopen een hoogte van 12 meter te bereiken.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par izentrop » 26/06/16, 10:06

Op ecologisch vlak worden met deze machine viseieren, insecten en kikkervisjes afgeslacht.
In Costa Rica is dat het minste van hun zorgen
https://www.youtube.com/watch?v=_vmO0FX3kLk
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par lilian07 » 26/06/16, 17:56

het is echt een eenvoudig systeem, bij de uitlaat van de PVC-buis realiseren we ons dat het debiet niet zo belangrijk is, het is maar een klein stroompje... 28 m / 8l/s / 1400 W is echt niet slecht. Ik zou kunnen hopen op een hoogte van 12,13 m met een vergelijkbaar debiet, maar het grote voordeel is dat je met de buffer van 150 m3 8 uur autonomie kunt overbruggen bij overbelasting. Gezien de omgeving van mijn stream denk ik dat de buffer veel meer zal dekken (een kubus van 10 x 10 x 1.5 m met heroplevingen raakt niet zo snel leeg...)
Een andere mogelijkheid is dat we tot 4 injectoren kunnen gaan, zoals in de video, wat interessant is om echt een zeer breed scala aan 4u-streams te kunnen gebruiken, omdat tijdens de 4 meest regenachtige maanden van het jaar de stream een ​​goede flow heeft, groter dan de gemiddelde flow. . Ik heb een standaardafwijking van ongeveer 5 rond een gemiddelde stroom (ik moet meer metingen doen omdat het onroerend goed onlangs is gekocht)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par chatelot16 » 26/06/16, 19:00

als je water met hoge snelheid uit het peleton ziet spuiten, betekent dit dat het te snel loopt, dat de dynamo niet werkt

wanneer de dynamo optimaal vermogen krijgt, draait het wiel met de helft van de snelheid van de jet, en komt de jet met bijna nul snelheid uit het wiel: hij spuit niet zoals in deze video
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Kies een hydraulische microturbine: Pelton of propeller?




par lilian07 » 26/06/16, 19:38

Ja, ik denk eigenlijk dat het opladen niet geschikt is, je kunt de lampen op de video zien en als de klep gesloten is, draait het pelton lang en laadt niet op. Het optimale is zeker niet bereikt. Wij begrijpen echter heel goed hoe een micro-Pelton werkt en de klepverstelling is heel praktisch. Op de video kunnen we ook zien dat er geen injector is, het zijn leidinghulzen...nog meer verspilde energie...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten